Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fargane "Quicksilver" og "Cherry Red" offiselt lansert for Model Y

Startet av Thalgar, fredag 21. oktober 2022, klokken 07:33

« forrige - neste »

olavxxx


Taben

Sitat fra: olavxxx på fredag 21. oktober 2022, klokken 16:49
Sitat fra: Taben på fredag 21. oktober 2022, klokken 16:00
Hei. Da bestilte jeg en Cherry Red :), vi likte farven kjempegodt.
Da blir du sjefen i gaten!

Hei. Den rødfargen var rålekker, fikk bare for oss at den må vi ha. Er nok litt konservativ i farvevalg, lett for å velge grå, sorte, hvite farver. Men nå selger vi en hvit YLR når Cherry Red YLR kommer på plass :)
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Otkristo

Tydeligvis mange som ville ha den nye rødfargen. 3. gang i dag Tesla har justert leveringstid.

RJK

Skulle ønsket Tesla la til disse fargene som nye, men samtidig beholdt de to fargene de nå har skrotet.

Og så skulle jeg gjerne sett "tan" interiør, typisk lyst brunt skinn, ofte referert til som lys konjakk-farge.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Ampéreson

Lurer på hva som skjer med min bestilling på rød MYP fra 2019. Blir det da en kina produsert Performance som kommer? Siden de gamle fargene fortsatt er tilgjengelige for bakhjulsdrift, som da produseres i Kina etter det jeg forstår.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

turfsurf

Sitat fra: RJK på fredag 21. oktober 2022, klokken 20:27
Skulle ønsket Tesla la til disse fargene som nye, men samtidig beholdt de to fargene de nå har skrotet.

Og så skulle jeg gjerne sett "tan" interiør, typisk lyst brunt skinn, ofte referert til som lys konjakk-farge.
TMY har jo nesten blitt den nye T-Forden. Enig i fargevalget på interiør, vi hadde de på I-Pacen, veldig fint. Men da må det være i kombinasjon med en mørkere lakkfarge.

Liker de to nye fargene mye bedre enn de utgående, synes den gamle gråfargen er ganske kjedelig.

QuickSilver er lekker, men fortjener en annen interiørfarge. Kanskje en form for grå i kombinasjon med karbon dekor. Stor fan av den gamle matte karbon dekoren i Tesla.

Det jeg dog virkelig savner på Y er muligheten for sort taktrekk.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

cwave7

Sitat fra: Ampéreson på fredag 21. oktober 2022, klokken 20:59
Lurer på hva som skjer med min bestilling på rød MYP fra 2019. Blir det da en kina produsert Performance som kommer? Siden de gamle fargene fortsatt er tilgjengelige for bakhjulsdrift, som da produseres i Kina etter det jeg forstår.
Jeg fikk e-post fra Tesla om at de har oppgradert meg til den nye rødfargen uten ekstra omkostninger.


Sent from my iPhone using Tapatalk

RJK

Sitat fra: turfsurf på lørdag 22. oktober 2022, klokken 09:23
Sitat fra: RJK på fredag 21. oktober 2022, klokken 20:27
Skulle ønsket Tesla la til disse fargene som nye, men samtidig beholdt de to fargene de nå har skrotet.

Og så skulle jeg gjerne sett "tan" interiør, typisk lyst brunt skinn, ofte referert til som lys konjakk-farge.
TMY har jo nesten blitt den nye T-Forden. Enig i fargevalget på interiør, vi hadde de på I-Pacen, veldig fint. Men da må det være i kombinasjon med en mørkere lakkfarge.

Liker de to nye fargene mye bedre enn de utgående, synes den gamle gråfargen er ganske kjedelig.

QuickSilver er lekker, men fortjener en annen interiørfarge. Kanskje en form for grå i kombinasjon med karbon dekor. Stor fan av den gamle matte karbon dekoren i Tesla.

Det jeg dog virkelig savner på Y er muligheten for sort taktrekk.
Synes mørk grå og tan er ypperlig kombinasjon. Og så hadde jeg ønsket å endre farge på diverse dekaler, lister der det finnes og andre steder, i en rødbrun kobberfarge som kontrast.  Da er plutselig mørk grå ikke så kjedelig lengre. Selv med krom er det langt bedre, men med kobberfarge blir det nydelig.

Kan selvsagt løses med wrap, plastidipp eller mer permanent omlakkering, men slikt vil jeg helst unngå. Samme med å måtte gå via en sadelmaker for å få tan interiør. Alt kan fikses, men koster fort mye mere å få gjort i ettertid, sammenlignet med å få det meste fra fabrikk.

Det hadde selvsagt gjort seg fin i den nye cherry red, så det seiler opp som "nødalternativet", men det var skrekkelig dyr lakk...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Ampéreson

Sitat fra: cwave7 på lørdag 22. oktober 2022, klokken 18:56
Sitat fra: Ampéreson på fredag 21. oktober 2022, klokken 20:59
Lurer på hva som skjer med min bestilling på rød MYP fra 2019. Blir det da en kina produsert Performance som kommer? Siden de gamle fargene fortsatt er tilgjengelige for bakhjulsdrift, som da produseres i Kina etter det jeg forstår.

Ser jeg fikk samme, så da er det mysteriet løst. Mangler bare bilen nå:)
Jeg fikk e-post fra Tesla om at de har oppgradert meg til den nye rødfargen uten ekstra omkostninger.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

RonnyØ

Sitat fra: turfsurf på lørdag 22. oktober 2022, klokken 09:23
Sitat fra: RJK på fredag 21. oktober 2022, klokken 20:27
Skulle ønsket Tesla la til disse fargene som nye, men samtidig beholdt de to fargene de nå har skrotet.

Og så skulle jeg gjerne sett "tan" interiør, typisk lyst brunt skinn, ofte referert til som lys konjakk-farge.

Det jeg dog virkelig savner på Y er muligheten for sort taktrekk.

100% enig!

RuneW

Muligens besvart før, men siden bare den nye rødfargen er mulig å bestille for TMY LR, betyr dette at alle nye bestillinger av TMY LR vil komme fra Tyskland? Det er vel bare der de lakkerer med denne fargen?

Og hva skjer med oss som har en (gammel) rød TMY LR i bestilling? Jeg har estimert utlevering i nov/des-skiftet og på bestillingen vises i alle fall gammel rødfarge.

Hadde jo vært gøy om jeg fikk den nye (som jeg synes er penere), men jeg skal være fornøyd om jeg får den "/%¤¤"%( bilen før nyttår...  :D
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Mobileum

Sitat fra: snakkesalig på fredag 21. oktober 2022, klokken 13:04
Sitat fra: kodax på fredag 21. oktober 2022, klokken 11:03
Sitat fra: Klykken på fredag 21. oktober 2022, klokken 10:53
Midnight silver-gråfargen ble plutselig ekslusiv <3
Den blir det tydelige tegnet på at man har en eldre bil, slik det nå har vært med sølv en god stund..

På lik linje med f.eks ED-skilt..?
Latterlig mange gamle TMSer med nye skilt.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA