Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke leieboer med elbil, ihvertfall ikke Tesla!

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 13. oktober 2022, klokken 12:37

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Søker leieboere for korttidsleie med tinnhatt, men helst ikke elbil og i hvertfall ikke Tesla!

Finn.no-lenke


"Vi leter etter en grønn mennesker som er opp og gående. Huseier som bor på sammen sted er stråling sensitiv. Dermed ønsker vi oss ikke wifi men har vi kablet internett. Ingen 5G på telefonen. Gjerne slått av på natt i flymode. Vi har et grønlivstil. Dvs alle produkter vi bruker er økologiske, vi bruker kompostering får det grønne avfallet. Vi har en stor hund som er veldig snill som bor i hage, en katt og 3 høner. Dermed ønsker vi oss ikke flere dyr. Om sommeren har vi en stor grønnsakshage. Hvis vi har en klikk fra begge side er det mulig å leie lengre. En EL bil er også ikke ønsket side den gir mye stråling, Tesla er versting.

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Svein_H

#1
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 13. oktober 2022, klokken 12:37
Søker leieboere for korttidsleie med tinnhatt, men helst ikke elbil og i hvertfall ikke Tesla!

Finn.no-lenke


"Vi leter etter en grønn mennesker som er opp og gående. Huseier som bor på sammen sted er stråling sensitiv. Dermed ønsker vi oss ikke wifi men har vi kablet internett. Ingen 5G på telefonen. Gjerne slått av på natt i flymode. Vi har et grønlivstil. Dvs alle produkter vi bruker er økologiske, vi bruker kompostering får det grønne avfallet. Vi har en stor hund som er veldig snill som bor i hage, en katt og 3 høner. Dermed ønsker vi oss ikke flere dyr. Om sommeren har vi en stor grønnsakshage. Hvis vi har en klikk fra begge side er det mulig å leie lengre. En EL bil er også ikke ønsket side den gir mye stråling, Tesla er versting.

Vel, hver sin smak. Hvis du ikke vil leie der så er det bare å la være, uthenging på dette forumet bare fordi du ikke har samme syn er lavmål. Jeg finner ingenting om tinnhatt i annonsen, du skal ikke mobbe grammatikken også når du først er i gang? Jeg ser ikke helt humoren her...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

geear

Når man selv har lagt det ut offentlig så er man sikkert klar til å stå inne for det? Syns det var en interessant kuriositet. Som Tesla og BMW-eier har jeg blitt anklaget for mye rart, men første gang jeg har blitt kalt strålingsversting. :P

turfsurf

Synes selv den var litt morsom. Er vel ikke tvil om at den som har lagt ut denne annonsen har ett syn på strøm som er ganske langt på sidelinjen av det vi som frekventerer dette forumet har.  Og tinfoil hat er vel ett ganske vanlig begrep om folk som er paranoide m.t.p. alle mulige konspirasjonsteorier og spesielle frykter.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ToWalkOrDrive

#4
Så lenge vi bor i et samfunn hvor ENORMT mange får kreft, og svært mange får diverse utmattelsessyndrom (ME) uten at legene klarer helt å peke på hva grunnen er, så er jeg av den mening at det finnes grunner, men vi vet ikke grunnene godt nok ennå. Mange produsenter står klar til å saksøke enhver som retter kritikk, men sannheten er at vi er enormt tidlig i jordens periode med stråling fra elektriske apparater som støvsugere, tog og bil, så det er vanskelig å påberope seg fasiten på hva som er farlig og ikke allerede nå. Kan godt være brus på plastflasker er verre, eller at all mat er i plast, men ingen vet helt sikkert ennå. Statistisk så mener jeg å ha sett flest 105-åringer oppi en eller annen dal, som lever på naturprodukter et godt stykke fra storbyer og plast-mat, men det kan ha annen rotårsak, og samvariasjon uten årsakssammenheng.

https://defendershield.com/electric-cars-emf-radiation-could-your-tesla-be-bad-for-you
Tesla Model Y                         2021-

automat

Utslipp fra eksos er mye mer bekymrinsverdig enn elektromagnetisk stråling fra elbiler, når det gjelder påvirkning på folkehelsen.

Med Norges høye elbilandel burde vi ha høyere sykdomsforekomst enn sammenlignbare land, hvis elektromagnetisk stråling har slik negativ helseeffekt.

En nettside som selger beskyttelse mot elektromagnetisk stråling har i mine øyne begrenset troverdighet om potensielle skadevirkninger.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

ToWalkOrDrive

Sitat fra: automat på tirsdag 01. november 2022, klokken 19:24
Utslipp fra eksos er mye mer bekymrinsverdig enn elektromagnetisk stråling fra elbiler, når det gjelder påvirkning på folkehelsen.

Med Norges høye elbilandel burde vi ha høyere sykdomsforekomst enn sammenlignbare land, hvis elektromagnetisk stråling har slik negativ helseeffekt.

En nettside som selger beskyttelse mot elektromagnetisk stråling har i mine øyne begrenset troverdighet om potensielle skadevirkninger.

Ja, enig i at eksos er farligere. Men det finnes stråling fra alle biler, og ikke minst støvsugere, som er dårlig skjermet. Forskningen så langt sier at elbiler ikke har mer stråling enn andre biler, men SINTEF fant faktisk ut at hjulene i seg selv lagte elektromagnetisk stråling når de kjører. Poenget mitt er at vi så langt er ekstremt tidlig i både elbil- og bilfasen, og det kan virke som det er ting i samfunnet som er farligere enn vi tror siden så mange får alvorlige sykdommer, sånn at om det er en fyr på bygden, som mener han er overfølsom for strøm og stråling, så blir det litt vanskelig å motbevise dette enn så lenge at det er så utrolig mange faktorer en må ta høyde for i forskning på dette, at få kan ha beviset i hånden om hva som er farlig eller ikke.
Tesla Model Y                         2021-

automat

Så elbiler kan ha elektromagnetisk stråling som muligens kan ha negativ helseeffekt. Men som forskerne ennå ikke har klart å påvise.

Pga. dette bør vi heller velge eksosbiler som beviselig er helsekadelig? Eller skal vi avstå helt fra bilbruk?

Hvilke alternativer har vi når det gjelder å forholde seg til elektromagnetisk stråling?
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

ToWalkOrDrive

Sitat fra: automat på onsdag 02. november 2022, klokken 19:02
Så elbiler kan ha elektromagnetisk stråling som muligens kan ha negativ helseeffekt. Men som forskerne ennå ikke har klart å påvise.

Pga. dette bør vi heller velge eksosbiler som beviselig er helsekadelig? Eller skal vi avstå helt fra bilbruk?

Hvilke alternativer har vi når det gjelder å forholde seg til elektromagnetisk stråling?

Bra gjort å trekke den slutningen basert på det jeg skrev.
Tesla Model Y                         2021-

automat

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 03. november 2022, klokken 14:41
Sitat fra: automat på onsdag 02. november 2022, klokken 19:02
Så elbiler kan ha elektromagnetisk stråling som muligens kan ha negativ helseeffekt. Men som forskerne ennå ikke har klart å påvise.

Pga. dette bør vi heller velge eksosbiler som beviselig er helsekadelig? Eller skal vi avstå helt fra bilbruk?

Hvilke alternativer har vi når det gjelder å forholde seg til elektromagnetisk stråling?

Bra gjort å trekke den slutningen basert på det jeg skrev.
Får stille spørsmålet på en annen måte da. Hvordan mener du man bør håndtere dette?
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA