Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flassende lakk nederst hjulbuer bak forhjul

Startet av mpe3da, søndag 23. oktober 2022, klokken 15:32

« forrige - neste »

mpe3da

Hei, jeg har en 3 år gammel model 3. Har nå blitt oppmerksom på at lakken nederst på hjulbuene bak forhjulene flasser av og er slitt bort. Det ser ikke bra ut. :(

Jeg husker vi ble tilsendt skvettlapper fra Tesla som måtte monteres selv, men fikk aldri forståelse for at disse var obligatoriske å montere på noen måte. Ingen ting i informasjonen fra Tesla antydet noe slikt. Tanken på skvettlapper på bilen var heller ikke så forlokkende og jeg ga opp å montere de da det var rimelig komplisert. Tesla skulle også ha betalt for montering så jeg slo det fra meg. Jeg angrer bittert nå.

Er det noen andre som har opplevd tilsvarende? Det er vel ikke å forvente for mye at lakken skal holde på bilen? Er dette en reklamasjonssak? Bilen er innenfor garantien åpenbart.


Trultefan

Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

HvemPrompa

Lakken holder den, bare man ikke bruker bilen xD

Nei, solgte min fort som fy da prisene steg på bruktmarkedet. Kjøpte ID.4 med plast rundt alle hjulbuer og langs sidetersklene - så nå sover jeg godt om natten. At jeg i tillegg fikk et kampanjetilbud på ID.4 gjorde at jeg nærmest også gikk i null ved salg av TM3 LR 2019.

filtvet

Tror det er litt bedre på nyere modeller, men tesla-lakk er fortsatt så "bra" at du må ha folie-beskyttelse under skvettlappen.

Marzo

Ikke still opp hos Tesla uten skvettlapper, da blir du blankt avvist.

Du kan være heldig å få det dekket på reklamasjon, men man spiller Tesla lotto så mye avhenger av hvilket verksted du sogner til og den ansattes tilnærming til situasjonen.

Otkristo

Sitat fra: HvemPrompa på søndag 23. oktober 2022, klokken 19:08
Lakken holder den, bare man ikke bruker bilen xD

Nei, solgte min fort som fy da prisene steg på bruktmarkedet. Kjøpte ID.4 med plast rundt alle hjulbuer og langs sidetersklene - så nå sover jeg godt om natten. At jeg i tillegg fikk et kampanjetilbud på ID.4 gjorde at jeg nærmest også gikk i null ved salg av TM3 LR 2019.
Rart med disse perfekte Id4 bilene😂

Otkristo

Sitat fra: Otkristo på mandag 24. oktober 2022, klokken 11:51
Sitat fra: HvemPrompa på søndag 23. oktober 2022, klokken 19:08
Lakken holder den, bare man ikke bruker bilen xD

Nei, solgte min fort som fy da prisene steg på bruktmarkedet. Kjøpte ID.4 med plast rundt alle hjulbuer og langs sidetersklene - så nå sover jeg godt om natten. At jeg i tillegg fikk et kampanjetilbud på ID.4 gjorde at jeg nærmest også gikk i null ved salg av TM3 LR 2019.
Rart med disse perfekte Id4 bilene😂
Håper du får sove godt. Hehe

Øyvind.h

Sitat fra: Otkristo på mandag 24. oktober 2022, klokken 11:51
Sitat fra: HvemPrompa på søndag 23. oktober 2022, klokken 19:08
Lakken holder den, bare man ikke bruker bilen xD

Nei, solgte min fort som fy da prisene steg på bruktmarkedet. Kjøpte ID.4 med plast rundt alle hjulbuer og langs sidetersklene - så nå sover jeg godt om natten. At jeg i tillegg fikk et kampanjetilbud på ID.4 gjorde at jeg nærmest også gikk i null ved salg av TM3 LR 2019.
Rart med disse perfekte Id4 bilene😂

Du mener ikke det er et skille mellom å få stein i frontfangeren (med tilhørende hakk), og det å slite av lakken rundt hjulbuer og kanaler ved vanlig bruk?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

HvemPrompa

#8
Sitat fra: Otkristo på mandag 24. oktober 2022, klokken 11:52
Sitat fra: Otkristo på mandag 24. oktober 2022, klokken 11:51
Sitat fra: HvemPrompa på søndag 23. oktober 2022, klokken 19:08
Lakken holder den, bare man ikke bruker bilen xD

Nei, solgte min fort som fy da prisene steg på bruktmarkedet. Kjøpte ID.4 med plast rundt alle hjulbuer og langs sidetersklene - så nå sover jeg godt om natten. At jeg i tillegg fikk et kampanjetilbud på ID.4 gjorde at jeg nærmest også gikk i null ved salg av TM3 LR 2019.
Rart med disse perfekte Id4 bilene😂
Håper du får sove godt. Hehe

Steinsprut i fronten får man ikke gjort noe med, der er alle biler eksponert. Men fangeren foran er i alle fall av plast, så da ruster det ikke - og da sover jeg godt om natten :-)

Det har noe med at en front-fanger i plast kan demonteres og mattes ned og lakkeres svært enkelt. Begynnende rustangrep på stål derimot er litt mer utfordrende.

Plast rundt hjulbuer og langs sideterskler er kanskje ikke det som er mest sexy, men det er svært  praktisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA