Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skeivslitte dekk?

Startet av Bigdrago, søndag 16. oktober 2022, klokken 16:46

« forrige - neste »

Bigdrago

Ser på div fora at folk sliter med skeivslitte dekk.
Min har bare gått 300 mil i år og jeg ser ingen antydning. Har etterfylt luft 2 ganger i år for å ha det korrekte dekktrykket.

Hva med dere?
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

EriTom

Min senkede Enyaq Sportline med 10" bakfelg og 9" framfelg på org 21" brigdestone dekk ble skeivslitt etter ca 15000km i år... Nå har bilen rullet 26000km og akkurat fått på Nokian vinterdekk på de org Betria hjulene... Og etter 11000km er det ikke antydning til skeivslitt på de Conti Sport 7 265/40-21 dekkene jeg bruker på 10" foran og bak...

Tror de Brigdestone dekkene er litt dårlig sånn...
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

Bigdrago

#2
Flere som synes at dette forumet suger? Ikke støtte for mobilvisning. Når man legger ved bilder ved bruk av mobil får man opp feil på sikkerhetssjekk. Når jeg laster opp 8 bilder samtidig så klikker nettsiden.

Legger inn ett og ett bilde i dette svaret. Min har nå gått ca 400 mil.
Går ikke an å laste opp flere bilder pga. "feil i sikkerhetssjekk"
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Stip

Bytta akkurat til vinterdekk. Har kjørt 32000km. Bakdekka er slitt og må byttast allerede (Bridgestone, bakhjulstrekk iv80). Ca 12500 for to dekk. Dyrt, men totalregnskapet er likevel bra for bilen. I tillegg såg vi tegn til at innerkanten var meir slitt. Går fint, men det er ein ting ja.

Bigdrago

Såpass. Få se bilde? Kjørte du med 2.7 bar?
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

igniztion

Sitat fra: Stip på fredag 28. oktober 2022, klokken 07:44
Bytta akkurat til vinterdekk. Har kjørt 32000km. Bakdekka er slitt og må byttast allerede (Bridgestone, bakhjulstrekk iv80). Ca 12500 for to dekk. Dyrt, men totalregnskapet er likevel bra for bilen. I tillegg såg vi tegn til at innerkanten var meir slitt. Går fint, men det er ein ting ja.

Kan lønne seg å shoppe litt rundt. Får premium 255/40R21 dekk (Continental/Bridgestone/Pirelli) til godt under 4000,- per stykk flere steder.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Bigdrago

Blir ikke dekkbytte på meg med det første da skjønner jeg med mine 400 mil i året på sommerdekk😅😅
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA