Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris etron facelift

Startet av Sandra87, tirsdag 11. oktober 2022, klokken 21:53

« forrige - neste »

Sandra87

Hei.

Noen som vet/kan tenke seg hva prisen på etron facelift som kommer våren 2023 blir?

Er så usikker på om vi skal kjøpe gammel versjon nå eller vente. Tenker på moms på det over 500 og den nye avgiften i tillegg, så blir den vel brått mye dyrere. Tenker på 50'en.

daktari

50 som i "nye 50" som ryktes å få ca 450 km rekkevidde?

Jeg ville ikke kjøpt ny av gammel modell. Man kan kanskje klare å ha rimelig bilhold ett år etter avgiftene hvis man får den veldig rimelig, men bruktmarkedet renner jo over av etron.

I morgen slippes Polestar 3.
16. Okt EQE suv.
Straks slippes faceliften. Starten av november slippes EX90.

Jeg tipper de legger seg nærme EQE Suv som jeg tror vil ligge ca 100k over EQE før avgiftene for alle disse.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Sandra87

Ja tenker på den «nye» av etron 50. Kan jo ikke koste som eqe den?

Jeg tenker også det kan være dumt å kjøpe den gamle. Men usikker. Må ha ny bil nå nesten med det samme, pga 100.000km og garanti.

daktari

Jeg etron 55 (nye 50 også?) har ca 95 kWh brutto batteri.koster minst 850 godt utstyrt nå på kampanjeside.

EQE sedan har ca 90 kWh men startpris på 650. Med utstyr og 4wd ca 800. Legg på for en suv.
iX med stusselige 72 kWh hoster 800k.

Jeg tror ikke prisen på nye etron går ned. De struper bare rabatten
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Jan-Børre Olsen

Den nye etronen vil ikke være her før langt ute i neste år. Det er nok kun biler(dagens etron) som allerede er i køen du kan håpe på i år. Jeg får min 55 neste fredag, bestilt i slutten av mai. Ser ikke noe poeng i å vente til facelift eller vente på noe annet. Vår bil vil bli 123000 dyrere til neste år eksklusiv evt prisøkning fra Audi.
Jeg henter med god samvittighet denne etron'en og håper heller på at det kommer en A6 Allroad etron med 700km+ vinterrekkevidde i framtiden. Det er det jeg vil ha, ikke en annen SUV. Vi blir sikkert å ha denne i 3-4 år nå og så tenker jeg at alle biler som er i pipeline i nær framtid er bare litt mer av det samme som etron'en. Litt større batteri, litt bedre motorer, litt mindre luftmotstand, litt lengre, litt kortere, litt mer touchskjermer osv osv. Det er ikke noe som endrer hva en elbil er. Det håper jeg at vår neste elbil blir...og det tror jeg at jeg må vente minst 3-4 år til, kanskje mer også - eller sannsynligvis mer.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

daktari

Polestar 3 med "alt" og 111 kWh batteri lansert for 739 før avgifter, levering høsten 23. Etron fl bør ikke ligge mye høyere.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kires

Veldig spent på hvordan Audi (og BMW) skal svare på den prisen. Når Polestar 3 er priset under dagens e tron 55 og 20 mil lengre rekkevidde, mer moderne tech osv.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Tin

Sitat fra: daktari på torsdag 13. oktober 2022, klokken 08:36
Polestar 3 med "alt" og 111 kWh batteri lansert for 739 før avgifter, levering høsten 23. Etron fl bør ikke ligge mye høyere.

Audi ringer rundt nå. Åpner for bestilling i morgen hvis jeg tolket de rett. Får ikke sende ut info enda, mne de antydet 730k ish for en bra spekket 50 utgave som kan sammenlignes med dagens 55utgave. Blir fort 800k+ med mva og evt vektavgift det. Bestillte heller en polestar 3 i første omgang så får vi se etterhvert.

StigV

#8
Sitat fra: Kires på torsdag 13. oktober 2022, klokken 09:16
Veldig spent på hvordan Audi (og BMW) skal svare på den prisen. Når Polestar 3 er priset under dagens e tron 55 og 20 mil lengre rekkevidde, mer moderne tech osv.

Ser ut som det er lite bagasjerom i Polestar 3. Kun 484 liter som inkl 90 liter i bagasjeromsbrønn under lastegulv.
Da utgår den glatt for vår del. Vil heller ikke si den er priset under e-tron, kom på 804K i konfigurator og la da kun til oppgraderte lys, metallic lakk og vinterhjul. Omtrent det samme som jeg ga for min bil i sommer, en ganske bra utstyrt 2xS-Line.

Men Polestar 3 vinner selvsagt klart på rekkevidde.
2022 Audi e-tron 55 S-line
2015 Tesla Model S 85D

Øyvis Prøyvis

20 mil lengre rekkevidde er greit det, men det er noe som heter trafikksikkerhet også. Det er vel ikke spesielt tilrådelig å kjøre 60 mil uten stopp? For vår del kjører vi aldri med enn 25-30 mil før enten min bedre halvdel eller ungene ønsker pause. Da er et 30 min stopp helt greit, og bilen lades mens vi strekker på beina. Men for all del, vi er forskjellige og har ulike preferanser.
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

Hallgrim86

Sitat fra: StigV på torsdag 13. oktober 2022, klokken 23:38
Sitat fra: Kires på torsdag 13. oktober 2022, klokken 09:16
Veldig spent på hvordan Audi (og BMW) skal svare på den prisen. Når Polestar 3 er priset under dagens e tron 55 og 20 mil lengre rekkevidde, mer moderne tech osv.

Ser ut som det er lite bagasjerom i Polestar 3. Kun 484 liter som inkl 90 liter i bagasjeromsbrønn under lastegulv.
Da utgår den glatt for vår del. Vil heller ikke si den er priset under e-tron, kom på 804K i konfigurator og la da kun til oppgraderte lys, metallic lakk og vinterhjul. Omtrent det samme som jeg ga for min bil i sommer, en ganske bra utstyrt 2xS-Line.

Men Polestar 3 vinner selvsagt klart på rekkevidde.

Det er 484 i bagasjen + 90 under gulvet, men utformingen av bagasjen er god. Bred og langt lasterom.

Kires

Sitat fra: Øyvis Prøyvis på fredag 14. oktober 2022, klokken 00:05
20 mil lengre rekkevidde er greit det, men det er noe som heter trafikksikkerhet også. Det er vel ikke spesielt tilrådelig å kjøre 60 mil uten stopp? For vår del kjører vi aldri med enn 25-30 mil før enten min bedre halvdel eller ungene ønsker pause. Da er et 30 min stopp helt greit, og bilen lades mens vi strekker på beina. Men for all del, vi er forskjellige og har ulike preferanser.

Er ikke sånn at hvis bilen går 60 eller 100 mil så må man kjøre til det er tomt. Men gir en helt annen fleksibilitet.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Øyvis Prøyvis

Neida, det er absolutt ikke nødvendig....og jeg hadde ikke sagt nei til ekstra batterikapasitet om jeg hadde fått det. Og selvfølgelig gir det en ekstra fleksibilitet som biler med mindre batteri ikke gir.
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

Chimp

Bestilling åpnet i dag, men har det kommet mer info om pris og batteri?

Kires

Er skrevet fra 670k for 50 og 770k for 55, uten at det er verifisert på noen måte.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA