Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ariya slår nye BMW iX1 på alle punkter

Startet av El-inor, onsdag 26. oktober 2022, klokken 16:34

« forrige - neste »

El-inor

Jeg sitter og leser testen av nye BMW iX1 i Finansavisen (+artikkel bak betalingsmur) og blir da faktisk mer og mer imponert over Ariya. Den slår denne BMWèn, som først kommer i mai måned til neste år, på nær sagt alle punkter.

Det eneste må være adaptivt understell som vel ikke Ariya har?

Godt jobba, Nissan!
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

hELgenen

Sitat fra: El-inor på onsdag 26. oktober 2022, klokken 16:34
Jeg sitter og leser testen av nye BMW iX1 i Finansavisen (+artikkel bak betalingsmur) og blir da faktisk mer og mer imponert over Ariya. Den slår denne BMWèn, som først kommer i mai måned til neste år, på nær sagt alle punkter.

Det eneste må være adaptivt understell som vel ikke Ariya har?

Godt jobba, Nissan!

Det var snodig - har kjørt Ariya og synes ikke det var så mye å skryte av på flere områder.
Den var et trivelig miljø og du satt godt med god oversikt, men bilen satt ikke klistret på veien og kjørefølelsen
var jo på ingen måte noe å skrive hjem om - helt ordinært.
Bagasjerommet er lite - og blir ennå mindre med AWD. Har ikke kjørt BMW iX1, men det forundrer meg mye
om Ariya skulle slå BMW på alle områder...
Det som overrasket meg negativt var forresten forbruket - hadde forventet bedre..

El-inor

#2
Sitat fra: hELgenen på onsdag 26. oktober 2022, klokken 19:07
Sitat fra: El-inor på onsdag 26. oktober 2022, klokken 16:34
Jeg sitter og leser testen av nye BMW iX1 i Finansavisen (+artikkel bak betalingsmur) og blir da faktisk mer og mer imponert over Ariya. Den slår denne BMWèn, som først kommer i mai måned til neste år, på nær sagt alle punkter.

Det eneste må være adaptivt understell som vel ikke Ariya har?

Godt jobba, Nissan!

Det var snodig - har kjørt Ariya og synes ikke det var så mye å skryte av på flere områder.
Den var et trivelig miljø og du satt godt med god oversikt, men bilen satt ikke klistret på veien og kjørefølelsen
var jo på ingen måte noe å skrive hjem om - helt ordinært.
Bagasjerommet er lite - og blir ennå mindre med AWD. Har ikke kjørt BMW iX1, men det forundrer meg mye
om Ariya skulle slå BMW på alle områder...
Det som overrasket meg negativt var forresten forbruket - hadde forventet bedre..

hELgenen - dette var ikke en test av bil mot bil, men min bedømmelse av spesifikasjoner mot spesifikasjoner mellom iW1 og Ariya e-4ORCE 87kWh, og den har du ikke kjørt.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

El-inor

#3
Sitat fra: hELgenen på onsdag 26. oktober 2022, klokken 19:07
Sitat fra: El-inor på onsdag 26. oktober 2022, klokken 16:34
Jeg sitter og leser testen av nye BMW iX1 i Finansavisen (+artikkel bak betalingsmur) og blir da faktisk mer og mer imponert over Ariya. Den slår denne BMWèn, som først kommer i mai måned til neste år, på nær sagt alle punkter.

Det eneste må være adaptivt understell som vel ikke Ariya har?

Godt jobba, Nissan!


Det som overrasket meg negativt var forresten forbruket - hadde forventet bedre..

Ser at elbil24 nettopp har gjort en rekkeviddetest av Ariya med 2WD og det lille batteriet, som jo er den samme bilen som du har "testet", hELgenen. Her er resultatet:

Dekkdimensjon: 265/45 R20 (vinterhjul)

Testet rekkevidde: 347 kilometer (100 - 0 %)

Bilens oppgitte forbruk: 1,66 kWh/mil

Det kan vel ikke sies å være "så hakkande gale", hELgenen?

https://www.elbil24.no/tester/nissan-ariya-sa-langt-kom-vi-pa-fulladet-batteri/77566268
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA