Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk levert fra Tesla

Startet av haavares, mandag 17. oktober 2022, klokken 07:42

« forrige - neste »

haavares

Leveres TMY i Oslo-området med Nokian R5 nå, eller er det fremdeles den eldre modellen R3?

Jeg har R3 på min TM3 og synes de støyer mye. Ser det har blitt bedre på R5.

S4e

Følger. Enda ikke bestemt om jeg skal kjøpe av Tesla.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

lars667

#2
Jeg så en på facebook som hadde fått sin TMY levert på R5, og samtidig klagde på verste støyen han noen gang hadde opplevd. Han var rimelig irritert på vinterdekktest (antar NAF/Motor), som ikke stemte med hans erfaring.

https://www.facebook.com/groups/274528076598523/search/?q=r5
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Lucaria

Jeg fikk bil i Sept (TMYP) og jeg har R5. Satte de på i går da det begynner bli frost på morgonen, og det er en god del hvinende lyd. Jeg skal se om det blir bedre etter litt kjøring men absolutt merkbart selv i den lave fart jeg brukt til butikken og tilbake.


vebjornwa

Er det R5 eller R5 EV Tesla bruker på nyleverte MY, og som erfaringene her med støy gjelder for?

snakkesalig


jokke

Sitat fra: Lucaria på fredag 21. oktober 2022, klokken 10:12
Jeg fikk bil i Sept (TMYP) og jeg har R5. Satte de på i går da det begynner bli frost på morgonen, og det er en god del hvinende lyd. Jeg skal se om det blir bedre etter litt kjøring men absolutt merkbart selv i den lave fart jeg brukt til butikken og tilbake.
Prøvde en med Nokian vinterhjul, hvinende/ulende ulyd. Synd Tesla leveres med Nokian vinterddekk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA