Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye dekk til i3 sommer og vinter

Startet av Dede, mandag 26. september 2022, klokken 16:02

« forrige - neste »

Dede

Trodde det fantes tråder om dette men fant ikke?
Jeg trenger både nye sommer og vinterdekk til "ellebille" (i3 fra høst 2018). Har fått tilbud på Continental CVC7 og Continental EcoContact 6 - og et annet tilbud som kun sier Continental dekk.  Antar det gjerne er samme dekkene de da mener?
Er det greie dekk eller har folk dårlig erfaring med de og jeg bør sjekke priser på noe annet?

i3/RSiV

Jeg har nylig fått lagt om til nye Nokian R5 på vinterhjul til vår i3, ser lovende ut i beskrivelsen om dekkene fra Nokian selv.
https://www.nokiantyres.no/vinterdekk/nokian-tyres-hakkapeliitta-r5/

Magster

Sitat fra: i3/RSiV på mandag 26. september 2022, klokken 18:17
Jeg har nylig fått lagt om til nye Nokian R5 på vinterhjul til vår i3, ser lovende ut i beskrivelsen om dekkene fra Nokian selv.
https://www.nokiantyres.no/vinterdekk/nokian-tyres-hakkapeliitta-r5/

Hva måtte du betale?

i3/RSiV

Sitat fra: Magster på tirsdag 27. september 2022, klokken 11:52
Sitat fra: i3/RSiV på mandag 26. september 2022, klokken 18:17
Jeg har nylig fått lagt om til nye Nokian R5 på vinterhjul til vår i3, ser lovende ut i beskrivelsen om dekkene fra Nokian selv.
https://www.nokiantyres.no/vinterdekk/nokian-tyres-hakkapeliitta-r5/

Hva måtte du betale?

9977,- 4 stk lagt om på felg. KNA  rabatt avtale hos Vianor.

Klykken

Vit at alle kan få samme rabatt uavhengig av KNA o.l..
Det at de kan gi denne rabatten er jo et bevis for det, så argumenter riktig så vil du få gode rabatter.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Dede

Hadde fått tilbud om continental dekk men da jeg kom og skulle skifte sa han de kun hadde goodyear vinterdekk. Jeg sa det ikke var avtalen og nå venter jeg om de finner noe - eller er goodyear bedre dekk så jeg burde takket ja?

Autowinder

Spørs hva slags felger du skal ha de på, Goodyear har bare 19'' vinter så vidt jeg kan se, og ikke 20''.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Dede

Felger er et spm men det jeg lurer på er hvilke dekk som er best..

scholro

Fikk montert continental igår, så de finnes!

mariusse

Om jeg kan få kapre litt - er det noen som har prøvd litt forskjellige sommerdekk og kan fortelle meg hvilket som har minst støy?

Egil S

Det er vel stort sett Continental som vinner vinterdekktester, tett fulgt av Nokian.
Men de har vel litt forskjellige typer, så er nok greit å velge "testvinner", evt lese litt på testene til f.eks NAF og se hvilket dekk som er best til akkurat ditt bruk.

Kjører du på våte saltede byveier så er egenskaper på vått viktigere enn på is og snø, men skal du på fjellet i helgene så kan man kanskje gå for et dekk som funker bedre der.

Man skal ikke se seg blind på testvinner, jeg som bor på vestlandet hvor det så og si aldri er snø, hvor veiene er badet i saltlake til lagt opp på pluss skalaen på termometeret og aldri er på fjellet, så er våtveisegenskaper viktigere for meg.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Klykken

En annen ting er at kanskje dekket oppfører seg annerledes når det er 175/155mm bredde kontra 225 som er nærmere standard.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

crappeliten

Noen som kan anbefale vinterdekk, piggfrie, for isete føre uti distriktet? Her er det stigning og svinger, men det er fylkesveg, så den blir stort sett saltet, men likevel. Trenger det beste for slikt føre.

155/bredde70Rprofil19

Orbit

Nokian går for å være de beste piggfrie på is. Jeg bruker selv R3 og er fornøyd med dem, men de er nå erstattet av R5 (ny modell).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA