Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ariya på finn.no

Startet av El-inor, torsdag 03. november 2022, klokken 23:40

« forrige - neste »

El-inor

Sitat fra: T-Max på søndag 20. november 2022, klokken 01:50
Ja, og 2 er solgt. Det vil sikkert hjelpe på salget når mva blir innført (såfremt prisene ikke økes like mye).

Ja, har dem solgt to? Har ikke registrert noe Solgt-merking?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

T-Max

Sitat fra: El-inor på søndag 20. november 2022, klokken 20:17
Sitat fra: T-Max på søndag 20. november 2022, klokken 01:50
Ja, og 2 er solgt. Det vil sikkert hjelpe på salget når mva blir innført (såfremt prisene ikke økes like mye).

Ja, har dem solgt to? Har ikke registrert noe Solgt-merking?

Ikke "dem" har solgt to, men det har tilsynelatende blitt solgt to Ariya'er via finn til nå. Den ene, en Aurora grønn,  kom i dag ut på nytt med en annen selger enn sist.

El-inor

#17
Sitat fra: T-Max på tirsdag 22. november 2022, klokken 15:37
Sitat fra: El-inor på søndag 20. november 2022, klokken 20:17
Sitat fra: T-Max på søndag 20. november 2022, klokken 01:50
Ja, og 2 er solgt. Det vil sikkert hjelpe på salget når mva blir innført (såfremt prisene ikke økes like mye).

Ja, har dem solgt to? Har ikke registrert noe Solgt-merking?

Ikke "dem" har solgt to, men det har tilsynelatende blitt solgt to Ariya'er via finn til nå. Den ene, en Aurora grønn,  kom i dag ut på nytt med en annen selger enn sist.

Da er det tydeligvis ikke den med denne fargebetegnelsen du tenker på?:
Farge: Lilla  Fargebeskrivelse:  Camelon metallic

Det skal være den sist ankomne på finn.no
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=281915316
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

T-Max

Jo, den. Den var på finn tidligere og nå ute på nytt til en høyere pris.

El-inor

Er det ikke litt rart at en profesjonelle bilforhandler som RØHNE & SELMER opererer med omregistreringsavgift på en bil som i følge 2-månedersregelen er fritatt for den avgiften?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

El-inor

Det ser ut til at utvalget øker og salgene uteblir - enn så lenge. Selgerne/forhandlerne lærer nok etter hvert hvor prisene bør ligge.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

El-inor

Beholdningen av "brukte" Ariya på finn.no vokser stadig. Det kan virke som om prisreduksjonen Tesla gjennomførte har slått negativt ut for både priser og salg av Ariya i annenhåndsmarkedet. Tipper at det kan være noen gode kjøp å gjøre nå.

Selv prøvde jeg meg en flipping av bilen jeg mottok 10. mars, men trakk den raskt fra finn.no da responsen uteble. Nå ser jeg frem til å ta den i bruk bare behovet for vinterdekk forsvinner. Ønsker ikke å bruke vinterhjulene bare for noen få dager.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Svk

Snuser på en Evolve som er på vei inn til forhandler. Men ingen respons på Attoen. Har lagt meg 55.000 under nypris på finn.no. Tatt ut en av de siste dagene i januar. veldig døtt marked for tiden...

Så spørs om det blir Ariya på meg :-(

El-inor

- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Daniel_0007

Sitat fra: El-inor på torsdag 30. mars 2023, klokken 12:39Hva er Attoen?

Byd atto 3, er en litt mindre bil enn aryia,id4,model y. Tror kinesiske biler er ganske tungsolgte på brukt markedet, unntaket er kanskje polestar.
Model 3 2019 LR Rwd

El-inor

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 30. mars 2023, klokken 12:47
Sitat fra: El-inor på torsdag 30. mars 2023, klokken 12:39Hva er Attoen?

Byd atto 3, er en litt mindre bil enn aryia,id4,model y. Tror kinesiske biler er ganske tungsolgte på brukt markedet, unntaket er kanskje polestar.

Takk for info.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Svk

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 30. mars 2023, klokken 12:47
Sitat fra: El-inor på torsdag 30. mars 2023, klokken 12:39Hva er Attoen?

Byd atto 3, er en litt mindre bil enn aryia,id4,model y. Tror kinesiske biler er ganske tungsolgte på brukt markedet, unntaket er kanskje polestar.

Er litt liten, ellers veldig god bil. Derfor jeg snuser på Ariya :-)


El-inor

Sitat fra: Svk på torsdag 30. mars 2023, klokken 14:04
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 30. mars 2023, klokken 12:47
Sitat fra: El-inor på torsdag 30. mars 2023, klokken 12:39Hva er Attoen?

Byd atto 3, er en litt mindre bil enn aryia,id4,model y. Tror kinesiske biler er ganske tungsolgte på brukt markedet, unntaket er kanskje polestar.

Det meste tyder vel dessverre på at det kan bli noen gode kjøp man kan gjøre fra forhandlere og privatpersoner som sliter med å få solgt i disse Tesla-tider. Vi andre får bare håpe at det går over og normaliserer seg etter hvert.

Er litt liten, ellers veldig god bil. Derfor jeg snuser på Ariya :-)


- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Øyvind.h

Etter mye vurdering frem og tilbake endte det med salg av Ariya`en forrige uke. Det var en veldig god bil. Romslig kupe og plenty med utstyr. Men samtidig ser jeg ved litt testing at bagasjerommet blir for lite for vårt behov i 4wd versjonen som ikke har plass under gulvet. I tillegg mangler skiluke, og når takstativet viste seg å være klemmer inn døråpningene var det litt for mye praktisk som manglet.
Hadde ID4`en blitt solgt på finn før mottak hadde jeg beholdt Ariya, men ser at prisen jeg la ut ID4 for må ned ca 30-40k før det blir fart på forespørslene. Da ble det et lett valg.

Dermed ble Ariya`en annonsert på Finn forrige uke. Lagt ut klokken 22 på kvelden, og solgt klokken 12 dagen etter. Flere interessenter, så den var lett å selge! Bra trøkk, så lenge prisen er rett. Jeg ser flere prøve seg på 620-640, men de kan nok fort ende med å bare bli liggende til annonsen går ut. Det virker som om kjøperne vet at de som får bil nå har betalt en vesentlig lavere nypris og fått kompensert mva/avgift. Da er det lurt å ikke være for grådig. For min del ble det et hyggelig resultat, og en relativt god pris for kjøper også :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

El-inor

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 30. mars 2023, klokken 17:30Etter mye vurdering frem og tilbake endte det med salg av Ariya`en forrige uke. Det var en veldig god bil. Romslig kupe og plenty med utstyr. Men samtidig ser jeg ved litt testing at bagasjerommet blir for lite for vårt behov i 4wd versjonen som ikke har plass under gulvet. I tillegg mangler skiluke, og når takstativet viste seg å være klemmer inn døråpningene var det litt for mye praktisk som manglet.
Hadde ID4`en blitt solgt på finn før mottak hadde jeg beholdt Ariya, men ser at prisen jeg la ut ID4 for må ned ca 30-40k før det blir fart på forespørslene. Da ble det et lett valg.

Dermed ble Ariya`en annonsert på Finn forrige uke. Lagt ut klokken 22 på kvelden, og solgt klokken 12 dagen etter. Flere interessenter, så den var lett å selge! Bra trøkk, så lenge prisen er rett. Jeg ser flere prøve seg på 620-640, men de kan nok fort ende med å bare bli liggende til annonsen går ut. Det virker som om kjøperne vet at de som får bil nå har betalt en vesentlig lavere nypris og fått kompensert mva/avgift. Da er det lurt å ikke være for grådig. For min del ble det et hyggelig resultat, og en relativt god pris for kjøper også :)

Øyvind. h - hva mener du er salgbar pris for min AWD Evolve, white pearl med vinterhjul og hengerfeste?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA