Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ET 5 Touring

Startet av E-Trond, søndag 02. april 2023, klokken 16:38

« forrige - neste »

E-Trond

Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

Håkon77

2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

E-Trond

Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

Vaduz

Noen har latt seg inspirere av Porsche ser det ut som, særlig hekken, ser bra ut! Egentlig perfekt bil, men problemet med nio er jo at de insiterer på å ha en barneleke/tamagotchi på dashbordet som pratet når du gjør ting og det er jo uaktuelt å ha i bilen. Kanskje det blir mulig å få uten også på høyeste utstyrsnivå etterhvert.

BubbaJoFet

Nå må du ikke ta TeslaBjørn sine videoer som sannhet, han lager tross alt underholdning, ikke dokumentarer. Slår en av varsling fra navigasjon og varsling fra kjøring så er NOMi tilnærmet helt stille. Eier en NIO og eneste hun sier på en dagstur eller mer er "God morgen/ettermiddag/kveld"
Den er derimot en påminnelse om at dagens biler følger litt vel mye med hva du gjør i trafikken.

e.e.n

Er ikke det bare å ikke bestille Nomi Mate? Sparer også 5600 kr som kan brukes på oransje kalipere f.eks  8)

BubbaJoFet

Godt poeng, i ET7 og EL7 er det ikke ett tilvalg. Stemmestyringen er lik på begge NOMi variantene.

e.e.n

Venter i spenning på pris og tilgjengelighet på denne stasjonsvogna, regner med redusert rekkevidde pga vekt?

BubbaJoFet

Eneste tall jeg har sett tilsier 20 km kortere rekkevidde på 100 kWh pakken målt i WLTP (570 vs 590)
Skal NIO lykkes må den prises riktig, de er tilbake til å selge ES8(sterkt rabattert og med subsidiert rente), de 3 andre modellene har floppet hittils, pris, forbannete eiere og null markedsføring hjelper ikke.

E-Trond

#9
Fin gjennomgang av bilen.
Er veldig entusiastisk og liker bilen tilsynelatende veldig godt.
Heftig ladehastighet på bilen da... :+1:


https://www.youtube.com/watch?v=rcf17eD8aUE

Blir desverre en dyr bil ved kjøp av den store batteripakken.
Havner fort opp på 730 med vinterhjul,hengerfeste og diverse annet.

https://www.nio.com/no_NO/configurator/index?vehicle=ET5%20Touring&campaign_code=z9yTRF1C&utm_source=NO_DigitalCampaigns&utm_medium=NO_DigitalCampaigns_FB&utm_campaign=NO_DigitalCampaigns_ET5T&utm_content=NO_DigitalCampaigns_ET5T_Order
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

BubbaJoFet

Dessverre er det med ett nytt 100 kWh batteri som antagelig ikke blir tilgjengelig med det første i Europa. NIO svarer ikke på når og om det blir tilgjengelig her. Dagens 100 kWh lader med maks 125 kW, dagens 75 kWh lader med maks 145 kW. Tester fra eiere viser ca 70-75 kW i snitt på 100 kWh 10-80% og litt over 100 kW i snitt på 75 kWh pakken.

E-Trond

Det er isåfall veldig synd hvis de ikke får på plass det nye batteriet før levering.
Jeg trudde det ville være der fra start siden det sitter i testbilen.
Det lader jo veldig bra med 180 kw helt oppe på 70%.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

Odinpodin

I en verden med id4 og modelY så er den herlig lekker ihvertfall

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA