Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Regulering for effektbudsjett i sameie med Zaptec pro

Startet av Vollis47, søndag 06. november 2022, klokken 17:29

« forrige - neste »

Vollis47

Jeg lurer på om noen eventuelt noen hos Zaptec kan forklare den setningen jeg har merket med gult og feltet nedenfor der jeg har satt 9 kW? Jeg ønsker det skal være maks belastning fra ladeanlegget. Da kan en bil lade med 9 kw om den har trefase, to kan få 4,5 kW eller tre biler kan få 3 kW hver. Men jeg får det ikke til å fungere, i dag fikk for eksempel en bil ca 11 kW en stund før jeg fikk endret. Da får fellesområdet for høy belastning og vi kommer opp ett effekttrinn høyere enn vi ønsker.

Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

TB

Er dette en helt ny funksjon?
Kan ikke se denne innstilling på anlegget her jeg bor.

Jeg har tre valg: Manuell effektstyring, Tidsstyrt effektbegrensing, og Zaptec APM
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Vollis47

Sitat fra: TB på søndag 06. november 2022, klokken 21:46
Er dette en helt ny funksjon?
Kan ikke se denne innstilling på anlegget her jeg bor.

Jeg har tre valg: Manuell effektstyring, Tidsstyrt effektbegrensing, og Zaptec APM
Nei, det er ikke nytt. Det er del av bildet under Zaptec APM. Fint om du kan bidra med hvordan dere får utnyttet denne funksjonen om dere har prøvd.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

TB

Ah, Zaptec APM krever en egen modul koblet til strømmåleren. Vi har ikke kjøpt Zaptec APM.
Kan ikke benytte funksjonen uten denne modul.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA