Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bytte av frontrute etter steinsprut

Startet av viggosk, onsdag 21. september 2022, klokken 18:56

« forrige - neste »

viggosk

Har bestilt bytte av frontrute etter steinsprut og har nå sprukket.
Bestilte jobben via Tesla app og fikk et estimat på kr 13.364? Håper man kan bruke forsikringen sin hos Tesla og betale kun egenandel?

geear

Gå rett til Hurtigruta eller noen andre som har avtale med ditt forsikringsselskap. Evt må du nok legge ut og søke refusjon. Er en annen tråd her om temaet.

viggosk

Prøvde hurtigruta, men de sier de ikke har ruter på lager og lang venteliste. På Telsa fikk jeg time for bytte Tirsdag 21/09

kensund

Snakket med Tesla Oslo Nord igår - de byttet ikke ruter lengre..
Det må jeg gjøre på Riis eller hurtigruta..

Kan det virkelig stemme?

Handyman

#4
Sitat fra: kensund på onsdag 28. september 2022, klokken 12:41
Snakket med Tesla Oslo Nord igår - de byttet ikke ruter lengre..
Det må jeg gjøre på Riis eller hurtigruta..

Kan det virkelig stemme?
Det høres ikke unaturlig ut. La glass-spesialistene ta seg av bytte av glass.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

viggosk

Jeg har time der i Oktober for bytte av frontrute, Tesla K100

Klykken

Vit at det i de fleste tilfeller må pushes en oppdatering fra Tesla for bytte av en sensor oppe i frontruta etter bytte av glass. Det kan gi feil på klimaanlegget hvis ikke det skjer, slik at du ikke får kjørt forvarming, beholdt klima på etc..

Virker som en gjenganger på teslagruppene på facebook. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Kaptein70

du får time i tesla appen, men så får du ny beskjed om å kontakte Hurtigruta el.
Hvis Oslo sjekk med Hurtigruta Skøyen, flinke og får ofte tak i glass

Taben

Sitat fra: viggosk på torsdag 29. september 2022, klokken 09:51
Jeg har time der i Oktober for bytte av frontrute, Tesla K100


Hei. Har også byttet rute hos Tesla engang for noen år tilbake, da kom det montør fra hurtigruta carglass som utførte byttet hos Tesla. Ellers har jeg innlevert bilen hos Hurtigruta Carglass, bestilt time på nettsiden til Hurtigruta, det fungerer supert.     
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Pitmairen

#9
Uansett hvor man velger å bytte så er det i hvertfall lurt å sjekke litt med andre som har brukt firma, og at de har erfaring med butte på Tesla. Jeg byttet nylig hos Hurtigruta selv og det gikk ikke så bra.

- Skader på begge begge a-stolpe deksel
- Hull i headliner
- Skader på deksel rundt kamera/speil
- Uoriginal rute
- Ruta er ikke montert bra, kanten mot taket ligger mye høyere enn den gamle og går i bølger.
- Ruta har optisk forvrengning på nedre halvdel, hele veien fra venstre til høyre.

Om kamera og slikt er satt på plass riktig er ikke godt å vite. Dette var på en model 3 da, men det er vel ganske likt.

Edit: 2022-10-26: Dette ble rettet opp i av hurtigruta. Skadene ble rettet og jeg fikk ny rute og alt ble veldig bra til slutt.

førategangtesla

Sitat fra: Pitmairen på torsdag 29. september 2022, klokken 21:53
Uansett hvor man velger å bytte så er det i hvertfall lurt å sjekke litt med andre som har brukt firma, og at de har erfaring med butte på Tesla. Jeg byttet nylig hos Hurtigruta selv og det gikk ikke så bra.

- Skader på begge begge a-stolpe deksel
- Hull i headliner
- Skader på deksel rundt kamera/speil
- Uoriginal rute
- Ruta er ikke montert bra, kanten mot taket ligger mye høyere enn den gamle og går i bølger.
- Ruta har optisk forvrengning på nedre halvdel, hele veien fra venstre til høyre.

Om kamera og slikt er satt på plass riktig er ikke godt å vite. Dette var på en model 3 da, men det er vel ganske likt.

Uff. Dette hørtes veldig kjedelig ut. Får håpe at hurtigruta carglass ordner opp etter seg?

Pitmairen

De har sagt de skal betale for reparasjonene, så forhåpentigvis blir det gjort.

Pitmairen

Kan bare nevne at problemene jeg hadde over ble rettet opp i av hurtigruta. Skadene har blitt reparert og jeg fikk en ny original rute som ser veldig bra ut.

Så alt ble veldig bra til slutt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA