Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når kommer første MG4 til Norge?

Startet av moby666, onsdag 21. september 2022, klokken 17:47

« forrige - neste »

moby666

Bilen har dukket opp i andre land, når kommer den til Norge?

ATN1000

Ref. forhandler i Bergen kan de garantere med nesten 100% at biler kan leveres før nyttår gjelder og noen kunder som bestiller nå.

Mateusz

Har noen fått bilen nå i 2022? Min kommer i februar
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Speeder

Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Mateusz

Når eg bestilte bilen allerede i August så trudde eg at MG klarer å levere biler i bøter og span ganskje kjapt.
Så det var nedtur at eg må vente så lenge og heilt til februar, march. Og så kommer det nå vektafgift på toppen. Litt skuffet
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

oroar

Hvordan vet du at du får bil i februar? Min forhandler hadde ingen informasjon om levering. Jeg spurte for noen dager siden.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

goggo

Sitat fra: oroar på fredag 09. desember 2022, klokken 11:55
Hvordan vet du at du får bil i februar? Min forhandler hadde ingen informasjon om levering. Jeg spurte for noen dager siden.

Jeg har nettopp prøvekjørt hos Oddemarka Auto i Kristiansand.
Likte bilen veldig godt bortsett fra endel piping og SW greier, men alt dette blir fikset i neste SW oppdatering påsto selgeren...

Selgeren sier at ved bestilling senest neste uke så kan de levere i mars/april.
Men på den leveringen får de ikke flere biler enn de har bestillinger på, så han ville veeeeldig gjerne at jeg skulle bestillen en bil nå :)
Jeg kunne få i kontrakten at jeg kunne avbestille uten gebyr, for han har ingen problemer med å selge bilene sier han.

Men jeg har nå bestemt meg for å beholde Ioniqen en stund til, da det rett og slett er en knakandes god bil.
Så får jeg heller leve med noe kortere rekkevidde og supertreig lading. Som pensjonist har jeg jo god tid likevel :)

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA