Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny Enyaq RS variant

Startet av i3/RSiV, tirsdag 25. oktober 2022, klokken 18:58

« forrige - neste »

e.e.n

Min lokale forhandler hadde ikke hørt om denne, eller at den skal komme her, men kan ikke skjønne at den ikke skal det? Skal i møte med importør torsdag så får kanskje mer info da. Hvis det viser seg at denne kommer til Norge og leveringstid samsvarer med Coupe, så skulle jeg gjerne byttet fra Coupe RS til SUV RS, men spørs om det er mulig... Typisk å få denne nyheten dagen etter signert kontrakt på Coupe...

Egil S

Sitat fra: e.e.n på tirsdag 25. oktober 2022, klokken 20:52
Min lokale forhandler hadde ikke hørt om denne, eller at den skal komme her, men kan ikke skjønne at den ikke skal det? Skal i møte med importør torsdag så får kanskje mer info da. Hvis det viser seg at denne kommer til Norge og leveringstid samsvarer med Coupe, så skulle jeg gjerne byttet fra Coupe RS til SUV RS, men spørs om det er mulig... Typisk å få denne nyheten dagen etter signert kontrakt på Coupe...

Den kontrakten kan du gå ut av når som helst kostnadsfritt, men tviler på RS SUV er klar på denne siden nyttår, men du hadde vel fått levering langt ut i neste år.

Vet Møller er i dialog med fabrikken med tanken på norsk moms situasjon, så det kan være norske biler blir prioritert.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

e.e.n

Sitat fra: Egil S på tirsdag 25. oktober 2022, klokken 21:41
Sitat fra: e.e.n på tirsdag 25. oktober 2022, klokken 20:52
Min lokale forhandler hadde ikke hørt om denne, eller at den skal komme her, men kan ikke skjønne at den ikke skal det? Skal i møte med importør torsdag så får kanskje mer info da. Hvis det viser seg at denne kommer til Norge og leveringstid samsvarer med Coupe, så skulle jeg gjerne byttet fra Coupe RS til SUV RS, men spørs om det er mulig... Typisk å få denne nyheten dagen etter signert kontrakt på Coupe...

Den kontrakten kan du gå ut av når som helst kostnadsfritt, men tviler på RS SUV er klar på denne siden nyttår, men du hadde vel fått levering langt ut i neste år.

Vet Møller er i dialog med fabrikken med tanken på norsk moms situasjon, så det kan være norske biler blir prioritert.

Ser i kontrakten at det er avbestillingsgebyr på 8 prosent av kjøpesummen, er ikke dette standard? Har ikke fått spesifisert at vi kan gå ut av kontrakten uten kostnad.

Har levering i april på Coupe, som er helt greit, men mye senere enn dette er ikke aktuelt for oss. Men selvsagt viss vi hadde fått bil før nyttår så hadde det vært optimalt.
Selger skulle oppdatere meg etter deres møte med importør torsdag, regner med de tar opp salg av denne hvis den lanseres i Norge.

ebbrey

Sitat fra: e.e.n på tirsdag 25. oktober 2022, klokken 20:52
Min lokale forhandler hadde ikke hørt om denne, eller at den skal komme her, men kan ikke skjønne at den ikke skal det? Skal i møte med importør torsdag så får kanskje mer info da. Hvis det viser seg at denne kommer til Norge og leveringstid samsvarer med Coupe, så skulle jeg gjerne byttet fra Coupe RS til SUV RS, men spørs om det er mulig... Typisk å få denne nyheten dagen etter signert kontrakt på Coupe...

Denne varianten kommer ikke til Norge. Hvertfall ikke før de har levert alle biler som er på vent.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Bigdrago

Selvsagt kommer den varianten og ikke uventet at den kommer helt til slutt slik at de kan melke markedet.
Av samme grunnat id buzz først skal selge ut billigversjonen før den kommer med 4x4 og større batteri.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Bilskallen

Bestiller RS SUV tvert når de åpner. Den Enyaqen jeg eier selger jeg lett da.

Egil S

Sitat fra: e.e.n på tirsdag 25. oktober 2022, klokken 22:06
Ser i kontrakten at det er avbestillingsgebyr på 8 prosent av kjøpesummen, er ikke dette standard? Har ikke fått spesifisert at vi kan gå ut av kontrakten uten kostnad.

Har levering i april på Coupe.

Okey, kanskje de har endret på det, grunnet covid og forsinkelser kunne man gå ut av kontraktene kostnadsfritt tidligere, min selger sa til meg at jeg kunne stå å se på bilen når den var kommet, si "nei" og gå ut døren uten å betale en krone.

Når Jeg bestilte min Coupè 9 juni fikk jeg levering uke 11-23 2023.
Den er nå produsert og på vei fra fabrikken.
Produksjon av Coupè startet uke 35/36, så de har ikke hold på så lenge så det er stor sjanse for at du får bilen før april, men i år kan vel være å håpe på litt vel mye, med mindre Norge får prioritet på fabrikken..
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Egil S

Var å snakket med min selger i går og RS SUV kom nok ikke til Norge med det første, iallfall ikke i år.
Skal ikke se bort fra at den først kommer som 2024 modell med produksjonsstart i september 2023 og salgsstart til sommeren.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA