Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think-reklame på TV2

Startet av howcome, søndag 16. oktober 2022, klokken 10:42

« forrige - neste »

howcome

Jeg hadde den glede å introdusere TV2 for min Think Classic:

https://annonse.tv2.no/easee/fremtidens-stromnett

Etter opptaket fikk bilen EU-godkjenning med god hjelp fra Caspar, som stilte med indre ladekabel/kontakt på kort varsel. Tusen takk. Uten denne gruppen hadde nok bilen vært død.
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016 - Fiat 500e 2014

Electric cars in Norway

Det var et veldig fint innslag. Jeg hadde ikke sett dette på tv2.
Takk for at du deler med oss her inne

worry

Herlig! Takk for den. :-)
Interessant at bilen har regnr EL23ognoe. Den har kanskje vært på tur utenlands først?
Think lithium

howcome

Bilen kom tilbake fra England i 2007. Den fikk da regnr EL 11807. Her er bilder fra elebildemo foran Stortinget:

https://www.wiumlie.no/img/2007/12-10-elbil-think-stortinget/SH108518-m.JPG
https://www.wiumlie.no/img/2007/12-10-elbil-think-stortinget/

Så ble skiltet foran stjålet/mistet og jeg fikk beskjed om at jeg måtte få nytt regnr.

Litt leit, likte 11807 bedre :--)
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016 - Fiat 500e 2014

worry

Think lithium

elektrolux

Jeans fargen er kul og sjelden.

Dessverre betyr 40 km rekkevidde at det er skadde battericeller i batteripakken. Kjører du videre uten å fikse dette vil resten av cellene få følgeskader grunnet økt belastning ved at de kjøres enda lavere ned i spenning og reverserer og/eller at det oppstår en eksplosjon som drar med seg hele vannfyllerekken.

Det er relativt enkelt å ta batteriet ned og sjekke det. Gjør det med ca 40% kapasitet og helst like etter en kjøretur. Jobb raskt slik at du får målt hver enkel blokk sin spenning. Alle blokkene med 0,1V mindre spenning enn resten er suspekte.

For bedre måling kobler du gjerne til en resistiv last over hele pakken mens du måler blokkspenningene.

Trenger du erstattningsblokker har vi hundrevis. Har antakelig også mulighet til å sette sammen et Robometer for kontinuerlig måling av batteriets restkapasitet og ballanse og som gir alarm om det er en celle som svikter. 
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Electric cars in Norway

Sitat
Jeans fargen er kul og sjelden.

Enig tøff farge.

howcome

#7
Sitat fra: elektrolux på onsdag 19. oktober 2022, klokken 06:27
Dessverre betyr 40 km rekkevidde at det er skadde battericeller i batteripakken. Kjører du videre uten å fikse dette vil resten av cellene få følgeskader grunnet økt belastning ved at de kjøres enda lavere ned i spenning og reverserer og/eller at det oppstår en eksplosjon som drar med seg hele vannfyllerekken.

Det er relativt enkelt å ta batteriet ned og sjekke det. Gjør det med ca 40% kapasitet og helst like etter en kjøretur. Jobb raskt slik at du får målt hver enkel blokk sin spenning. Alle blokkene med 0,1V mindre spenning enn resten er suspekte.

For bedre måling kobler du gjerne til en resistiv last over hele pakken mens du måler blokkspenningene.

Trenger du erstattningsblokker har vi hundrevis. Har antakelig også mulighet til å sette sammen et Robometer for kontinuerlig måling av batteriets restkapasitet og ballanse og som gir alarm om det er en celle som svikter.

Oj. Prosedyren blir da å:

1) ta ut setene
2) fjerne teppet, lokket eller hva jeg finner under der
3) måle Vdc på alle cellene med multimeter

Vil et vanlig multimeter klare jobben?

Bør tenningen stå på mens jeg måler, vil dette gi den "lasten" du nevner?

Robometer hadde vært gøy! Dvs. 20 multimeter som viser kontinuerlige verdier?

Setter stor pris på hjelp her.
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016 - Fiat 500e 2014

elektrolux

Du må ut med setene.

Under der er det 4 bolter som holder batterikassen. I tillegg må serviceluken åpnes

Under bilen er det ørtenogfør bolter til som må ut. Ta disse først

Kassen senkes litt så må strøm og vann kobles fra.

Så senkes kassen.

Rekorden min fra bilen stod på bakken til batterikassen var senket vle 17 min. Klarte aldri 15 min. Regn selv med minst 1t.

Robometer sammenligner 2 deler av batteriet mot hverandre og gir alarm om halvdelene ikke er synkrone.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Choodalls

Sitat fra: howcome på mandag 17. oktober 2022, klokken 17:08Bilen kom tilbake fra England i 2007. Den fikk da regnr EL 11807. Her er bilder fra elebildemo foran Stortinget:

https://www.wiumlie.no/img/2007/12-10-elbil-think-stortinget/SH108518-m.JPG
https://www.wiumlie.no/img/2007/12-10-elbil-think-stortinget/

Så ble skiltet foran stjålet/mistet og jeg fikk beskjed om at jeg måtte få nytt regnr.

Litt leit, likte 11807 bedre :--)

Interested that the car came back from England. Do you still have any evidence of the British registration? I know someone who might like to bring one back to England again.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA