Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stor forskjell på lys mellom LED, Premium LED og Matrix?

Startet av Bue, tirsdag 01. november 2022, klokken 19:14

« forrige - neste »

Bue

Vurderer kjøp av elbil og har prøvd i-Pace, e-tron, Enyaq og EQC. Av disse er det kanskje i-Pace som står høyest. Det er snakk om brukt fra 2019-20. Forstått at disse leveres med 3 forskjellige lukter avhengig av utstyrspakke og tilleggsutstyr. Hvordan er standard LED lyktene på S modellen sett opp mot premium LED og Matrix når det gjelder lysstyrke? Kjører nok rundt 70 % på veier som ikke er opplyst, så vil ha OK lys, men ikke like lett å teste før kjøp.

Noen som har noen innspill?

Ingeniøren

Da ville jeg forsøkt å få en med Matrix - fullt lys hele tiden der det ikke er veilys. Har ikke erfaring fra de andre..
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Jeg har premium LED, de vanlige lyser svakere. Har ikke prøvd matrix, var litt skeptisk til teknologien og delepriser når jeg kjøpte bilen.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA