Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EX90 bestillinger

Startet av hovik, søndag 13. november 2022, klokken 17:55

« forrige - neste »

hovik

Avstemning om forhåndsbestillinger.
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

BHKR

Ganske enkelt valg å bestille denne. Stor og lekker SUV til en konkurransedyktig pris. Min e-tron blir 4 år når EX90 kommer, så fint tidspunkt å bytte bil på. Ble et enkelt valg da etter min mening er det for lite endringer på E-tron, og de priser seg ut. IX, for dyr i forhold til konkurrenter og lite bagasjerom. Da er E-tron et bedre valg, men ønsker noe nytt. EQE SUV liker jeg ikke designet på. Nå er det bare å glede seg i 18 måneder🫣

E-Trond

Stemte for dyr,men ville også ha merket av for stor...  ;)
Klarer meg fint med Bmw Ix1 Størrelse...  8)
Ex90 er en fin bil,men passer ikke meg særlig godt.  :D
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

batterimannen

Nei, for lang leveringstid, kunne vært et svaralternativ.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

elektro

Blir spennende å se om det kommer litt rimeligere varianter etterhvert. Men det er jo først og fremst momsen som gjør prisen litt uvant. Leveringstiden er også drøy. Men jeg ser ikke helt hvem som skal utfordre Volvo før den tid.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

PF

Sitat fra: elektro på mandag 14. november 2022, klokken 08:42
Blir spennende å se om det kommer litt rimeligere varianter etterhvert. Men det er jo først og fremst momsen som gjør prisen litt uvant. Leveringstiden er også drøy. Men jeg ser ikke helt hvem som skal utfordre Volvo før den tid.

litt enig, men to år er langt tid. Noen selskaper lover jo drastiske forbedring i batteriytelser årlig og noen snakker om faststoff batterier, lite har skjedd, men kan jo hende det skjer noe.

hovik

Sitat fra: elektro på mandag 14. november 2022, klokken 08:42
Blir spennende å se om det kommer litt rimeligere varianter etterhvert. Men det er jo først og fremst momsen som gjør prisen litt uvant. Leveringstiden er også drøy. Men jeg ser ikke helt hvem som skal utfordre Volvo før den tid.

Det kommer rimilegere varianter. I USA er det allerede offientligjort tre utstyrsvarianter, hvor Ultimate som selges i Norge er top-spec. Vanligvis pleier Volvo å selge top-spec først før de kommer med billigere utgaver. Når de billigere kommer pleier den dyreste utgaven å stige en del i pris.
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

elektro

Jepp, det er jo en ganske omfattende utstyrsliste. Selv om en sånn bil skal ha mye utstyr. Man klarer seg antakelig uten LIDAR f.eks.

Polestar 3 får du til kr. 794' eks. mva. med setetrekk i ull, hengerfeste, akustiske glass og 1,3 Megapixel LED og vinterhjul. kr. 804' eks. mva. dersom du endrer farge fra standard grå. Vet ikke om dette gir en inidikasjon på hva en tilsvarende utstyrt EX-90 kan koste? Da er det jo plutselig mulig å få en fin bil til kr. 868' inkl. mva. (uten vektavgift) Det er innafor. Du mister da 7-seter, men problemet med den er at den også har for lite bagasjerom. Denne gangen har jeg også sett på målene. :)

Polestar 3 sitt bagasjerom er 109,4 cm. bredt og 101,6 cm. dypt. Det er kanskje OK om man ikke har små barn eller hund, men likevel skeptisk. Det er oppgitt til 484 liter lastekapasitet, inkludert 90 liter bagasjeromsbrønn under lastegulv. (Uvisst om det er med 32 liter frunk.)

Audi e-tron quattro sitt er 105,3 cm. bredt og 108 cm. dypt. Opptgitt til 660 totalt. Og jeg synes det bare så vidt holder. Skoda Enyaq har riktig nok bare 100,1 cm. bredt og 100,4 cm. dypt bagasjerom, men det er oppgitt til 585 liter. Enkelte mener dette er større enn i e-tron, noe jeg er litt usikker på, men kanskje man skal vente å se/teste.. Eller plassere 10.000 fullt refunderbare kroner hos Polestar. Den kommer angivelig før også.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Chimp

Ps3 hadde vært så sinnsykt tjent med at bakseteraden hadde stått på skinner. Men målene er jo ikke avskrekkende

daktari

Sitat fra: Chimp på fredag 18. november 2022, klokken 02:04
Ps3 hadde vært så sinnsykt tjent med at bakseteraden hadde stått på skinner. Men målene er jo ikke avskrekkende
Nettopp. Bagasjerommet minner mye om I-pace sitt, men litt mer rom i høyden. Skyvbare seter bak hadde gjort det til en etron-konkurrent
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

bmw2002

Ser at leveringstid nå er 20-22 måneder, de første bilene til Norge er solgt.

Nærmer seg 2025 før levering da, synes det er langt frem i tid.  Mye annet spennende på markedet før det.


Huskestue

Hva er betingelser ved eventuell avbesilling. 22 mnd er langt frem... Noen som har fått noe form for rabatt? Storkunde avtale?

Oddaa

Fikk beskjed om at prisen ved nettbestilling er bedre enn storkundeavtalen vi har. Leveringstid oppgis nå til 17-18 mnd. Det belastes et depositum på 5000 kr ved bestilling.  Dette refunderes etter 1-3 uker. Bestillingen kan kanselleres når som helst frem til bilen låses i produksjon uten kostnad. (Og pga angreretten kan den vel returneres inntil 14 d etter utlevering også, med fratrekk for evt bruk/slitasje.)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Trond.m

Sitat fra: Oddaa på søndag 22. januar 2023, klokken 21:23
Fikk beskjed om at prisen ved nettbestilling er bedre enn storkundeavtalen vi har. Leveringstid oppgis nå til 17-18 mnd. Det belastes et depositum på 5000 kr ved bestilling.  Dette refunderes etter 1-3 uker. Bestillingen kan kanselleres når som helst frem til bilen låses i produksjon uten kostnad. (Og pga angreretten kan den vel returneres inntil 14 d etter utlevering også, med fratrekk for evt bruk/slitasje.)
På nett får du vinterhjul og serviceavtale inkludert i prisen. Det utgjør omtrent det samme som den rabatten man får hos forhandler med avtale. Bonus er angreretten og den er jo nyttig når man forhåndsbestiller noe langt fram i tid.


Sent from my iPhone using Tapatalk

RJK

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 24. januar 2023, klokken 06:14
Sitat fra: Oddaa på søndag 22. januar 2023, klokken 21:23
Fikk beskjed om at prisen ved nettbestilling er bedre enn storkundeavtalen vi har. Leveringstid oppgis nå til 17-18 mnd. Det belastes et depositum på 5000 kr ved bestilling.  Dette refunderes etter 1-3 uker. Bestillingen kan kanselleres når som helst frem til bilen låses i produksjon uten kostnad. (Og pga angreretten kan den vel returneres inntil 14 d etter utlevering også, med fratrekk for evt bruk/slitasje.)
På nett får du vinterhjul og serviceavtale inkludert i prisen. Det utgjør omtrent det samme som den rabatten man får hos forhandler med avtale. Bonus er angreretten og den er jo nyttig når man forhåndsbestiller noe langt fram i tid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fint om du flytter det du eventuelt har skrevet, utenfor siteringstaggen...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA