Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tomt for nye 12V batterier

Startet av El-inor, lørdag 24. september 2022, klokken 21:31

« forrige - neste »

El-inor

Dessverre kommer ikke denne informasjonen fra VW/Møller sine offisielle kanaler. Det fortelles imidlertid fra annet informert hold at man er i ferd med å gå tom for 12V batterier, og at den allerede mega-forsinkede oppgraderingen til sw 2.4 av den grunn stopper opp.

Man kan ha forståelse for at det i disse tider gås tom for komponenter, men at informasjonen til oss som er berørt er så totalt og meningsløst fraværende er bare helt utrolig.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

hELgenen

Har fått byttet - så var heldig for en gangs skyld.....

El-inor

Sitat fra: hELgenen på lørdag 24. september 2022, klokken 21:57
Har fått byttet - så var heldig for en gangs skyld.....

hElgenen - synes du at alle som har vært "så heldig" skal poste det her?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

ENTO

Hvilke modeller er det snakk om av ID4 som skal ha nytt batteri ? Har en GTX som ble ferdigstilt  fra fabrikk 26.06.22 , gjelder det den ?

hELgenen

Sitat fra: El-inor på lørdag 24. september 2022, klokken 22:28
Sitat fra: hELgenen på lørdag 24. september 2022, klokken 21:57
Har fått byttet - så var heldig for en gangs skyld.....

hElgenen - synes du at alle som har vært "så heldig" skal poste det her?

Har jeg ingen formening om - men dersom det er tomt burde jo noen som har fått time har fått en kontrabeskjed fra forhandler.
Forløpig er det bare rykter.

Hvor mange venter og hvor mange har fått byttet? Det er jo litt interessant i oppe i alt dette...

hELgenen

Sitat fra: ENTO på lørdag 24. september 2022, klokken 22:31
Hvilke modeller er det snakk om av ID4 som skal ha nytt batteri ? Har en GTX som ble ferdigstilt  fra fabrikk 26.06.22 , gjelder det den ?

Har du 2.4 eller nyere software har du nytt batteri og trenger ikke bytte.

IvarAndreas

Sitat fra: El-inor på lørdag 24. september 2022, klokken 21:31
Dessverre kommer ikke denne informasjonen fra VW/Møller sine offisielle kanaler. Det fortelles imidlertid fra annet informert hold at man er i ferd med å gå tom for 12V batterier, og at den allerede mega-forsinkede oppgraderingen til sw 2.4 av den grunn stopper opp.
"Annet informert hold"? Med tanke på din "vendetta " mot Møller hadde det jo vært interessant med litt mer informasjon enn bare noe du tilfeldigvis kjenner til?

El-inor

Sitat fra: IvarAndreas på lørdag 24. september 2022, klokken 23:29
Sitat fra: El-inor på lørdag 24. september 2022, klokken 21:31
Dessverre kommer ikke denne informasjonen fra VW/Møller sine offisielle kanaler. Det fortelles imidlertid fra annet informert hold at man er i ferd med å gå tom for 12V batterier, og at den allerede mega-forsinkede oppgraderingen til sw 2.4 av den grunn stopper opp.
"Annet informert hold"? Med tanke på din "vendetta " mot Møller hadde det jo vært interessant med litt mer informasjon enn bare noe du tilfeldigvis kjenner til?

Kall det gjerne vendetta Ivar Andreas. Jeg er imidlertid bare skuffet og overrasket over det totale fraværet av informasjon som jeg som kunde har opplevd i de 16 månedene mitt kundeforhold til Møller og forhandleren har vart.

Du får nøye deg med "annet informert hold".
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

hELgenen

Sitat fra: El-inor på søndag 25. september 2022, klokken 10:36
Sitat fra: IvarAndreas på lørdag 24. september 2022, klokken 23:29
Sitat fra: El-inor på lørdag 24. september 2022, klokken 21:31
Dessverre kommer ikke denne informasjonen fra VW/Møller sine offisielle kanaler. Det fortelles imidlertid fra annet informert hold at man er i ferd med å gå tom for 12V batterier, og at den allerede mega-forsinkede oppgraderingen til sw 2.4 av den grunn stopper opp.
"Annet informert hold"? Med tanke på din "vendetta " mot Møller hadde det jo vært interessant med litt mer informasjon enn bare noe du tilfeldigvis kjenner til?

Kall det gjerne vendetta Ivar Andreas. Jeg er imidlertid bare skuffet og overrasket over det totale fraværet av informasjon som jeg som kunde har opplevd i de 16 månedene mitt kundeforhold til Møller og forhandleren har vart.

Du får nøye deg med "annet informert hold".

Angående 2.4 oppgraderingen og nytt 12V batteri så er det jo flust av informasjon :

https://www.volkswagen.no/no/oppdateringer-og-systemer/programvareoppdatering/2-4.html

Jeg har fått informasjon hele veien - og jeg har allerede fått gjennomført dette byttet.
Mulig det er litt forskjell fra forhandler til forhandler mhp. å informere kundene?

Om de er tomme eller det er begrenset tilgang på 12V batterier - så antar jeg det kommer informasjon om dette også ganske snart.
Mitt inntrykk av VW er at de har tatt grep for å bli bedre mhp. kundeservice  - min opplevelse er i alle fall at det var verre før.




Locci

Kan også si at det stemmer at tilgangen på 12v batterier ifb med 2.4 oppgradering nå  begynner å bli dårlig.
ID.4 1st Max

daktari

Sitat fra: ENTO på lørdag 24. september 2022, klokken 22:31
Hvilke modeller er det snakk om av ID4 som skal ha nytt batteri ? Har en GTX som ble ferdigstilt  fra fabrikk 26.06.22 , gjelder det den ?
Nei, du har vel 3.0 sw og nytt batteri. De startet med det fra vinteren 22 fra fabrikken.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Det jeg har fått høre er at Audi og Porsche mangler 12V batterier for etron og Taycan, og sikkert andre modeller. Så lenge Kina kjøre 0-covid blir det vel tregt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hakotorg

Venter fremdeles på 2.4 oppdateringen og har ikke hørt noe siden den første mailen kom med info om 2.4. Regner ikke med det kommer noe info fra forhandler før jeg får time, men kan ikke akkurat skryte over informasjonsflyten.

unik42

Har fått beskjed fra mitt verksted og at de er tomme for batterier og oppdateringen blir utsatt på ubestemt tid.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

elektro

Fører dette også til produksjonsstopp på nye biler, eller er det bare oppgraderingene som er nedprioritert? Skulle tro at det var mulig å få tak i en ny leverandør, i og med at det produseres andre biler og farkoster med 12V batteri..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA