Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sprekk

Startet av Sandra87, fredag 23. september 2022, klokken 17:17

« forrige - neste »

Sandra87

Hei.

Har en stor sprekk i den lange led-stripa bak på bilen. Den har vært byttet før pga fukt inni. Men nå er det en stor sprekk. På midten ca. Er dette ett kjent problem? Kan ikke skjønne at det kan være en sprekk der. Har jo ikke vært borti noe. Og er jo ingen merker rundt.
Legger ved bilde.

elektro

Jeg har flere, mindre sprekker og løse plastbiter inni min LED-stripe. Den har også vært byttet før. For ca. 2 år siden. Da pga. at lyset på den ene siden var ustabilt. Skal inn til uka og forhåpentligvis få byttet på garanti.

Har faktisk byttet en av baklyktene også. Den betalte jeg for, da det var en rose midt på glasset som så ut som det kunne skyldes ytre påvirkning. Men jeg er jaggu ikke sikker.. Riktig nok en av de få utgiftene og problemene jeg har hatt med bilen, men tydeligvis et svakt punkt.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Klykken

Slik plast sprekker og krakelerer pga bruk av sterke avfettinger (som f.eks vaskehaller o.l. har) og at man ikke spyler vekk såper og avfettinger godt nok ved vask. Plasten de benytter i lykteglassene (spesielt bak) i disse tider er meget dårlig og tåler veldig lite.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

elektro

Det har jeg hørt, og tatt hensyn til, men det er jo vanskelig å unngå helt. Med mindre du kun håndvasker bilen - og gjør det selv. Det hender jo at jeg betaler noen for å gjøre det eller bruker en børsteløs vask..

Hjelper det å få lagt klar beskyttelsesfolie på alt av lykteglass?

Kan for øvrig melde om at det er forsinket levering av disse LED-stripene, sånn at min time i morgen er utsatt på ubestemt tid. Velkommen til 2022.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Klykken

Folie kan sikkert hjelpe. Ikke akkurat i ditt tilfelle hvor skaden allerede har skjedd, men sikkert etter bytte..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sandra87

Men dette skal gå på garantien? De kan ikke påstå at dette er noe jeg har skyld i selv?
Må snart kvitte meg med den også. Tør ikke ha den 1 minutt over 100.00 km.

Klykken

Krev reklamasjon i alle fall. Lykten skal vel vare mer knappe 3-4 år.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA