Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq Coupe

Startet av Vurderer en elbil, onsdag 07. juli 2021, klokken 23:52

« forrige - neste »

Egil S

Sitat fra: e.e.n på torsdag 29. september 2022, klokken 22:22
Har dere andre gått for Ultra?

Ang. storkunderabatt, så hadde eks. Helse Bergen dette for Coupe, men i vårt tilfelle (avtale gjennom Tryg), så lå ikke denne modellen inne enda, men hadde dialog med ansvarlig for avtale der og regnet med at dette skulle gå iorden. Det litt rare var at (for Helse Bergen) så var det 7 prosent rabatt på Coupe ink vinterhjul og 6% uten... Mens på vanlig Enyaq så var det 8 prosent mener jeg.

Jeg har Ultra ja, egentlig "en med alt", så 21", hengerfeste og bagasjeromspakke også, og skvettlapper.

Min bil var kommet til sjekkpunkt 7 nå i ettermiddag så den er straks ferdig.

I følge min selger var dette agentsalget også grunn til at de ikke kunne tilby storkunderabatter og dette var noe selgerne hadde tatt opp ved flere anledninger i møter med importøren, det var frustrerende for dem å ikke kunne tilby det samme som for vanlig Enyaq.
6-8% er ikke allverden, men all rabatt er god rabatt, hadde dekket inn PPF og coatingen :D
Blir nok fort for sent for oss som var tidlig ute, får heller være fornøyd med at man fikk bilen momsfri.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

e.e.n

Har lagt inn i kontraktsforslaget med forbehold om signert storkundeavtale fra Tryg, så satser på at det ordner seg. Er forsatt i tenkeboksen, er fortsatt meget skeptisk til infotainment.. Har tidligere hatt Tesla og har nå Polestar 2 med Android Automotive. Selv om sistnevnte er litt svak cpu i.

Egil S

Da har jeg vært å prøvekjørt RS Coupè.
Fikk ha bilen i 1,5 time.

De som tror de skal få en heftig bil blir nok skuffet.
Demobilen sto på 19" Continental piggfri vinterdekk siden det nå er midt i november, det hadde nok mye å si for inntrykket.

Bilen var komfortabel, veldig komfortabel, akselerasjonen..... Vel den dro ikke "skinnet av pølsa" for å si det sånn, det var ikke noe imponerende i den forstand, jeg følte den var svakere enn min BMW i3s, men den holdt derimot lengre.
i3'n er rimelig sterk med en gang, men allerede rundt 60km/t dabber det ganske godt av, RS'en var ikke like sterk, men holdt lengre, jeg hadde nesten samme akselerasjonsfølelse fra 20 til 100km/t.
Forskjellen på comfort og sport var nesten ikke merkbar, det er nok pga 19" og vinterdekk.

Glasstaket var ikke så sjenerende som jeg var redd det skulle være, kan nok være værre i baksetet enn for de framme.

Canton anlegget var ikke så ille, syntes det spilte bra, måtte justere litt og her kan man nok hente mye, det var lite punch men nok bass, igjen må nok justere litt, fikk frem en liten vibrasjon i sladrespeilet, så jeg vil si det er godkjent.

Nå er det ikke mye man får gjort på 1,5 time, men inntrykket er at det er en god bil å kjøre, jeg fikk ikke prøvd ut så mye funksjoner da jeg nok trenger noen timer å bli kjent med menyer og interface.
Lane assist er bare irriterende på småveier, fikk såvidt prøvd driving assist på en ikke optimal veistrekke så her trenger jeg nok å bli vant til hvordan systemet fungerer.

Skal bli spennende når man får sin egen bil og får laget profiler, satt opp snarveier og lærer seg å bruke systemene.
Blir mye komfort nå i vinter, så blir det spennende å se når man får på 21" sommerdekk til våren.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

02jan

Har nylig lagt over til vinterdekk på min standard 80X, gikk fra Pirelli på 20 tommer, som jeg syntes passet bilen meget bra, og ble litt skuffet med 19 tommere.

De er sikkert gode på kaldt vinterføre, men nå på +10 og vått føre føles bilen som mer en Husmor SUV enn en selvsikker handy crossover.  Kan ikke si jeg merker noe nevneverdig forskjell på støynivå/komfort på 19 vs 20, allikevel er 19 tommer felgen så kjedelig designet at jeg slipper å bry meg om evt. kant/bruksmerker på disse i vinter.

* Er lovende med Contidekkene at det ikke genereres romlestøy og at ESP lampen  blinker i sving/pådrag , noe som jeg har opplevd med andre piggfrie på elbil (form myke).
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA