Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

WLTP - oppgradert rekkevidde.

Startet av oroar, fredag 07. oktober 2022, klokken 07:12

« forrige - neste »

oroar

Jeg vurderer en 2008, men blir ikke helt klok på versjoner.
Ser 2 annonser her hvor begge er registrert februar 2022, men har oppgitt forskjellig WLTP.
Denne med 345 km https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=275762936
Denne med 318 km https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=275068072

Denne artikkelen sier noe om endringen, men ikke når den ble gjort.
https://www.motor.no/elbil/peugeot-e-2008-og-e-208-far-over-to-mil-bedre-rekkevidde/216572

Er det andre forskjeller på disse bilene?
Hva bør man se etter ved kjøp av nesten ny 2008?
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

TheRealCoinman

Sørg for at utstyret er minimum GT, eller GT Pack. Noen få sjeldne biler har skinn seter, det syntes jeg var vell verd det på den jeg hadde. Er ikke alle som har Navigasjon, men tror alle GT og GT Pack har det. Hver forberedt på å bli litt skuffet på rekkevidden, jeg kom aldri over 30mil på min ved blandet kjøring, selv på fine sommerdager. Noen har 11kw ombordlader, men alle har 7kw som standard.

Jeg ville gjettet at de to er samme biler, men lurer på om det kom en en med litt større batteri enn lanserings modellen  i fjor også hvis jeg ikke tar feil?


Jeg solgte min fordi jeg aldri ble komfortabel med sette, er 190cm høy og satt aldri godt i den dessverre. Setet var for smalt og lavt, og når jeg justerte det maks høyde kom rattet i veien for dashbordet så jeg måtte bøye hodet for å se speedometeret. Men bortsett fra det - en super bil, utrolig godt støyisolert, fin og se på og kjekk og kjøre.

oroar

Takk for grundig svar.
Vi klarer oss lenge med 30 mil kjørelengde på bil 2, men når det først er en oppgradert versjon så er det greit å kjøpe den.
Er det andre forskjeller på 2001 og 2002-modellen?
Hva er forskjell på GT og GT-pack?
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

mrc

Så vidt jeg har forstått er det samme batteripakke selv om rekkevidden er forskjellig. Forskjellen skal vel ligge i "girkasse" (annen utveksling, som gjør den mer effektiv i høyere hastigheter), forbedret varmepumpe og annen dekktype for 16" og 17".

Når det ellers gjelder forskjeller, forstår jeg det slik at man egentlig bør sjekke den individuelle bilen opp i mot spesifikasjoner - så vidt jeg har forstått var det for 2022 noen leveranser der visse utstyrselementer ikke ble levert pga. komponentmangel.

TheRealCoinman

Sitat fra: oroar på lørdag 08. oktober 2022, klokken 07:59
Takk for grundig svar.
Vi klarer oss lenge med 30 mil kjørelengde på bil 2, men når det først er en oppgradert versjon så er det greit å kjøpe den.
Er det andre forskjeller på 2001 og 2002-modellen?
Hva er forskjell på GT og GT-pack?

Nei, GT pack er bare at det er mer standard utstyr enn i GT. En kan ha en GT utstyrt bil, og ha samme utstyrsnivå som GT PACK, men er jo dumt for det vil jo bli dyrere.. :)

Enig i vurderingen din, hadde tatt den med lengs rekkevidde. Jeg ser mange nye på veiene, så virker ikke som de sliter med leveringsproblemer nå?

PetLeaf

Det er Allure versjonen med komfortseter som er versjonen man må kjøpe. GT har smale sportsseter som ikke gir samme komfort.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA