Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tibber mangler likviditet og vil bruke kundene som bank

Startet av daktari, torsdag 29. september 2022, klokken 20:14

« forrige - neste »

THE

Sitat fra: goggo på fredag 30. september 2022, klokken 10:07
Det jeg ikke skjønner er hvorfor Tibber absolutt skal selge strøm når de selv sier at de ikke vil eller skal tjene penger på dette.

Det Tibber er gode på - og bedre enn alle andre tror jeg - er software og automasjonsløsninger, og det er dette som er grunnen til at de fleste velger Tibber nå som mange andre tilbyr lignende spot-avtaler.

Jeg tror det er mange som kunne tenke seg å betale en månedlig avgift til Tibber for å ha strømstyringen der selv om de kjøper strømmen andre steder, det være seg på spot eller fastpris.

mvh
Hugo

Jeg kunne gladelig betalt månedsavgiften (x2) til Tibber for full støtte på app og Pulse selv om jeg sikkert kommer til å bytte til annen strømleverandør i løpet av dagen både hjemme og på hytta. Usikker på om det blir 12 mnd. avtale med -2,02 øre påslag og 0 kr. månedsgebyr hos Kraftriket, GE spot (0 kr/mnd, 1øre/kWt påslag) eller LOS Coop strømavtale. Det eneste som er sikkert er at det ikke blir Fjordkraft da jeg har kranglet nok med de etter endringer de har gjort på mine strømavtaler uten skikkelig varsling tidligere. Fjordkraft rettet alltid opp i etterkant når jeg tok kontakt, men tilliten til de mistet jeg for godt.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Vaduz

Tror jeg bare beholder dem da jeg er veldig fornøyd med alt annet, men jeg er veldig spent på første regning da jeg har et litt merkelig forbruk med et hus som for tiden står mye tomt og om det blir fakturert etter snittet kan det bli ganske dyrt vil jeg tro.

arthur

Sitat fra: THE på fredag 30. september 2022, klokken 10:19
Sitat fra: goggo på fredag 30. september 2022, klokken 10:07
Det jeg ikke skjønner er hvorfor Tibber absolutt skal selge strøm når de selv sier at de ikke vil eller skal tjene penger på dette.

Det Tibber er gode på - og bedre enn alle andre tror jeg - er software og automasjonsløsninger, og det er dette som er grunnen til at de fleste velger Tibber nå som mange andre tilbyr lignende spot-avtaler.

Jeg tror det er mange som kunne tenke seg å betale en månedlig avgift til Tibber for å ha strømstyringen der selv om de kjøper strømmen andre steder, det være seg på spot eller fastpris.

mvh
Hugo

Jeg kunne gladelig betalt månedsavgiften (x2) til Tibber for full støtte på app og Pulse selv om jeg sikkert kommer til å bytte til annen strømleverandør i løpet av dagen både hjemme og på hytta. Usikker på om det blir 12 mnd. avtale med -2,02 øre påslag og 0 kr. månedsgebyr hos Kraftriket, GE spot (0 kr/mnd, 1øre/kWt påslag) eller LOS Coop strømavtale. Det eneste som er sikkert er at det ikke blir Fjordkraft da jeg har kranglet nok med de etter endringer de har gjort på mine strømavtaler uten skikkelig varsling tidligere. Fjordkraft rettet alltid opp i etterkant når jeg tok kontakt, men tilliten til de mistet jeg for godt.

Billigst er et par leverandører til minus fem øre og et månedlig gebyr på 39 kroner. Coop-avtalen er ikke like gunstig.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Motorwatt

Dette tar jeg helt med ro, og bytter hvis de forsvinner. Taper maks en tusenlapp. Smarthuset mitt bruker Tibbers APIer, så litt dumt er det isåfall. Det er stort sett venture-selskaper som eier Tibber, og deriblant Schibsted. De burde kunne låne Tibber penger....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

THE

Sitat fra: arthur på fredag 30. september 2022, klokken 12:23
Sitat fra: THE på fredag 30. september 2022, klokken 10:19
Sitat fra: goggo på fredag 30. september 2022, klokken 10:07
Det jeg ikke skjønner er hvorfor Tibber absolutt skal selge strøm når de selv sier at de ikke vil eller skal tjene penger på dette.

Det Tibber er gode på - og bedre enn alle andre tror jeg - er software og automasjonsløsninger, og det er dette som er grunnen til at de fleste velger Tibber nå som mange andre tilbyr lignende spot-avtaler.

Jeg tror det er mange som kunne tenke seg å betale en månedlig avgift til Tibber for å ha strømstyringen der selv om de kjøper strømmen andre steder, det være seg på spot eller fastpris.

mvh
Hugo

Jeg kunne gladelig betalt månedsavgiften (x2) til Tibber for full støtte på app og Pulse selv om jeg sikkert kommer til å bytte til annen strømleverandør i løpet av dagen både hjemme og på hytta. Usikker på om det blir 12 mnd. avtale med -2,02 øre påslag og 0 kr. månedsgebyr hos Kraftriket, GE spot (0 kr/mnd, 1øre/kWt påslag) eller LOS Coop strømavtale. Det eneste som er sikkert er at det ikke blir Fjordkraft da jeg har kranglet nok med de etter endringer de har gjort på mine strømavtaler uten skikkelig varsling tidligere. Fjordkraft rettet alltid opp i etterkant når jeg tok kontakt, men tilliten til de mistet jeg for godt.

Billigst er et par leverandører til minus fem øre og et månedlig gebyr på 39 kroner. Coop-avtalen er ikke like gunstig.

Hvis jeg skal bytte fra Tibber så blir det til et solid selskap. Det er ikke nødvendigvis den billigste aktøren som er mest aktuell. Det er så mye snusk ute i strømbransjen, så jeg er egentlig mest interessert i et stabilt og solid selskap som ikke finner på noe tull til stadighet.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

arthur

Enig med deg så derfor har jeg tre avtaler for tiden med GE, fungerer bra.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

elektro

Har for tiden en herlig fastprisavtale med Lyse, men planen har vært å gå tilbake til Tibber ved årsskiftet, når avtalen går ut. :-* Samtidig som vi flytter inn i et langt smartere hus enn vi bor i i dag. Det blir bla. OSO Charge varmtvannsbereder, ELKO smart termostater og Easee elbilladere.

Hvordan styrer man best/enklest/billigst forbruket, uten å knytte seg til en bestemt strømleverandør?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Motorwatt

Hvis du skal ha kontroll på forbruket ditt, må du nok ha en strømleverandør som tilbyr API og HAN-tilslutning. Finnes foreløpig ikke så mange av disse.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jkirkebo

Sitat fra: Motorwatt på fredag 30. september 2022, klokken 22:40
Hvis du skal ha kontroll på forbruket ditt, må du nok ha en strømleverandør som tilbyr API og HAN-tilslutning. Finnes foreløpig ikke så mange av disse.

Eller man bruker en løsning som er uavhengig av strømleverandør. F.eks Cemm.

https://cemm.no/
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 29. september 2022, klokken 20:50
Gjør ingen ting inntil videre. Å bytte til en leverandør som ikke tilbyr samme automasjon og dermed automatiske besparelser er uaktuelt.
Har testet noen leverandører og de fleste er jo ikke i nærheten på innovasjon.

Selv synes jeg lav strømpris er mye viktigere enn små automatiske besparelser. Min strømpris hos Fjordkraft (Spot med forvaltning-avtalen) var 83 øre under spot i august og drøye 50 øre i snitt hittil i år. Det betyr over 10.000,- spart per år for meg i forhold til spot. Man skal spare mye strøm for å komme opp i sånne beløp.

Mesteparten av besparelsen får jeg uansett manuelt, ved å kun lade elbilene nattestid. I natt vil de lade fra 03 til 08, det tar meg ikke mange sekundene å sjekke morgendagens strømpris og endre på timerinnstillingen på ladingen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Sitat fra: Motorwatt på fredag 30. september 2022, klokken 22:40
Hvis du skal ha kontroll på forbruket ditt, må du nok ha en strømleverandør som tilbyr API og HAN-tilslutning. Finnes foreløpig ikke så mange av disse.

Lurer bare på om automatikken slår manuell styring. Skal tross alt ta svært mange hennsyn som lagringskapasitet i forhold til antall rimelige timer og om en har solkraftverk også været.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Motorwatt

Styring etter pris/tid/forbruk/nettleie/kapasitetsledd etc. er uhyre enkelt, også med solceller. Men mulig det kompliserer litt hvis man blander inn 6 stk. batterier til 20K pr. stk som hos deg ....😀.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Electric cars in Norway

#43
Synd med Tibber. De største eierene listet under burde heller gitt de et lån. Det kommer flere ned den veien som Tibber er på vei nå omdømmemessig. De har jo negativ omtale i alle aviser om dagen. Trist sak.

Navn   Org nr/Fødselsår   Andel i %   Land
Spacetime Ventures AS   816 931 762   15,83%   Norge
Sunhill Capital AB      15,24%   Sverige
Schibsted Tillväxtmedier AB      14,73%   Sverige
Se 11 rader t

Electric cars in Norway

Sitat fra: jkirkebo på fredag 30. september 2022, klokken 22:45
Sitat fra: Motorwatt på fredag 30. september 2022, klokken 22:40
Hvis du skal ha kontroll på forbruket ditt, må du nok ha en strømleverandør som tilbyr API og HAN-tilslutning. Finnes foreløpig ikke så mange av disse.

Eller man bruker en løsning som er uavhengig av strømleverandør. F.eks Cemm.

https://cemm.no/

Ser Cemm har engangskjøp i steden for betaling pr mnd. Bra!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA