Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forventet prisutvikling brukte TM3?

Startet av Gullars, lørdag 29. oktober 2022, klokken 08:40

« forrige - neste »

olebakk

Sitat fra: Torjus på onsdag 02. november 2022, klokken 12:59
Jeg skal selge en blå 2019 Model 3 neste uke med 29k km.
Bilen har 19" sommer og 18" vinter, anbefales det å bytte over til vinterdekk før salg eller er det best å selge med sommerdekk?

Det kommer fort til å ta et par mnd å selge - så ville satt på vinterdekk :)

Akkurat kjøpt en brukt 3 og fulgt med på markedet (spesifikt blå biler) og det er mange som har vært ute lenge. Ville ihvertfall ikke gått for høyt ut i pris - det er begrenset hvor mange ganger man kikker over samme bil - og finn gjør det ikke lett å få med seg prisjusteringer. Gå nøye igjennom det som ligger ute før du setter pris.




filtvet

Synd at finn har tatt bort publisert dato. Uansett - ganske mye til for at de skal velge akkurat min bil når det finnes over 1250 andre lignende - så prisene må mye ned dessverre.

olebakk

Det er veldig mange annonser med feil ute. Og det skal lite til for at man dropper å se mer på dem. Det er første dag man får mest visninger så da bør de egentlig tilbys prisen du kan leve med - ikke fantasiprisen du ønsker.

Noen ting jeg savnet og tenker er gode tips:

* Merk EAP i undertittelen og pass på å skrive både EAP, Enhanced Autopilot og ev. norske varianter i teksten. Dette ville jeg ha, og betyr da at jeg kan gå opp 35.000 i pris på bilen. Kan være lurt å skrive dette selv om man har FSD også.

* Krok og antall dekk-sett er også viktig å få med - også slik at det kan søkes på i filteret.

* Hvis du kan slette ev. heftelser selv før bilen betales (med rammelån etc) så er dette noe mange er opptatt av og lurt å få frem.

* Kun manuelt vasket? Ikke røyket i? Stått i garasje? Ikke ladet til 100% hver dag? Få med selvfølgelighetene som gjør at de blir usikre på de andre annonsene. Jeg har ikke lyst på en bil som er kjørt i kjemikaliebad i vaskehall hver uke.


Moas

Ser at mange skriver på finn at bilen har skinnseter. Høres ut som potensielle muligheter for framtidige kjøpere til å heve kjøpet da.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

filtvet

Eller "selvkjørende".

Vegansk skinn = oljebasert. Men det høres jo flott ut. Har nå stoffseter i vår nyeste bil. Mye behageligere om vinteren. Ulempen er søl.

RuneW

Sitat fra: filtvet på torsdag 03. november 2022, klokken 11:58
Eller "selvkjørende".

Vegansk skinn = oljebasert. Men det høres jo flott ut. Har nå stoffseter i vår nyeste bil. Mye behageligere om vinteren. Ulempen er søl.

"selvkjøringen" er det vel Tesla som må stå til ansvar for - i alle fall om de har klippet info fra Tesla sine sider?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Moas

2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Handyman

Sitat fra: Moas på torsdag 03. november 2022, klokken 21:25
Sitat fra: filtvet på torsdag 03. november 2022, klokken 11:58
Vegansk skinn = oljebasert.
Altså ett petroliumsprodukt. Dvs. plastseter.
Eller Skai som man kalte det før ;-)
Det var ikke akkurat forbundet med premium tidligere, men jeg liker setene vel så godt som bilene jeg har hatt med ekte skinn.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Vaduz

Synes faktisk skinn er ganske overlegent skai, men liker stoff enda bedre enn noen av de. Passe temp. Stor slitestyrke, god friksjon, luftig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA