Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enyaq Coupe RS. Ordredato og leveringstid.

Startet av i3/RSiV, søndag 02. oktober 2022, klokken 15:56

« forrige - neste »

e.e.n

Sitat fra: Egil S på tirsdag 29. november 2022, klokken 20:22
Sitat fra: i3/RSiV på tirsdag 29. november 2022, klokken 19:19
Flott eksemplar :-) Hva gjør du med emblemet på panseret?
Har kjøpt et svart et på nettet, det var samme type "metallic" som de svarte listene, så det vil passe 100%.
Crystal face blir lett sotet med PPF for å redusere litt av gjenskinnet, samme med baklyktene.

Er det den som selges på http://www.kopacek.com/? Enyaq - original Skoda MONTE CARLO black emblem - FRONT

Hvilke type ppf  på Crystal Face og lykter? STEK Dynoshade, dynosmoke eller lignende?

Ellers hold oss oppdatert!


Egil S

#46
Sitat fra: e.e.n på torsdag 08. desember 2022, klokken 20:49
Er det den som selges på http://www.kopacek.com/? Enyaq - original Skoda MONTE CARLO black emblem - FRONT

Hvilke type ppf  på Crystal Face og lykter? STEK Dynoshade, dynosmoke eller lignende?

Ellers hold oss oppdatert!

Jepp det emblemet ja. Tok en 2-3 uker før det kom.

Det er Stek PPF som blir lagt på, klar på fronten, panser og skjermene samt dørterskler og utsatte steder. Alt custom cut, ikke noe precut.
Så blir det sotet PPF på crystal face og på baklyktene.
Bakruta var ikke mye sotet så det blir ekstra soting på den, får se om jeg tar bakdørene senere hvis det blir behov.

Skal legge ut bilder når jeg får tilbake bilen, forhåpentligvis neste fredag, eller så blir det over neste helg.

Har valgt Stavangers beste bilpleier til å gjøre jobben. https://www.ruyters.no
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Supernullet

Sitat fra: Egil S på torsdag 08. desember 2022, klokken 19:13
Da fikk jeg ut min bil i dag, den ble registrert på mandag, kunne fått den i går, men selgeren min var ikke jobb og jeg stresset ikke så jeg tok utlevering i dag.
Bilen ble kjørt 500m rett til bilpleie for PPF og Modesta glasscoating samt litt soting.
tror det er mulig jeg får tatt den i bruk fredag 16 desember.

Da var 6mnd venting og noen småspennende uker over.

Grattis med ny bil :+1:.  Deilig følelse, ikke sant?  I hvert fall når du får bilen helt fix ferdig neste fredag.  Min Enyaq er min første helt flunk nye bil, så det er fortsatt temmelig deilig snart 4 måneder senere  :) :D :laugh:
2022  ŠKODA Enyaq iV 80x  (standard SUV-versjon)  -  Race Blue Metallic
Hvorfor gå da - når man kan kjøre Škoda  8)

Egil S

Sitat fra: Supernullet på torsdag 08. desember 2022, klokken 23:57
Sitat fra: Egil S på torsdag 08. desember 2022, klokken 19:13
Da fikk jeg ut min bil i dag, den ble registrert på mandag, kunne fått den i går, men selgeren min var ikke jobb og jeg stresset ikke så jeg tok utlevering i dag.
Bilen ble kjørt 500m rett til bilpleie for PPF og Modesta glasscoating samt litt soting.
tror det er mulig jeg får tatt den i bruk fredag 16 desember.

Da var 6mnd venting og noen småspennende uker over.

Grattis med ny bil :+1:.  Deilig følelse, ikke sant?  I hvert fall når du får bilen helt fix ferdig neste fredag.  Min Enyaq er min første helt flunk nye bil, så det er fortsatt temmelig deilig snart 4 måneder senere  :) :D :laugh:

Takk. Ja det er en god følelse.
Jeg kjøpte min første helt bil for to år siden også, så det er en god følelse ja.
ny bruktbil er fint det også for all del, men når man har en bil som man har bestilt helt etter egen spesifikasjon er det veldig bra.
Så jeg skal nok klare å holde ut ei uke ti med en to år gammel i3S, men mindre noen kommer å kjøper den før den tid.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Ledam

Nå kan det ikke være langt unna. Har betalt bilen, godkjent at Møller kan registrere den, fått regning på forsikring (med registreringnummer EF 15...). Har fått lite informasjon fra selgeren underveis. Han har stort sett svart på mine purringer, men tipper at det ikke kan være mye som gjenstår nå før den kan utleveres.
 

e.e.n

Sitat fra: Ledam på tirsdag 13. desember 2022, klokken 22:19
Nå kan det ikke være langt unna. Har betalt bilen, godkjent at Møller kan registrere den, fått regning på forsikring (med registreringnummer EF 15...). Har fått lite informasjon fra selgeren underveis. Han har stort sett svart på mine purringer, men tipper at det ikke kan være mye som gjenstår nå før den kan utleveres.


Hvor får du bilen utlevert?

Ledam


i3/RSiV

Har nå fått bekreftet at min Coupe er utmeldt fra fabrikk. Så da håper jeg tida er på min side i forhold til transporten til Norge, og at den blir registrert før nyttår.

i3/RSiV

Det ble dessverre ingen bil levert I 2022, og etter det har dagene gått, og transporten har vist hatt god tid etter nyttår. Fikk bekreftet i dag at bilen endelig kom til Oslo med båten i går, så nå nærmer det seg :-)

e.e.n

Når pleier det å komme mer info om produksjon etc? Har forespeilet evering ca april. Og er det noe utstyr som dere anbefaler som ikke er standard, tenker på eks. folie på terskel, evt annet Skoda tilbehør.

EriTom

Sitat fra: e.e.n på søndag 22. januar 2023, klokken 21:56
Når pleier det å komme mer info om produksjon etc? Har forespeilet evering ca april. Og er det noe utstyr som dere anbefaler som ikke er standard, tenker på eks. folie på terskel, evt annet Skoda tilbehør.

Anbefaler alt utstyr for at du enkelt skal kunne selge bilen som attraktiv når du skal skifte den ut ;-)
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

e.e.n

Har valgt Ultra-pakken, men tenkte mest på annet tilbehør. Fikk tips i en Enyaq gruppe på FB at solskjerming for panoramataket var anbefalt, så skal få lagt den til bestilling.

Egil S

Sitat fra: e.e.n på mandag 23. januar 2023, klokken 13:46
Har valgt Ultra-pakken, men tenkte mest på annet tilbehør. Fikk tips i en Enyaq gruppe på FB at solskjerming for panoramataket var anbefalt, så skal få lagt den til bestilling.

Du så det innlegget mitt ja :)

Jeg var inne i konfiguratoren å bygget min bil med alt utstyret nå, Skoda har iallfall ikke redusert prisene sine, når jeg hadde bygget den samme bilen kom den på 774.000kr !!! Det er over 100.000kr mer enn jeg betalte.
Ser ut som det har kommet prisøkning på ekstrautstyret.
21" +100kr
Suite pakken +200kr
Ultra pakke +300kr
bagasjeromspakke +100kr
Skvettlapper +200kr
Nå utgjør dette bare 900kr
Men vinterhjulene har økt med hele 8600kr, så 9500kr med for dette utstyret.

De oppgir nå startpris på 646.000kr inkl avgifter. Kan ikke skjønne annet enn at de har økt prisen igjen.
Det var 579.000kr når jeg kjøpte i juni.
Den økte vel med 8000kr til 587.000kr i fjor høst + moms (21.750) blir 608.750 pluss vektavgift (ca 22.000kr) blir ca 631.000kr, så da må de ha lagt på 15-16.000kr til på grunnprisen for å komme til 646.000kr.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

hELgenen

Dagens priser er jo bare ut av en annen verden med tanke på prisendringene Tesla kom med.
Og det betyr vel også at det må være en risiko for stort verditap på biler som hentes ut om dagen?

Egil S

Sitat fra: hELgenen på mandag 23. januar 2023, klokken 15:29
Dagens priser er jo bare ut av en annen verden med tanke på prisendringene Tesla kom med.
Og det betyr vel også at det må være en risiko for stort verditap på biler som hentes ut om dagen?

Nå fant jeg en artikkelen i dag hvor Tesla prisene er noe "missvisende", de tar bl.a ikke høyde for vektavgift, transport kostnader og evt moms.
Så denne 399.000kr model Y kan du ikke få for den prisen fordi det kommer vektavgift og vrakpant i tillegg, samt en tesla dokumentavgift.

Samtidig fikk vi stiftet bekjentskap med den nye måten de presenterte prisen på, for den nye summen på summen på kroner 399.990 var spesifisert til å ikke inkludere mva.

Summen inkluderte heller ikke vektavgift, vrakpant og Teslas «dokumentavgift», som gjør at man i praksis må legge drøye 30.000 kroner til den forespeilte prisen.


https://bilbransje24.no/nyheter/733896

Uten tvil fremdeles en god prisreduksjon, men kanskje ikke like god som fremstilt, kanskje derfor de andre sitter litt på gjerdet å ser det an.

Så spørs det om Skoda og andre nå begynner med ekstrautstyrskampanjer, "få med vinterdekk og utstyr verdi 60.000kr for kun 19.998kr" o.l.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA