Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Navigasjon ikke tilgjengelig

Startet av jevel, tirsdag 25. oktober 2022, klokken 13:42

« forrige - neste »

jevel

Noen andre som har opplevd dette?

Hatt bilen i litt over to år nå og opplevde nettopp tredje gang her nå. Løst seg med en parkere og slå helt av / starte på nytt etter noen timer de to første gangene. Mulig denne tredje også er grei når jeg skal kjøre fra jobb, men lurer på hva som skjer...

Toalmar

Aldri opplevd at navigasjon ikke er tilgjengelig.
Får du noen form for melding i display, eller starter den ikke opp i det hele tatt?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Hadde løst seg når jeg kom ned til bilen etter jobb (som vanlig), men står bare "Ikke tilgjengelig" under hovedpunktet "Navigasjon" på hovedskjermen.

Er nok no snerk med lagring vil jeg tro. Får notere det på lista til neste service. :)

Butare

Hadde dette under forrige kartoppdatering som feilet. Måtte på verksted.

jevel

Skjedd enda en gang her nå. Når jeg tenker meg om så har de gangene jeg kan komme på vært når jeg har vært ute av bilen i kort tid for så å sette meg inn og kjøre igjen. (Typ kjapp tur i butikken, levere unger på skolen etc.)

Usikker på om det skal ha noe å si, men får rapportere inn symptomer og høre hva de sier.

jevel

#5
Bilen var inne for problemer med kamera i frontruta nå i dag. Fikk dem til å se på dette med det samme. Ble konkludert med feil på Navi og de byttet tydeligvis noe. Var priset til ca. 3.600,- i serviceportalen til BOS. Når jeg fikk igjen bilen lå det et A4-ark på passasjersetet med noe som ser ut som lisensinfo og et "DVD object number".

Basert på dette gjetter jeg på at det er en DVD med kart en eller annen sted i infotainmenten og at problemet mitt var denne.

Toalmar

Det var ikke koden som gjelder din 3 års Navi oppdatering du fikk da?

Da jeg hadde bilen inne på service tidligere i januar så fikk jeg dem til å oppdatere hele navigasjonen. Da jeg fikk igjen bilen lå det ett eget ark med en kode på i passasjersetet i tillegg til pairene på servicen
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Veldig usikker, kjenner jeg. Må se meg litt rundt og se om jeg finner ut hva det er, evt. høre med verkstedet. :)

jevel

Her er bilder av ståa når dette skjedde i tilfelle noen får samme problem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA