Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaring med prøvekjøring/Ny bil.

Startet av ATN1000, lørdag 15. oktober 2022, klokken 22:30

« forrige - neste »

ATN1000

Vi har prøvekjørt en bil en liten tur i dag i Bergen.
Det var en positiv opplevelse.
Dette er jo en prispresset bil så det er klart alt ikke som en premium bil, men totalopplevelsen er god.
Flott design utv/innvendig, kjører bra, ikke mer støy enn en vanlig bil, litt knotete med info skjermen mange valg
men dette er vel noe en blir vant til, musikkanlegget kunne nok vært noe bedre,(kanskje vår bil ikke var riktig innstilt) synes det var noe tynn lyd, noe lang avstand fra sete og ut på veien når en går ut litt uvant og når det regner renner det vann inn fra overkant dør og inn har ikke sett det på andre biler.
Absolutt en bil vi vurderer å kjøpe.
Fikk beskjed om at hvis vi ønsket lyst interiør ville det bli ett stykke utpå neste år.
Så får se hva det blir.

Håkon77

Regnvannet kom inn i bilen og du konkluderer med at du vurderer kjøp? Personlig hadde jeg rynket på nesa. Ganske kraftig også. Det er jo ikke bare å borre opp dreneringshull i forbønnen på en elbil.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

ATN1000

Ser jeg har glippet kraftig her:((når det regner renner det vann inn fra overkant dør og inn har ikke sett det på andre biler.))
Det jeg skulle skreve var: at når det regner eller bilen er våt utvendig og jeg åpner døren "renner" det vann inn i kupeen.
Beklager, var ikke meningen, slik det er med lakseskatten til regjeringen.

Mateusz

Eg prøvekjørte den. God bil å kjøre, kvikk og komfortabel. Brukte lite strøm. Varmen var på 21C, ute temp 5C, ganske flat vei 50-80kmt. Forbruk ca 1,5kwt/mil. Godt opplevd kvalitet i forhold til prisen. Ser ganske fresh ut utvendig. Men det som iriterte meg veldig var alt piping fra bilen. Bilen overvåker om fører har fokus på veien. Får kraftig pip når man kiker inn på skjermen eller i speilet :)
Hørte rykter at MG tilater ikkje å publisere tester av bilen før SW oppdatering blir på plass som retter alt piping.
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

ATN1000

Ja piping hvis en mistet fokus på veieb og røsking i rattet hvis en var utenfor senter av kjøre bane.Var fryktelig irriterende.
Lineassistent kunne en slå av men slik jeg oppfattet det ville den være resett neste gang en startet opp.
Utrolig at de enda ikke har fått oppdatert softwaren, er snart en mnd siden vi prøvekjørte.

Håkon77

Sitat fra: ATN1000 på tirsdag 15. november 2022, klokken 19:51
Ser jeg har glippet kraftig her:((når det regner renner det vann inn fra overkant dør og inn har ikke sett det på andre biler.))
Det jeg skulle skreve var: at når det regner eller bilen er våt utvendig og jeg åpner døren "renner" det vann inn i kupeen.
Beklager, var ikke meningen, slik det er med lakseskatten til regjeringen.
Enda godt. Denne bilen ser jeg som ett alternativ når tiden igjen blir moden for noe nytt igjen etter nedturen med ventetid og kansellering av Toyota.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Håkon77

Da har jeg fått sett på bilen. Utrolig kjip plast på innsiden. Den matte typen plast som får blanke striper når noe skraper mot den. Det er noe av det værste jeg vet. Hvor ble det av den billige plasten, som feks Skoda brukte, som tålte allt?
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA