Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla i tunnelveggen. Autopilot-spekulasjoner er i gang.

Startet av Motorwatt, mandag 26. september 2022, klokken 18:48

« forrige - neste »

Motorwatt

E18 Sandefjord i dag. Taket måtte skjæres av, og fører til sykehus. Kan vel finnes alternative årsaker enn Autopilot?



Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Er ikke det der ganske gamle S-felger? Ble de levert på biler med AP?

Speeder

Sitat fra: Motorwatt på mandag 26. september 2022, klokken 18:48
E18 Sandefjord i dag. Taket måtte skjæres av, og fører til sykehus. Kan vel finnes alternative årsaker enn Autopilot?


Er det bare biler med autopilot som kan kræsje?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

turfsurf

Sitat fra: geear på mandag 26. september 2022, klokken 20:10
Er ikke det der ganske gamle S-felger? Ble de levert på biler med AP?
De ble levert frem til facelift S kom mener jeg, våren 2016. AP2 kom vel den høsten. Så AP1 biler kom med slike felger, ikke AP2.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på mandag 26. september 2022, klokken 18:48
E18 Sandefjord i dag. Taket måtte skjæres av, og fører til sykehus. Kan vel finnes alternative årsaker enn Autopilot?
Vel, mye vann på veien og dårlige dekk / for hard på pedalen kunne jo vært en kombo i dag. Spesielt hvis det er en RWD modell.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Nihon

Alle vet at det er altid Autopilot sin feil og aldri føreren som er for opptatt med å sjekke Facebook på telefonen til å følge med på veien og hva bilen gjør.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

hELgenen

Sitat fra: Speeder på mandag 26. september 2022, klokken 21:35
Sitat fra: Motorwatt på mandag 26. september 2022, klokken 18:48
E18 Sandefjord i dag. Taket måtte skjæres av, og fører til sykehus. Kan vel finnes alternative årsaker enn Autopilot?


Er det bare biler med autopilot som kan kræsje?

Ja det ser slik ut. De andre får nok ikke lov...


Electric cars in Norway

Kanskje bare meg men.....

Må vi opprette nye tråder her inne der en spesifikk bilulykke står i sentrum?

Det kan bli veldig nært for noen som er berørt av denne ulykken og som er aktiv her inne.

Men men sikkert bare jeg som er overbeskyttende.... Jeg vet ikke...

Handyman

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 27. september 2022, klokken 07:41
Kanskje bare meg men.....

Må vi opprette nye tråder her inne der en spesifikk bilulykke står i sentrum?

Det kan bli veldig nært for noen som er berørt av denne ulykken og som er aktiv her inne.

Men men sikkert bare jeg som er overbeskyttende.... Jeg vet ikke...
:+1:
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Lucifer-

Jeg kjørte selv mellom Horten og Larvik i går kveld samme tid, og man skulle ha vært rimelig tøff for å kjøre med autopilot i det været som var og med ganske betydelige vannmengder på asfalten. Jeg tipper derfor det bare er en uheldig manøver.

TheNicelander

Nå dukker disse sakene opp i ny og ne.

Jeg forstår godt at de havner i click-bait media, og at de har en viss appell der.

Men har det vært noen her inne som har vært i en ulykke som er forårsaket av feil i styring fra Teslaen?
litt mer faktabasert enn disse ryktene.

Motorwatt

#11
Saken var vel den at når en Tesla er i en ulykke, så bringes Autopilot opp som årsak. Og det lenge før fakta kommer på bordet. Som sagt innledningsvis så kan det faktisk være andre grunner. Noen er nevnt høyere opp i tråden.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Nihon

Sitat fra: TheNicelander på onsdag 28. september 2022, klokken 13:26
Nå dukker disse sakene opp i ny og ne.

Jeg forstår godt at de havner i click-bait media, og at de har en viss appell der.

Men har det vært noen her inne som har vært i en ulykke som er forårsaket av feil i styring fra Teslaen?
litt mer faktabasert enn disse ryktene.

Jeg har vært i nesten ulykke 2 ganger på grunn av at min M3 tror at jeg er på vei til å kjøre av veien fordi den feiltoker noen merker i asfalten med veimarkeringer og som et resultat dro rattet til høyre og rett mot autoværnet. Bilen var ikke i autopilot modus i noen av de 2 situasjonene og filholder assistenten er satt til å bare lage en lyd.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

RuneW

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 28. september 2022, klokken 14:18
Saken var vel den at når en Tesla er i en ulykke, så bringes Autopilot opp som årsak. Og det lenge før fakta kommer på bordet. Som sagt innledningsvis så kan det faktisk være andre grunner. Noen er nevnt høyere opp i tråden.

Du hjelper jo fint til med disse spekulasjonene ved å starte denne tråden da.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

#14
Spekulasjoner om Autopilot og FSD er vel det mest omtalte på dette subforumet. Også diskusjoner om eventuelle risikoer og farer det er ved bruk. Mener du at man skal sensurere innlegg om AP og FSD-insidenter etter alvorlighetsgrad? Da ser jeg gjerne at du kommer med forslag på hva som er akseptabelt, og hva som ikke må være med.

Hvis du leser det jeg skrev, så var det altså slik: "Kan vel finnes alternative årsaker enn Autopilot?". Deretter sier jeg at jeg er imot spekulasjoner før fakta ligger på bordet!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA