Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi A2 med e-up drivlinje og batteripakke

Startet av Reinwerks, fredag 23. september 2022, klokken 20:38

« forrige - neste »

Reinwerks

Hei,

Jeg har en A2 med høy km, og vurderer å søke SVV om konvertering ved hjelp av "alt" fra en VW e-up.

Har fått med meg A2-tråden til Stephan, men der hentes det komponenter fra flere steder. I mitt hode er det litt annerledes om man henter komplett pakke fra en serieprodusert bil (?)

Noen med erfaring eller innspill?

Caspar

Er nok pr i dag ikke mulig å få godkjent. Sjekk kjøretøyforskriften kapittel 7


Ved konvertering av kjøretøy til batterielektrisk drift, skal det dokumenteres at de funksjonelle kravene i gjeldende utgave av ECE 100 om sikkerhet i batterielektriske kjøretøy er oppfylt. Videre skal det dokumenteres at benyttet batteri og tilhørende kontrollsystemer tilfredsstiller gjeldende utgave av ISO-standard 6469-1, og er tilpasset den aktuelle kjøretøytype/variant. Dokumentasjonen skal komme fra kjøretøyfabrikanten eller kompetent, uavhengig laboratorium. Installasjon av lader og elektriske komponenter knyttet til denne skal kontrolleres og godkjennes av et nasjonalt utpekt teknisk kontrollorgan innen EØS med kompetanse på område.
Som kompetent, uavhengig laboratorium i denne sammenheng anses laboratorium som har sertifisering etter ECE 100.
0   Endret ved forskrifter 6 des 2006 nr. 1371 (i kraft 1 jan 2007), 17 april 2007 nr. 419, 10 juli 2013 nr. 893, 9 des 2013 nr. 1431 (i kraft 1 jan 2014), 23 des 2015 nr. 1844 (i kraft 1 jan 2016), 19 des 2019 nr. 2054 (i kraft 1 jan 2020).
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Reinwerks

Takk, har lest den. Hadde et lite håp om at det var i ferd med å mykne opp litt, vil tro enhver kontrollør ser at en komplett pakke fra e-up er like trygg som en komplett pakke fra en Up med bensinmotor (som sikkert hadde blitt godkjent uten problemer).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA