Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID software 3.0 OTA-bølge er klar til å rulles ut.

Startet av biggern, onsdag 02. november 2022, klokken 11:32

« forrige - neste »

daktari

#120
Mener jeg har fått en navi oppdatering tidligere ota. Den er forøvrig 22.4.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kjell Salvigsen

Jeg har 22.12 nå etter 3.0 OTA. (vet ikke hva jeg hadde før OTA 3.0) Kan ikke huske å ha gjort noe aktivt for dette.
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

unik42

Etter å ha vært låst på samme versjon siden jeg kjøpte bilen har den faktisk nå oppdatert til 22.12 (tror jeg det var). Trengte bare litt kjøring så kom den.

Veldig kjekt å kunne se status på bilen og hvor den er i appen nå. Mangler bare mobilnøkkel og kjørelogg nå.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

hakotorg

Hmm, ser jeg har 21.5.  Kan se ut som det er ganske gammelt.
Dere som har nyere, er dere fornøyd?
Syns navigasjonen fungerer svært dårlig.

Kjell Salvigsen

#124
Sitat fra: hakotorg på mandag 19. desember 2022, klokken 19:23
Hmm, ser jeg har 21.5.  Kan se ut som det er ganske gammelt.
Dere som har nyere, er dere fornøyd?
Syns navigasjonen fungerer svært dårlig.

Hva synes du "fungerer svært dårlig"? I Norge synes jeg den stortsett fungerer meget bra til navigering, jeg bruker dette systemet ofte i sør Norge. Min kone, som Ikke er erfaren bruker, klarer også dette bra etter litt innføring fra meg. Jeg bruker ofte stemmestyring. Navigasjonsanlegg fører meg flere ganger trygt unna trafikkaos i Oslo området.

I utlandet er det svært variert, jo lengre fra Norge jeg kom, jo dårligere fungerte det, spesielt i alpene og Dolomittene - der måtte jeg ty til google maps i car play en del steder i fjellene. Det som ikke fungerer så godt, er fartsgrenser. Om det skal inn under navigasjon eller et annet sted vet ikke jeg, men det systemet er for dårlig mener jeg. Der må de klare å rette opp langs de mest trafikkerte veiene, ikke greit at det er slik over en så lang periode (det var slik da jeg kjørte Audi e tron også for 3 år siden.)
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

hakotorg

Jeg syns den sliter med å finne adresser og tar noen rare valg til tider. Siden det er så enkelt å bruke Google Maps, har jeg gått helt over til den.
Så det skal sies at det er lenge siden jeg har testet den innebygde nå.
Har bare kjørt i Norge og Danmark.

Den har jo også tatt rare valg angående ladestopp, men det er kanskje blitt mye bedre nå? Tenker at viss det er på stell så blir det mye mer aktuelt igjen å bruke innebygd navigasjon.

Kjell Salvigsen

#126
Sitat fra: hakotorg på mandag 19. desember 2022, klokken 21:42
Jeg syns den sliter med å finne adresser og tar noen rare valg til tider. Siden det er så enkelt å bruke Google Maps, har jeg gått helt over til den.
Så det skal sies at det er lenge siden jeg har testet den innebygde nå.
Har bare kjørt i Norge og Danmark.

Den har jo også tatt rare valg angående ladestopp, men det er kanskje blitt mye bedre nå? Tenker at viss det er på stell så blir det mye mer aktuelt igjen å bruke innebygd navigasjon.

Ja, i ladestoppforslag i ruteplanlegger har det frem til nå vært mye dårlige forslag. Har ikke testet om det er bedre på ny versjon. Underlige forslag og fravær av ionity har jeg stusset på, skal teste det ut fremover.

Å finne adresser går bra der jeg reiser, men enig i at google maps er noe bedre (og fin å ty til de gangene vw sin sliter)
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

atrus

#127
Bilen har stått stille noen dager, men etter en kjøretur i dag er det blitt min tur også. Bilen står og installerer nå. Det lugget imidlertid med å sette i gang installasjonsprosessen. Fikk feilmelding om at jeg måtte skru på den elektroniske parkeringsbremsen. Den sto og lyste rød og fin, og jeg kunne ikke helt finne ut av det. Så kom jeg til å tenke på at jeg bruker Auto Hold. Startet bilen, slo av Auto Hold, kjørte en meter frem og tilbake og satte den i Park igjen. Men da var installasjonsknappen borte fra displayet.

På FB skriver VW at man kan trigge frem denne knappen. Låse bilen og være borte fra den i minst 15 min ut av avstand mellom bil og nøkkel. Deretter sette seg inn i bilen uten å røre bremsepedalen. Vente minst 90 sekunder. Slå på tenningen med knappen på rattstammen. Vente minst 90 sekunder. Så av tenningen med knappen på rattstammen. Etter den prosedyren fikk jeg omsider startet installasjonen.

igniztion

Min feilet på første forsøk, med feilmeldingen "retry". Gikk fint på andre forsøk og startet opp i dag uten noen varsler av noe slag. Knotet litt med å logge inn som hovedbruker, og det virker ikke som den synkroniserer data selv etter at jeg installerte We Connect Plus og We Connect fra "butikken" i bilen.

Alt av online-tjenester og posisjonsdeling er slått på, men det fungerer ikke... Burde lest bruksanvisninga, si.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

atrus

Del 1 kom fint på plass, og etter en kjøretur lå del 2 klar til installering. Det gikk også helt fint. Men appene We Charge, We Connect og Spill står bare å "slurer" med en melding om "Vent litt". Noen idéer om hvordan man kan få fortgang i prosessen? Har fått bekreftelse på e-post at de er bestilt fra butikken.

daktari

Sitat fra: atrus på onsdag 21. desember 2022, klokken 17:45
Del 1 kom fint på plass, og etter en kjøretur lå del 2 klar til installering. Det gikk også helt fint. Men appene We Charge, We Connect og Spill står bare å "slurer" med en melding om "Vent litt". Noen idéer om hvordan man kan få fortgang i prosessen? Har fått bekreftelse på e-post at de er bestilt fra butikken.
Var det ikke der en skrev at du måtte inn på innstillinger og skru på "lokasjonstjenester"
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kjell Salvigsen

#131
Sitat fra: atrus på onsdag 21. desember 2022, klokken 17:45
Del 1 kom fint på plass, og etter en kjøretur lå del 2 klar til installering. Det gikk også helt fint. Men appene We Charge, We Connect og Spill står bare å "slurer" med en melding om "Vent litt". Noen idéer om hvordan man kan få fortgang i prosessen? Har fått bekreftelse på e-post at de er bestilt fra butikken.

I følge en bruker på en norsk FB gruppe, så tar det tid: "ja alt ordnet seg hos meg 😊 De greiene med shop er litt dårlig beskrevet i veiledningen synes jeg. Det viste seg at det tok flere timer, så fikk jeg plutselig Mail som bekreftet bestillingen, så måtte jeg ut i bilen og skru på tenninga og så tok det noen minutter og SÅ var det i orden!"

Vet ikke om dette fungerer for deg eller meg (jeg slet også med det samme i ettermiddag, så man må antakelig smøre seg med tålmodighet, så skal det komme om noen timer får vi håpe)
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

hELgenen

Hva er det med We charge og We connect? Hva slags sammenheng har det med ny SW?

Kjell Salvigsen

Sitat fra: hELgenen på onsdag 21. desember 2022, klokken 20:17
Hva er det med We charge og We connect? Hva slags sammenheng har det med ny SW?

We Charge er en egen "APP" i menyen der du kan søke etter ladestasjoner i nærheten og feks få veibeskrivelse dit. Man kan filtrere på ladeeffekt, We Charge kompatibel lading med kort/app m.m. Testet dette på en annen id.4 i sommer, fungerer ok. Egentlig mye felles med mobil appen og lader-søket der. We connect er jeg usikker på, tror det var noe med flere brukere i en familie, online tjenester m.m. Man kunne velge mellom Plus og ordinær mener jeg.
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

atrus

Sitat fra: Kjell Salvigsen på onsdag 21. desember 2022, klokken 20:13

Vet ikke om dette fungerer for deg eller meg (jeg slet også med det samme i ettermiddag, så man må antakelig smøre seg med tålmodighet, så skal det komme om noen timer får vi håpe)

Det begynner å løsne nå. WeCharge, spill og service/forhandler er på plass. Hadde kun valgt We Connect+ første gang. Bestilte We Connect nå og venter på bekreftelse. (Hva som er forskjell på We Connect og We Connect+, har jeg ikke satt meg særlig inn i ennå). Men nå har jeg i alle fall valgt det som er mulig å velge i butikken. Synkronisering av Bruker, får fremdeles feilmeldinger. Satser på at det løser seg når det siste er på plass.

SW 3.0 kom sent men godt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA