Enig med siste taler. Jeg også synes det virket litt knotete.
Implementasjonen av Nissan sin løsning har jeg ikke sett - men jeg vil jo tro at de aller fleste som kjører vet akkurat hvor de skal og dermed aldri skrur på navigasjon...Dvs. de eneste gangene jeg gjør det er om jeg kan forvente kø - da er det greit å holde seg oppdatert med den type informasjon gjennom navigasjonen...Ellers har jeg det aldri på.
Men ellers er i alle fall min standard prosedyre ved kjøring at jeg bare setter meg inn i bilen og kjører avgårde mot destinasjonen...uten å legge inn destinasjon på forhånd (det er uansett et knot å gjøre dette - selv med google må man jo si hvor man skal og så velge blant kanskje flere forslag osv..og uansett må man jo da trykke på skjermen for å velge den destinasjonen blant valgene...og en gang trykk på skjerm er en gang for mye)
Mens jeg så kjører kan det jo være at jeg ser behov for å lade..og som regel kjører jeg da på kjente veier og vet hvor jeg tenker å stoppe...I en slik setting så er det jo mye enklere å bare trykke på en knapp for å forvarme?
Synes denne enkelheten som Nissan tydeligvis har forsøkt å implementere - høres ut som en god ide.
Det er litt som styring av varmen i bilen - dersom man må innom en eller annen skjerm meny - så synes jeg det er tungvindt..bedre å bare vri på en bryter som alltid er der man forventer. Dersom man må snakke til infotainment systemet for å justere tempertaturen så hender det jo iblant at den feiltolker..og bare å si ordene tar jo lenger tid enn å bare rekke frem hånden og vri på en bryter...
Egentlig er mye i dagens biler knot med en eller annen skjerm. Den eneste gangen jeg bruker skjermen aktivt er når jeg lader - da er det å se på youtube, en film eller tv...Nå støttes vel ikke dette av Nissan ennå - men når man lader er det jo greit med litt underholdning på skjermen...Ellers ikke. Og som sagt når man skal kjøre langt og man er usikker på kø eller hvor man skal kjøre ..da er det greit med navigasjon...