Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris etron facelift

Startet av Sandra87, tirsdag 11. oktober 2022, klokken 21:53

« forrige - neste »

Fonn

Grunnpris: E-TRON 50 ADVANCED 655 700 *
Årsmodell: 2024
Registrering pr. 14-10-2022 PERSONBIL 2 400 * **
Farge: MYTHOSSORT 0E0E 12 850 *
Interiør: SORT/GRÅ.SØM.SORT-SO MP
Norsk montert utstyr i følge spesifikasjon - MVA-fritatt 47 229 *
Frakt- og leveringsomkostninger 13 680 *
Totalt prisavslag 47 229
Total kjøpesum: 684 630

AudiTron

#16
Fikk pris på en E-tron 60S facelift tilsvarende utstyrt den jeg har i dag og den stiger da med ca 90k+/- så tilkommer moms og vektavgift i tillegg.. Så totalen for min egen del blir opp 250k+/-. Da lever jeg foreløpig greit videre med den jeg har😉

Hax

Sitat fra: Fonn på fredag 14. oktober 2022, klokken 14:18
Grunnpris: E-TRON 50 ADVANCED 655 700 *
Årsmodell: 2024
Registrering pr. 14-10-2022 PERSONBIL 2 400 * **
Farge: MYTHOSSORT 0E0E 12 850 *
Interiør: SORT/GRÅ.SØM.SORT-SO MP
Norsk montert utstyr i følge spesifikasjon - MVA-fritatt 47 229 *
Frakt- og leveringsomkostninger 13 680 *
Totalt prisavslag 47 229
Total kjøpesum: 684 630

Forstår jeg det rett om dette betyr ca 800 000 for en moderat utstyrt 50?

Altså 655 + litt utstyr = ca 700 + vinterhjul = 730  + avgifter (moms og vekt) = 800 000+

Fonn

Prisinformasjon
Grunnpris: E-TRON 50 ADVANCED PLUS 702 200 *
Årsmodell: 2024
Registrering pr. 14-10-2022 PERSONBIL 2 400 * **
Farge: MYTHOSSORT 0E0E 12 850 *
Interiør: SORT/GRÅ.SØM.SORT-SO MP
Ekstrautstyr i følge spesifikasjon 29 840 *
Norsk montert utstyr i følge spesifikasjon - MVA-fritatt 47 229 *
Frakt- og leveringsomkostninger 13 680 *
Totalt prisavslag 47 229
Total kjøpesum: 760 970

* = eks.mva Mva-grunnlag NOK
** Avgiften er estimert ut fra oppgitte CO2 og NOx-data basert på WLTP typegodkjenningsdata.
Denne bilen er importert av Harald A. Møller AS og har Norgesgaranti 5 år/100.000 km, avhengig av hva som først inntreffer.
Garanti for batteripakke på elektriske biler er 8 år/160.000 km (min. 70% kapasitet), avhengig av hva som først inntreffer.
_____________________________________________________________________________________________________
Vi gjør oppmerksom på at norske myndigheter har varslet innføring av merverdiavgift på elbiler fra 1.1.2023. Det er vedtatt at
det fra denne datoen skal beregnes mva på beløp overstigende NOK 500.000 .Retningslinjer og detaljer for mva-innføringen,
blant annet hvordan dette kan påvirke leasing-kunder, er ennå ikke presentert av myndighetene. Vi gjør deg oppmerksom på
dette, da mva-innføringen også kan påvirke deg.

Fonn

Sitat fra: Hax på fredag 14. oktober 2022, klokken 14:57
Sitat fra: Fonn på fredag 14. oktober 2022, klokken 14:18
Grunnpris: E-TRON 50 ADVANCED 655 700 *
Årsmodell: 2024
Registrering pr. 14-10-2022 PERSONBIL 2 400 * **
Farge: MYTHOSSORT 0E0E 12 850 *
Interiør: SORT/GRÅ.SØM.SORT-SO MP
Norsk montert utstyr i følge spesifikasjon - MVA-fritatt 47 229 *
Frakt- og leveringsomkostninger 13 680 *
Totalt prisavslag 47 229
Total kjøpesum: 684 630

Forstår jeg det rett om dette betyr ca 800 000 for en moderat utstyrt 50?

Altså 655 + litt utstyr = ca 700 + vinterhjul = 730  + avgifter (moms og vekt) = 800 000+

Jeg tror desverre du har rett.

Jeg sendte mail til selger, og skrev at nå hadde Audi priset seg ut.

hELgenen

Sitat fra: Fonn på fredag 14. oktober 2022, klokken 15:07

Jeg sendte mail til selger, og skrev at nå hadde Audi priset seg ut.

De fleste store/familie elbiler produsert i EU blir jo nå veldig dyre.
Selv en ID.4 GTX vil vel nå nærme seg 700k gitt at denne vektkomponenten kommer med i statsbudsjettet - så det blir nok for tøft for en del produsenter i EU ja.

Og så har du konkurransen fra østen som ser ut til å virkelig ta seg opp.
Og vil man ikke ha kina bil kan det jo tenkes at det med tid og stunder kommer andre biler til Norge som burde treffe bra. F.eks denne :

https://www.youtube.com/watch?v=Ha6_uUcc0AY

Jeg synes denne bilen krysset svært godt av på alle egenskaper til en god familiebil - og den har ikke en slik ekstrem utstyrs jungel som man kan bli svett av med Audi.

Jeg vet at den kommer til Tyskland - og jeg tror den kan bli en brysom konkurrent for de etablerte i EU.......




Jan-Børre Olsen

Sitat fra: Øyvis Prøyvis på fredag 14. oktober 2022, klokken 00:05
20 mil lengre rekkevidde er greit det, men det er noe som heter trafikksikkerhet også. Det er vel ikke spesielt tilrådelig å kjøre 60 mil uten stopp? For vår del kjører vi aldri med enn 25-30 mil før enten min bedre halvdel eller ungene ønsker pause. Da er et 30 min stopp helt greit, og bilen lades mens vi strekker på beina. Men for all del, vi er forskjellige og har ulike preferanser.
Tullete argument. A6'en går 1000km. Den er ikke mindre trafikksikker av den grunn.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Øyvind.h

#22
Skjønner poenget. Det er sjåføren som er problemet, ikke bilen. Har du "uendelig" rekkevidde er det for mange fristende å bare kjøre på når en først er i gang. Med elbilen tvinges en oftere til pause, noe som kan bidra til at sjåfører tar flere pauser enn de ville gjort med bensin/diesel. Og det er positivt for trafikksikkerhet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Eyvind2

Skuffende bagasjerom på Polestar 3, iflg https://www.polestar.com/no/polestar-3/specifications/ er

484 liter lastekapasitet med setene oppe, inkludert 90 liter bagasjeromsbrønn under lastegulv.
+ 32 liter foran

Std. E-tron har vel 600 liter bak og 60 liter foran.
VW eGolf siden feb 2015

daktari

Sitat fra: Eyvind2 på torsdag 20. oktober 2022, klokken 23:42
Skuffende bagasjerom på Polestar 3, iflg https://www.polestar.com/no/polestar-3/specifications/ er

484 liter lastekapasitet med setene oppe, inkludert 90 liter bagasjeromsbrønn under lastegulv.
+ 32 liter foran

Std. E-tron har vel 600 liter bak og 60 liter foran.
Det er 100x110 der etron er 105x105. +90l under gulvet.
Noe mindre, men ikke dramatisk. Allikevel skuffende.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elektro

#25
Sitat fra: daktari på fredag 21. oktober 2022, klokken 00:02
Sitat fra: Eyvind2 på torsdag 20. oktober 2022, klokken 23:42
Skuffende bagasjerom på Polestar 3, iflg https://www.polestar.com/no/polestar-3/specifications/ er

484 liter lastekapasitet med setene oppe, inkludert 90 liter bagasjeromsbrønn under lastegulv.
+ 32 liter foran

Std. E-tron har vel 600 liter bak og 60 liter foran.
Det er 100x110 der etron er 105x105. +90l under gulvet.
Noe mindre, men ikke dramatisk. Allikevel skuffende.

e-tron er 105,3x108 (BxH) i følge teknisk dokumentasjon.

Uansett, enig i at det ikke er dramatisk forskjell, men problemet er vel at bagasjerommet i e-tron i utgangspunktet ikke er gigantisk og Polestar 3 er dyrere. I alle fall ift. dagens e-tron. Da kan den nesten ikke være mindre.

Nå blir den kanskje ikke så mye dyrere enn neste generasjons e-tron. Men det er tross alt en kinesisk bil.. Uten ting som forberedelse for takstativ og bagasjeromsnett. Den bør kjøre ekstremt bra - og ha eksepsjonell støydemping og fjæringskomfort. Lysene og ikke minst infotainment har den.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

turfsurf

Sitat fra: elektro på fredag 21. oktober 2022, klokken 23:46
Uansett, enig i at det ikke er dramatisk forskjell, men problemet er vel at bagasjerommet i e-tron i utgangspunktet ikke er gigantisk og Polestar 3 er dyrere. I alle fall ift. dagens e-tron. Da kan den nesten ikke være mindre.

Nå blir den kanskje ikke så mye dyrere enn neste generasjons e-tron. Men det er tross alt en kinesisk bil.. Uten ting som forberedelse for takstativ og bagasjeromsnett. Den bør kjøre ekstremt bra - og ha eksepsjonell støydemping og fjæringskomfort. Lysene og ikke minst infotainment har den.
Fordelen til PS3 er at det ser ut til å være mye bedre plass i baksetet. Så for en familie med større barn vil den nok være ett bedre valg (for barna).

Men fremdeles skuffer de fleste større C/SUVer på dårlig bagasjeplass.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA