Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er denne type-2 fra Tesla shop samme som følger bilen?

Startet av Lucaria, søndag 25. september 2022, klokken 13:48

« forrige - neste »

Lucaria

I Tesla shop finner jeg kun denne, men det står "adapter" og den koster kun 990,-

https://shop.tesla.com/no_no/product/type-2-adapter---32a

Finner ingen annen type-2 kabel. Skulle gjerne ha en ekstra og som er rimelig.


Lucaria

Ja det er greit, men betyr det da at den jeg linker til kun er en adapter? Med 4m kabel?

Hvis linken viser en fullt fungerende type-2 kabel, er det da noen andre ulemper en at man ikke får knapp på denne?

Handyman

Tesla sin som du linker til er en Type 2 ladekabel. Teslas oversettelser er til dels tragiske, og forvirrer gjerne mer enn de avklarer. Noen ganger er det mye bedre å lese den engelske teksten.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Lucaria

Takk. Godt tips. Da kjøper jeg en til av den, syns den virker fint og 990 er jo billig.

turfsurf

Sitat fra: Handyman på søndag 25. september 2022, klokken 15:14
Tesla sin som du linker til er en Type 2 ladekabel.
Stemmer dette. Både jeg og en kollega har nettopp kjøpt den der. Veldig billig, og veldig robust. Eneste ulempen utenom manglende Tesla knapp er at den er litt tykk (men det gjelder alle 3fas 32A), og så er det jo noen som foretrekker spiralkabel.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Lucaria

#6
Da har jeg fått kabeln og ladet med den inatt. Den medfølgende kabeln ligger nå pent i det lille oppbevaringsromet, ferdig for turer osv, og den nyinkjøpte kan jeg vurdere å ha hengende på laderen.

Jeg mener den er noe kortere en den som fulgte bilen, hvilket er helt supert hos meg, holder akkurat til et halvt varv rundt veggladern slik at kontakten sitter sikret - og så bort til bilen, uten en massa unødvendig kabel.

Ja den er litt tykk og stiv, men ellers helt fin.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA