Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demobil Hos Albjerk Bil i Lier

Startet av Mortstokk, torsdag 29. september 2022, klokken 12:30

« forrige - neste »

Mortstokk

Mono Silver demobil i Lier med Bromberg 21 toms felger:




Mortstokk



aleksandrium

Autoria Kolbotn har også tydeligvis fått inn demobil. De arrangerer "VIP-visning" for forhåndsmeldte interessenter til helga.
2019 Chevrolet Bolt
2019 Kia E-Niro
2022 VW ID. Buzz

Electric cars in Norway

Sitat fra: aleksandrium på torsdag 29. september 2022, klokken 19:02
Autoria Kolbotn har også tydeligvis fått inn demobil. De arrangerer "VIP-visning" for forhåndsmeldte interessenter til helga.

Tøft! Takk for info.

Surrehue

Vi tok en tur til Møller E18 i Asker i dag, for å se om I.D. Buzz var der, for å ta en kikk. Det stod en hvit og sitrus gul, med skilt og litt foliering, med tekst om at den kunne prøvekjøres. Vi gikk in og ned en etasje til nyttekjøretøy avd. og der stod det en sort. Etter en del kikking og prøve sitting, fikk vi bli med ned i kjelleren, der stod det en helhvit og en hvit og blå, begge varebiler, som vi kikket på. Den hvite og blå skal registreres i morgen. Vi fikk så tatt en prøvetur i den Hvit-gule vi hadde sett utenfor. Prøveturen varte i ca 35 min. Etter oss kom det en familie som hadde bestilt prøve kjøring på forhånd

REN-BIL


Electric cars in Norway

Sitat fra: Surrehue på torsdag 06. oktober 2022, klokken 20:11
Vi fikk så tatt en prøvetur i den Hvit-gule vi hadde sett utenfor. Prøveturen varte i ca 35 min.

Og hva synes du om bilen etter kjøreturen? Hvar det noe du merket deg spesielt?

SveinJ

Sitat fra: REN-BIL på torsdag 06. oktober 2022, klokken 21:16
Synd de ikke kan leveres i 2022 :(
Med sosialistene nye forslag til Statsbudsjett havner den fort på 700´ med litt utstyr og nye avgifter.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Electric cars in Norway

Sitat fra: SveinJ på fredag 07. oktober 2022, klokken 22:30
Sitat fra: REN-BIL på torsdag 06. oktober 2022, klokken 21:16
Synd de ikke kan leveres i 2022 :(
Med sosialistene nye forslag til Statsbudsjett havner den fort på 700´ med litt utstyr og nye avgifter.
Men det er vel overkommelig for de som trenger den biltypen, tenker jeg.



Daniel_0007

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 09. oktober 2022, klokken 08:33
Sitat fra: SveinJ på fredag 07. oktober 2022, klokken 22:30
Sitat fra: REN-BIL på torsdag 06. oktober 2022, klokken 21:16
Synd de ikke kan leveres i 2022 :(
Med sosialistene nye forslag til Statsbudsjett havner den fort på 700´ med litt utstyr og nye avgifter.
Men det er vel overkommelig for de som trenger den biltypen, tenker jeg.

Da er kort vei til multivan med bedre interiør og bedre løsning med seter på skinner.
Model 3 2019 LR Rwd

Surrehue

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 06. oktober 2022, klokken 22:34
Sitat fra: Surrehue på torsdag 06. oktober 2022, klokken 20:11
Vi fikk så tatt en prøvetur i den Hvit-gule vi hadde sett utenfor. Prøveturen varte i ca 35 min.

Og hva synes du om bilen etter kjøreturen? Hvar det noe du merket deg spesielt?
Vi satt godt, Stille. God benplass både foran og bak. Med en 3dje seterad er ikke bagasjeplassen noe særlig større en i en Sharan, som den er mer lik i størrelse. Behagelig å kjøre. Når fordøren åpnes går setet bakover og fremover når den lukkes. Den akselererer greit, men ikke som f.eks en GTX. Utrolig trist at ikke baksetene kan taes ut, noe som reduserer anvendeligheten. God svingradius med bakhjulstrekk. Kona som er 160cm hadde litt problem med å rekke ned til pedalene og samtidig sitte høyt nok til å se bakken ikke så veldig langt foran bilen. Hun har ikke det problemet i vår T4 Caravelle. For mer camping bruk vil jeg anbefale varebilen da den har en bredde over hjulbuene som er ca 140cm, mot ca 120cm fra gulv til vindushøyde i personbilen. Bak forsetene er lengden ca 210cm. Når baksetet legges ned (forover) går det noe ned og det er bygd opp et slags ekstra gulv, som gir flatt gulv over baksetene. Det ekstra gulvet er hengslet så det kan løftes opp og man kan legge noe under og man kan, så vidt jeg forstod, ta ekstragulvet ut.
Fornuften tok oss, vi har både en VW LT bobil, en Transporter T3 Campingbil og en T4 Caravelle 8 seter som er fin å campe i, så vi trenger ikke en ny "kassevogn" derimot en ny konebil. Vi tok oss begge litt Tea etter kjøreturen og gikk opp i personbil avd. Der gikk vi litt rundt  mens vi drakk Tea'en Vi kom i snakk med en selger og i går bestilte vi ny konebil. grå met.174hk ID4 Pro med hengerfeste og noe annet utstyr, vinterhjul og 3 års service for 461k Den får vi neste uke.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Surrehue på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 21:34
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 06. oktober 2022, klokken 22:34
Sitat fra: Surrehue på torsdag 06. oktober 2022, klokken 20:11
Vi fikk så tatt en prøvetur i den Hvit-gule vi hadde sett utenfor. Prøveturen varte i ca 35 min.

Og hva synes du om bilen etter kjøreturen? Hvar det noe du merket deg spesielt?
Vi satt godt, Stille. God benplass både foran og bak. Med en 3dje seterad er ikke bagasjeplassen noe særlig større en i en Sharan, som den er mer lik i størrelse. Behagelig å kjøre. Når fordøren åpnes går setet bakover og fremover når den lukkes. Den akselererer greit, men ikke som f.eks en GTX. Utrolig trist at ikke baksetene kan taes ut, noe som reduserer anvendeligheten. God svingradius med bakhjulstrekk. Kona som er 160cm hadde litt problem med å rekke ned til pedalene og samtidig sitte høyt nok til å se bakken ikke så veldig langt foran bilen. Hun har ikke det problemet i vår T4 Caravelle. For mer camping bruk vil jeg anbefale varebilen da den har en bredde over hjulbuene som er ca 140cm, mot ca 120cm fra gulv til vindushøyde i personbilen. Bak forsetene er lengden ca 210cm. Når baksetet legges ned (forover) går det noe ned og det er bygd opp et slags ekstra gulv, som gir flatt gulv over baksetene. Det ekstra gulvet er hengslet så det kan løftes opp og man kan legge noe under og man kan, så vidt jeg forstod, ta ekstragulvet ut.
Fornuften tok oss, vi har både en VW LT bobil, en Transporter T3 Campingbil og en T4 Caravelle 8 seter som er fin å campe i, så vi trenger ikke en ny "kassevogn" derimot en ny konebil. Vi tok oss begge litt Tea etter kjøreturen og gikk opp i personbil avd. Der gikk vi litt rundt  mens vi drakk Tea'en Vi kom i snakk med en selger og i går bestilte vi ny konebil. grå met.174hk ID4 Pro med hengerfeste og noe annet utstyr, vinterhjul og 3 års service for 461k Den får vi neste uke.
Takker for meget god oppdatering. Jeg skal innom VW  Oslo vest ila uken. Håper den står der da.

Ja ser den, du har nok av kassebiler. God prioritering

aleksandrium

Var nettopp og prøvde en mørkeblå demobil hos Erik Arnesen på Bryn.

Førsteinntrykket er det samme som Surrehue sier litt lengre opp i tråden: dette er en stille og svært behagelig bil å kjøre.

Fikk bare en time bak rattet, men det var et svært hyggelig bekjentskap så langt. Kupéen er trivelig – det hvite (offwhite) interiøret gjør at bilen oppleves enda mer lys og romslig enn den er. Dette er feil bil for som dem som ønsker å tre seg inn i en ettersittende kupé med sportsseter og lav sittestilling. Her stiger man virkelig inn i bilen og sitter høyt. Jeg kan være enige med anmeldere som opplever bilen mer som en personbil enn en varebil å kjøre, men sittehøyden og oversikten gjorde at dette opplevdes helt annerledes. For oss var det en positiv opplevelse, og det føltes skuffende ordinært å sette seg tilbake i en e-Niro etterpå.

Apropos e-Niro: ID Buzz hadde merkbart mindre fraspark i akselerasjonen, men greit nok. Det kler nok bilen, og oppleves absolutt som tilstrekkelig.

Kona satt litt baki mens vi kjørte for å sjekke om manglende lufteventiler var plagsomt, men temperaturen og luft bak var som foran. 10 grader ute. Ser mange er blitt skuffet av baksetet etter å ha sett de tidligere konsept-rendringene av bilen, men hadde man ikke hatt den forventningen hadde kanskje førsteinntrykket vært bedre. Her er det masse plass og unga kommer til å kose seg glugg ihjel. I midtsetet får man en heftig panoramautsikt fremover – sikkert fint for unger som lider av bilsyke (som mine gjør).

Alt i alt et meget godt førsteinntrykk. Gleder meg ikke mindre til vi får vår!
2019 Chevrolet Bolt
2019 Kia E-Niro
2022 VW ID. Buzz

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA