Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plaid vinterfelger

Startet av Solheim, søndag 09. oktober 2022, klokken 12:33

« forrige - neste »

Solheim

Noen som har Plaid i bestilling som har anskaffet seg vinterfelger?

ELTesla

Usikker om det blir OEM eller fra annen leverandør.
Ønsker egentlig ikke staggered oppsett på vinter.

Også_Øyvind_H

Jeg har ikke bestilt Tesla's 19' pakke til Plaid. Tenkte først å bruke de medfølgende 19' felgene til vinter, men er blitt usikker på om det er fornuftig å ha staggered på vinter. Noen som har tanker/har gjort tilsvarende?

Alternativet er kanskje 20' nye felger og dekk/like bak/fremme. Er det mer kurrant?
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

offpist

Personlig har jeg kjøpt et helt nytt Slipstream 19" hjulsett med Pirelli dekk.
Bytter om til blåtann trykksensorer også er det tut og kjør.
Godt under halvparten av prisen til Tesla sitt 19" hjulsett.

Enklere å få tak i dekk senere også.. og man kan rullere hjulene.

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Cobos

Jeg endte opp med å kjøpe Tesla sine originale vinterdekk, så har 2 sett nå. Men jeg trenger et tredje vinterdekksett, slik jeg hadde på min S85D. Der hadde jeg Pirelli Sottozero 3 som jeg var veldig fornøyd med. De var vel V merket, men ser jeg nå bør ha W merkede dekk. Ja de skal brukes i Tyskland i februar og kjøres gjennom Sverige og Danmark. Trenger dermed "sommerdekk" i Tyskland og "vinterdekk" for motorveier i Danmark/Sverige. Sottozero 3 er det beste kompromisset jeg har funnet for mitt bruk.
Problemet er at Sottozero 3 ikke finnes i 285/40/R19 dermed er originalt staggered oppsett ikke aktuelt. Jeg ser at jeg kan få de i 275/40/R19 eller i 255/45/R19 som er frontdekk dimensjonen. Tenker jeg feil hvis jeg tenker at å kjøre like 255/45/R19 i høye hastigheter (når det er tørt) og gjennom evt snø/slapse føre hvis det dukker opp, burde gå veldig fint? Det vil jo ikke se like fint ut med bakdekk som forsvinner inn i hjulbrønnen men det kan jeg vel leve med.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA