Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Importere fra Danmark?

Startet av Jan Petter, tirsdag 16. oktober 2012, klokken 10:01

« forrige - neste »

Jan Petter

Er det noen som har importert Leaf fra Danmark?

Hvis jeg har beregnet riktig på skat.dk så koster en Leaf ca 148.000 klar for eksport.

Selv holder jeg på å plassere en ordre på en Skoda Superb i Danmark, til omtrent 70.000 under norske priser (ferdig registert).

Hadde egentlig ikke tenkt på Leaf som alternativ, men kunne være en fin bil nr 2.

Jærbuen

Pass på at den du sjekker har vinterpakken. Du ser det på skinntrukket ratt, brytere for varmeseter ligger forran gir"spak", bryter for el. oppvarming av ratt nede til venstre for rattet, samt en bryter i passasjersetet foran, for el.oppvarming av baksetet.

Det finnes mange rimelige Leaf'er i Europa, men de har ikke dette utstyret.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

bjodnes

iOn 2012 modell
2013 model S 85

AreGar

Koster vel ~235 uten mva i Danmark, så er jo uansett litt å spare :)

Jan Petter

235 i Danmark er med danske avgifter. Og danske avgifter er basert mye på verdien av bilen, dvs at utslipp av CO2 betyr mindre. Komplett kalkulator kan man finne her: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1826797&vId=0

Har vært i kontakt med to danske Nissan-forhandlere, men ennå ikke fått noe svar.

Nå har jeg ikke noe akutt behov for ny bil, så jeg kommer ikke til å følge opp forhandlerne før det blir aktuelt.

AreGar

Er ikke avgifter på Leaf i Danmark, kun mva.

Er noe for godt til å være sant så er det nok det :)

Vinavler

Leaf koster 290.000 Dkkr, inkl. moms. Fratræk 20%. Elbiler købes i danmark uden andre afgifter end moms. En god dansk forhandler er Nissan Autonorden, København, ikke langt fra Øresundsbroen :) De har også en hurtiglader, og er meget vidende om Leaf.
De bliver alle solgt med vinterudstyr, ratvarme, sædevarme mv.

Der er også enkelte brugte Leafs til salg. Har set én til 250.000 kr., kørt 6.000 km.
Venligst Johan

arnejorg1

Sitat fra: Vinavler på lørdag 27. oktober 2012, klokken 20:16
Leaf koster 290.000 Dkkr, inkl. moms. Fratræk 20%. Elbiler købes i danmark uden andre afgifter end moms. En god dansk forhandler er Nissan Autonorden, København, ikke langt fra Øresundsbroen :) De har også en hurtiglader, og er meget vidende om Leaf.
De bliver alle solgt med vinterudstyr, ratvarme, sædevarme mv.

Der er også enkelte brugte Leafs til salg. Har set én til 250.000 kr., kørt 6.000 km.
Venligst Johan

Da blir den omtrent 240000 når man tar med kostnader med og få den hit. Den selges jo for 250 hos forhandlere i Norge. Så da legger man på 10-15 tusen for og få service i Norge ;)
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

Electric Wizard

Tamiya Mini Cooper M03

arnejorg1

Beklager sent svar, men man får den til den prisen hos Acar og Carpoint. Disse har også vinterpakke
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

Hall

SitatSå da legger man på 10-15 tusen for og få service i Norge

Ikke helt sikker på hva du mener med dette. Betyr det at om man kjøper bilen i Norge får man dekket kostnader til service som ikke blir dekket om man kjøper bilen i Danmark?

Jeg er en av dem som har vurdert å kjøpe bil i Danmark og har forsøkt å sette opp et regnestykke på dette. Det synes som om totalkostnadene på en bil fra Danmark blir ca. 240.000 som tidligere antydet. Innkjøpspris, frakt, vrakpantavgift er da inkludert. Er det noe som er uteglemt av kostnader for å gjøre regnestykket sammenlignbart med om bilen ble kjøpt i Norge?

Lanber

Hent brukt fra Europa til 170-180.000?

arnejorg1

Sitat fra: Hall på fredag 25. januar 2013, klokken 09:35
SitatSå da legger man på 10-15 tusen for og få service i Norge

Ikke helt sikker på hva du mener med dette. Betyr det at om man kjøper bilen i Norge får man dekket kostnader til service som ikke blir dekket om man kjøper bilen i Danmark?

Jeg er en av dem som har vurdert å kjøpe bil i Danmark og har forsøkt å sette opp et regnestykke på dette. Det synes som om totalkostnadene på en bil fra Danmark blir ca. 240.000 som tidligere antydet. Innkjøpspris, frakt, vrakpantavgift er da inkludert. Er det noe som er uteglemt av kostnader for å gjøre regnestykket sammenlignbart med om bilen ble kjøpt i Norge?

Måtte klø meg litt i hodet nå, jeg husket ikke selv hva jeg mente med det. :-\
Men jeg kom på det nå. Jeg mener altså at dersom man betaler 10-15 tusen mer og kjøper den i Norge slipper man og dra til Danmark for og få service ;)
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

leafster

Service kan man ta i Norge. Det er jo en tjeneste man betaler for.

Ronny

Kan ta service, men det er ikke skkert at du får service ;)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA