Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Understell behandling siste versjon av leaf

Startet av Svk, tirsdag 18. oktober 2022, klokken 18:07

« forrige - neste »

Svk

Blir disse behandlet i norge før de blir levert til kunde?

Leaftekna2018

De sprayes når de ankommer Drammen, så har man en viss tid på seg å fullføre understellsbehandlingen for at garantien skal gjelde
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Svk

Er det sånn at en får 10-15års garanti om en tar kontroll/spayer så og så ofte?
Kjenner en med MG som fikk noe slikt fra norsk antirust eller noe.
Tror han fikk et brev etter 2-3år,og kunne få opp til 15år mot gjennomrust


Frode-Leaf

Biler som er importert direkte av merkeforhandler til Norge blir sprøytet i Drammen under ( Ikke full behandling) biler som merkeforhandler og andre importerer selv fra Tyskland ( Som min gått 11 km ved kjøp i sommer ) blir ikke sprøytet.  Jeg må betale full behandling selv. Når jeg tar av lokariskjermer og ser i hjulbrønnene så er det brunt av begynnende rust på flere komponenter. Bilen MÅ anti-rust behandles. Fikk pris fra 2 anti-rust verksteder på full behandling og prisen var ca. 8000,-  Jeg kjøpte bilen av merkeforhandler og de opplyste ikke om at bilen ikke var antirustbehandlet. Jeg anbefaler Ikke Saufett behandling (fluidfilm)

Håkon77

2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Svk

får min i mai. tenker std behandling fra fab\imp duger. den bilen jeg har idag har ingen behandling fra starten av.men er fortsatt oppegåendes etter 10år.har etterbehandlet litt selv,ikke mye. en elbil varer vel ikke i mer enn 10-12år?

Frode-Leaf

Jeg kjøpte et sett med sprøyte og stoff til å behandle min Toyota Yaris med dette stoffet for noen år siden. Min konklusjon er at Fluidfilm tåler ikke under spyling, stoffet vaskes vekk. Jeg snakket med et firma som behandler biler med dette stoffet og fikk forklart hvordan de arbeider. ( blåste bilen ren med trykkluft ) Hørtes ut som en dårlig spøk..  Mulig det er bra på biler som kun kjøres om sommeren. Men noen har kommentert med at mus og rotte liker lukten av ullfett/sauefett ( Det lukter) Våre biler blir nå behandlet med Mercasol.

trondhla

Enten man tror det eller ikke Fluid Film er ikke tiltenkt utvendig bruk. Fluid Film ble utviklet etter at US Navy utlyste en konkurranse der man så etter et produkt som kunne stoppe rust som følge av kondens og saltvannspåvirkning innvendig i tanker osv. på båter og ubåter ca. 2 verdenskrig.
Det som du har brukt her kalles Fluid Film NAS og anvendelsesområde kan man lese om her der utvendig beskyttelse av biler IKKE står nevnt
https://www.fluid-film.com/products/fluid-film-aerosol-non-aerosol-bulk/

For rustbeskyttelse på eksponerte flater der Lanolin (sauefett) inngår som komponent kan man se på Fluid Film Black der utvendig beskyttelse av biler står nevnt. Forskjellen er at de at tilsatt noe de i USA kaller Petrolium jelly eller vaselinolje på godt norsk
https://www.fluid-film.com/products/fluid-film-black-aerosol-non-aerosol/

Sjalabais

Vil gjerne følge opp dette med Fluid Film. Hvorfor er folk så fornøyde med noe som andre påstår ikke virker? Det er forvirrende.
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA