Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Statsbudsjettet 2024

Startet av Electric cars in Norway, søndag 17. september 2023, klokken 08:12

« forrige - neste »

Merce

Sitat fra: hELgenen på mandag 06. november 2023, klokken 15:43Ja - det er dessverre et kjennetegn på dagens regjering - at de sier en ting de ønsker å oppnå, deretter vedtar noe som ofte gir stikk motsatt virkning.

Det mangler noe kompetanse på å se sammenhenger og å få til en politikk som virker i den retningen de sier de vil gå. Enten det eller så prøver de jo å lure velgerene og sier en ting og gjør noe annet. Det siste har jeg vanskelig for å tro - så jeg setter en knapp på manglende kompetanse. Jeg tror landet hadde vært best tjent med å få de med praktisk arbeidserfaring eller lang utdannelse inn i politikken. De som har meldt seg inn i AUF, Unge Høyre osv.. og gått gradene innenfor politikken, og kun det - de vil slite med å forstå det store bildet.  Det viktigste i politikken er å fortstå at man iblant må ofre noen saker som går på tvers av verrdisyn for å oppnå noe bedre. Formueskatt kan være en slik sak der man via eget verdisyn tror at det er noe man må ha - men som i praksis gjør kaken mindre for alle.  Denne straffeskatten kalt høyprisbidrag på kraft en annen sak der man vedtok noe som over tid ville gjøre strømmen ennå dyrere for alle. I sjakk må man iblant ofre Dronningen for å vinne - og jeg tror våre politikere bør tenke slik at jobben deres er å gjøre samfunnet vårt sterkere, bedre og tryggere. Og da må man kanskje svelge noen kameler slik at de som f.eks er sterkere enn snittet ønsker å bidra og de som er bedre enn snittet føler de blir verdsatt osv..

Dette ble litt generelle ordelag - men Norge mangler gode politikere som vet verdien av økonomisk og politisk stabilitet som i neste omgang vil gi bedre kronekurs -> lavere prisstigning -> lavere rente..

Politikere må først høre på fagpersoner og de i industrien med lang erfaring før de går inn i verdidebatt diskusjoner i media......

Jeg tror f.eks Industripartiet vil seile opp som en ny utfordrer i politikken nettopp fordi de andre partiene ikke har klart å dytte frem fagpersoner fra næringslivet men isteden hentet broilere fra sin egen ungdomsorganisasjon.

Et godt råd, døm aldri en politiker på hva vedk sier, men på hva vedk gjør!

Det skal de ha, dagens myndigheter, de skjønner faktisk såpass mye at de ikke kan si hva slags prosjekt de har satt i gang, og hva det vil ha å si for folk flest.

Electric cars in Norway

Da vet vi resultatet på hva denne tråden ble opprettet for.

Kopi:

Det blir ingen store endringer i avgifter på elbiler fra nyttår, viser behandlingen av statsbudsjettet på Stortinget. Men frem mot 2025 er spenningen større ...

Unni Berge
05.12.2023 11:05 | Oppdatert 07.12.2023 18:26

Regjeringspartiene og SV ble i helgen enige om et forlik om statsbudsjettet for 2024. Stortinget gjør bare mindre endringer som gjøres i avgiftene på å kjøpe og bruke elbil til neste år.
Mest spennende nå er likevel hva 2024 vil bringe av politiske avklaringer for elbilpolitikken i 2025. Vi gir deg oversikten rundt dette lenger ned i artikkelen.

https://elbil.no/slik-blir-elbil-avgiftene-i-2024/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA