Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Service avtale/Garantiavtale 7 år

Startet av ATN1000, tirsdag 18. oktober 2022, klokken 10:56

« forrige - neste »

ATN1000

I hht forhandler er service kost for denne 4500 per kontroll som er årlig.
Er vel noe dyrere enn andre.

moby666


ATN1000

Tenker du at det er derfor servicen er dyr, at det er 7 års garanti/reklamasjon.
3 års service kost 13000.- kan kjøpes.

BE

Sannsynligvis består service på MG4 i å smøre bremsene og bytte kupefilter. Kupefilter er veldig lett tilgjengelig på disse bilene, så da betyr det at de aldri kommer til å se noe til min bil på service.

Er ikke aktuelt å betale 4500,- pr år for bremserens/smøring. Da kjøper jeg heller nye skiver/klosser som samlet koster under dette og bytter om 4 år skulle det være nødvendig.

All normal garanti vil selvsagt bestå på punkter som ikke er servicepunkt. Eksempelvis foringer, støtdempere, batteri, motor, hjullager, all elektronikk o.s.v.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

ATN1000

Føler det er vanskelig å kutte Service avtalen, da det jo og inngår diverse oppgraderinger på data, samt mulig skifting av diverse vesker.
Men det er mulig data oppgraderingen går på 7 års garantien (har ikke spurt).
Jeg forsøkte å få ett skriv over hva som inngår i servicen men det ser ut til å
være noe vanskelig.
Er det noen som har fått skriftlig hva som inngår i servicen?

Håkon77

2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Ogi

Sitat fra: ATN1000 på mandag 07. november 2022, klokken 20:26
Føler det er vanskelig å kutte Service avtalen, da det jo og inngår diverse oppgraderinger på data, samt mulig skifting av diverse vesker.
Men det er mulig data oppgraderingen går på 7 års garantien (har ikke spurt).
Jeg forsøkte å få ett skriv over hva som inngår i servicen men det ser ut til å
være noe vanskelig.
Er det noen som har fått skriftlig hva som inngår i servicen?

Dette handler on norske forhandleren og deres tyveri, ikke MG.

Om du har eide Nissan Leaf som BNH kunder blir du ikke overrasket at bremsekontrol og filterbytte koster 4500kr.

Svk

MG har billige servicer. Er vel bare de største MG servicene som er oppi den prisen

Ogi

Sitat fra: Svk på fredag 03. mars 2023, klokken 20:51
MG har billige servicer. Er vel bare de største MG servicene som er oppi den prisen

Faktum er at 4500 kr til bremsekontroll og filter kontrol og pragamvare oppdatering som kan gjøres OTA, er ikke "billige". Det er jobben som må faktiskt gjøres som gir ordet beytdning.

Svk

Ta en ringerunde å hør hva den enkelte forhandler skal ha.noe som ikke stemmer her

Jarv!s

Noen her som kan dele litt hva ca man betaler i forsikring på en slik bil?
Vurderer en slik som bil nummer to, hovedsaklig til pendling. Men må "forsvare" det ovenfor kona at jeg ønsker meg en bil fremfor tog hver dag.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Trultefan

Fikk dette svaret av Adserø bil i tr.heim når jeg spurte idag.

SitatKun oppdateringer som evt MG legger ut skal gjøres ja.

Ca 4500,-   da inkludert skifte av kupefilter og bremseservice bak(med sandblåsing av klosseholdere)

Latterlig. Tenker det blir service hos et frittstående verksted og kun nødvendige oppdateringer til merkeverksted.
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA