Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Henting av ny Tesla MYP Hva slags feil bør man være OBS på ?

Startet av Jonny85, torsdag 17. november 2022, klokken 19:17

« forrige - neste »

Haggish

De svarte meg at de var tomme, men at jeg skulle legge det inn i appen. Så fikk jeg de senere.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt


RJK

Sitat fra: peterka på søndag 27. november 2022, klokken 20:55
Kva er senterkopp?
Det er en kaffekopp med Sp-logo på, der du kan legge en hånskrevet lapp med ett brutt valgløfte som SP har fremmet. Du vil kunne samle opp ganske mange frem til vinteren setter inn for fullt, selv om du bare går tilbake til siste Stortingsvalg.

Veldig nyttig om vinteren når du ikke har råd til å fyre med strøm, og kanskje ikke har alternativ oppfyring. Da kan du bruke disse til å tenne på, for å varme dere rundt kjøkkenbordet.

:D

Mer seriøst, det er disse dekslene formet som en kopp/kapsel som setter i senter av hjulene. PÅ Tesla sine originale hjul, følger det med originale senterkopper med Tesla-logo på.

Du får kjøpt uoriginale fra E-bay, Alibaba/Aliexpress og tilsvarende sider, feksdisse:

https://www.ebay.com/itm/165309551226?hash=item267d37927a:g:P1oAAOSwWyph95D3&amdata=enc%3AAQAHAAAA8ChoW30sraLEdZIZiqPEKAQfzvR3qkLVLp%2BZK4RQUL7o6o4OcxFa7%2Bw%2BvJpNcyt7Jeulx0NuDQxmtQYKGI%2Bj5N2t0I8Owia3hbBdZVONMwzQ44GZ8gsDwAWWD61E%2ByDfpbDkRnQmfS%2FnC8SLJAfRszlljM4XGYUtb6xnWa0hesllsOEqTVqCmZmrFtGbmxm94Crc1zW0%2BwFWyNnXRijztgY9s1Mj%2BGXHg%2BPcJZ7EfyaYvKWSD5gTwYUPXqCh%2F2%2BCmDoUnQzXw6OGJTa5vlu0iZzPFJHZtuKTpcLK3bu6OkEfK7h1dwFKMI25zOR2Ng8xLQ%3D%3D%7Ctkp%3ABFBM0OrPu5dh

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Tai

Jeg hentet ut min hvite YP i dag og fy flate så skuffet jeg er!!

Har hørt på forhånd at YP fra Berlin skal være godt skrudd sammen med lite feil med panel gaps. Da må min bil være produsert en annen plass, for jeg fant mange avvik mellom panelene på bilen. Nesten alle mellomrom hadde forskjellig størrelse, og selv om det ikke var de største avvikene var det såpass mange at jeg reagerte på det. Både min S fra 2014 og min X fra 2017 var vesentlig bedre skrudd sammen. Jeg ble litt beroliget av han som leverte ute bilen til meg, han var enig i at det var for mye avvik og sa at dette ville bli utbedret. Jeg sendte inn bilder og fikk som svar at dette var innenfor normalen og ikke ville bli utbedret.

I tillegg ble bilen levert uten senterkopp på "19 vinterhjul, noe som er helt ubegripelig. Dette skulle visstnok være standard, men det virker som andre her inne har fått senterkopp med likevel?

Dette har helt stjålet gleden av å få ny bil....

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Lucifer-

Om det er noen trøst fikk jeg heller ikke kranglet til meg senterkopper. Synes uansett det ser bedre ut med svarte, så det var ingen fare.

peterka

Skal hente min P i Drammen denne veka. Dette er min første nye bil. korleis blir dette gjennomført. God tid til å sjå over? Viss det er mykje feil. Må eg ta bilen alikevell?

Eg må ta fly for å hente så eg har ikkje så mykje valg enn å ta med bilen, men min flaks så er det alltid noko. Er det muligheit å sei at Tesla må gå skikkelig gjennom bilen så eg ikkje får bommtur.

Andre tips?


peterka


RJK

Sitat fra: peterka på søndag 04. desember 2022, klokken 17:22
Sitat fra: snakkesalig på søndag 04. desember 2022, klokken 17:09
Sitat fra: peterka på søndag 04. desember 2022, klokken 16:59
Andre tips?
Husk å tegne bomavtale før du kjører hjem.
Kva betyr det? Er det så mange plasser som det er bompeng mot Hemsedalen?
Sjekke bompengekalkulator,no, Fremtind sin og NAF Reiseplanlegger, og strake veien hjem, så kommer du nok hjem uten å treffe på slike.

Men om du uansett vil trenge for å få gratis eller redusert passering så lenge slikt gis, kan det være like greit å skaffe seg først som sist. Lettere å plukke opp i områder hvor det er sannsynlig å treffe på slike, for da finner du de på nærmeste Shell-stasjon ihvertfall.

Men du kan sikkert bestille på nett både i forkant og i etterkant av hentingen, bare pass på at du ikke får rabatt om du ikke har avtale når du passerer. Det er riktignok ikke et krav at du har fungerende brikke i bilen, så lenge den er registrert mot registreringsnummeret før du passerer en bomstasjon.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

peterka

Sitat fra: RJK på søndag 04. desember 2022, klokken 18:13
Sitat fra: peterka på søndag 04. desember 2022, klokken 17:22
Sitat fra: snakkesalig på søndag 04. desember 2022, klokken 17:09
Sitat fra: peterka på søndag 04. desember 2022, klokken 16:59
Andre tips?
Husk å tegne bomavtale før du kjører hjem.
Kva betyr det? Er det så mange plasser som det er bompeng mot Hemsedalen?
Sjekke bompengekalkulator,no, Fremtind sin og NAF Reiseplanlegger, og strake veien hjem, så kommer du nok hjem uten å treffe på slike.

Men om du uansett vil trenge for å få gratis eller redusert passering så lenge slikt gis, kan det være like greit å skaffe seg først som sist. Lettere å plukke opp i områder hvor det er sannsynlig å treffe på slike, for da finner du de på nærmeste Shell-stasjon ihvertfall.

Men du kan sikkert bestille på nett både i forkant og i etterkant av hentingen, bare pass på at du ikke får rabatt om du ikke har avtale når du passerer. Det er riktignok ikke et krav at du har fungerende brikke i bilen, så lenge den er registrert mot registreringsnummeret før du passerer en bomstasjon.
Kva bommbrikke skal eg kjøpe. Den må virke på Vestlandet og heile Norge viss det går.


RJK

Sitat fra: peterka på søndag 04. desember 2022, klokken 18:54
Sitat fra: RJK på søndag 04. desember 2022, klokken 18:13
Sitat fra: peterka på søndag 04. desember 2022, klokken 17:22
Sitat fra: snakkesalig på søndag 04. desember 2022, klokken 17:09
Sitat fra: peterka på søndag 04. desember 2022, klokken 16:59
Andre tips?
Husk å tegne bomavtale før du kjører hjem.
Kva betyr det? Er det så mange plasser som det er bompeng mot Hemsedalen?
Sjekke bompengekalkulator,no, Fremtind sin og NAF Reiseplanlegger, og strake veien hjem, så kommer du nok hjem uten å treffe på slike.

Men om du uansett vil trenge for å få gratis eller redusert passering så lenge slikt gis, kan det være like greit å skaffe seg først som sist. Lettere å plukke opp i områder hvor det er sannsynlig å treffe på slike, for da finner du de på nærmeste Shell-stasjon ihvertfall.

Men du kan sikkert bestille på nett både i forkant og i etterkant av hentingen, bare pass på at du ikke får rabatt om du ikke har avtale når du passerer. Det er riktignok ikke et krav at du har fungerende brikke i bilen, så lenge den er registrert mot registreringsnummeret før du passerer en bomstasjon.
Kva bommbrikke skal eg kjøpe. Den må virke på Vestlandet og heile Norge viss det går.
Alt er Autopass, så det er mest spørsmål om hvilket selskap du vil knytte brikken til. Men på vestlandet kan det muligens komme tilleggsbonus om du bruker noe ferge og har Skyttelpass. Men kanskje er det ikke noen forskjell, da man kan knytte til seg Autopass for ferger hos alle autopass-selskapene.

Jeg har ikke helt satt meg inn i det med autopass for ferger, siden jeg sjeldent benytter slikt, om jeg ikke oppsøker områder med mye slikt på ferietur.

Jeg er foreløpig tilknyttet Fremtind Service, uten at jeg anbefaler de pga masse kluss da de tok over for Fjellinjen som rent bominnkrevingsselskap. Har bare ikke somlet meg til å bytte.

https://www.autopass.no/no/kunde/kontakt-et-utstederselskap/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Otkristo

Sitat fra: peterka på søndag 04. desember 2022, klokken 16:59
Skal hente min P i Drammen denne veka. Dette er min første nye bil. korleis blir dette gjennomført. God tid til å sjå over? Viss det er mykje feil. Må eg ta bilen alikevell?

Eg må ta fly for å hente så eg har ikkje så mykje valg enn å ta med bilen, men min flaks så er det alltid noko. Er det muligheit å sei at Tesla må gå skikkelig gjennom bilen så eg ikkje får bommtur.

Andre tips?
Ta i mot bil og registrer evt feil og mangler i appen.

Tai

Sitat fra: Otkristo på søndag 04. desember 2022, klokken 20:58
Ta i mot bil og registrer evt feil og mangler i appen.

Du er prisgitt at Tesla er enige i at det er en mangel for å få det utbedret.
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Haggish

Sitat fra: Tai på tirsdag 06. desember 2022, klokken 11:07
Sitat fra: Otkristo på søndag 04. desember 2022, klokken 20:58
Ta i mot bil og registrer evt feil og mangler i appen.

Du er prisgitt at Tesla er enige i at det er en mangel for å få det utbedret.

Ja, men det er viktig at de får melding om dette før biler har gått 160km. Etter det vil de kunne påstå at du kan ha påført skaden selv. Husk også og sjekk skader på sommerhjul/felger. (Jeg hadde riper på mine 21" uber felger) Andre ting enn skader kan taes senere på reklamasjon.(om det da ikke er innenfor Tesla standard da.)😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA