Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

hør på nrk sørlandet i morgen kl 07:30

Startet av PLUTO, onsdag 23. januar 2008, klokken 22:05

« forrige - neste »

PLUTO

Jeg kjørte med en reporter fra NRK i Thinken idag. Vi var ute å kjente på elbillivet i en halvtime og vi snakket om forholdene for elbilbilister i Agder generelt og Kristiansand spesielt. Noen hint til politikere og ladestasjoner ble gitt. Vi må sammen råde veien for at flere skal begynne å kjøre miljøvennlig og stille i landet vårt. Det er nå en gyllen anledning for å bedre forholdene for elbiler i vår del av landet. med forhyede bomavgifter og rushtidsavgifter vill mange tenke på elbil som et alternativ. Mange vil bli forhindret dersom det ikke vil bli mulig å lade mens de er på jobb eller i byen. behovet for hurtigladestasjoner er også klart. Tenk å kunne svinge innom en hvilken som helst bensinstasjon og lade på 100A i et kvarter eller en halv time. da ville elbil livet blitt noe annet!
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

PLUTO

Jeg fikk det desverre ikke med meg, men inslaget skal ha gått flere ganger på formiddagen.

Jeg vil oppfordre til å kommentere artikkelen på nettet (se link som Griffel ga) siden det gir publisitet utenfor egne kretser. men la det være private inspill. Vi vil jobbe litt med samkjøring av informasjon med norstart slik at vi står i samlet flokk når vi uttaler oss som elbilforening. :)
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Oops! det har jeg ikke gjort Rune. Jeg skrev innlegget før jeg lest dette. Tror at det er godt at folk vite at elbilister har noen støtteorganisasjoner bak dem.                                         
Uansett, Rune , BRA JOBBET.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

PLUTO

Nå fant jeg radioinnslaget. klikk inn på http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/330203
ca 5:30 inn i innslaget kommer den lille reportasjen (kun 2 min)
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA