Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Setekonfigurasjon 7-seter

Startet av Panders, onsdag 21. september 2022, klokken 09:03

« forrige - neste »

Panders

Nå har jeg saumfart internettet opptil flere ganger og blir ikke klok på 7-seterutgaven  :o

Ser noen biler har skinner på andre rad, hvor 2 av setene sitter sammen og det er manuell justering med hendel under sete. Denne ser svært klønete ut hvis man bruker bakre rad ofte.

Så har jeg sett en utgave hvor det er 3 separate seter på elektriske søyler, hvor man kan vippe seter frem for adkomst til baksete.

Har jeg rett i mine observasjoner?
Når ble det endringer i oppsett?
Har dette noe med premium og gjøre?
-17 Model S 75D

geear

Du har rett i at det er to varianter, ja. Den gamle med tre individuelle elektriske stoler på andre seterad, og den nye med en "benk" og manuell justering.

Den gamle er bedre seter, og ser mer eksklusiv ut, men den kan ikke legge ned ryggen på andre seterad, og det er elektrisk betjening for å gå inn på tredje rad, da hele setet vippes forover (tregt). Alt annet er i mine øyne bedre på den nye.

Den nye er delt, så du kan legge ned 60/40/100% av ryggene alt etter behov, du kan for eksempel ha med lange gjenstander i den og fortsatt ha fem sitteplasser. Hendelen under setene er for å justere setene forover/bakover, ikke for å gå inn og ut til tredje rad. For å gå inn og ut av tredje rad trykker du på en knapp helt oppe på seteryggen, så legges seteryggen litt frem og hele setet sklir forover. Mindre eksklusivt, men raskere enn elektrisk. De kan også justeres i mange posisjoner i lengderetningen og tre posisjoner eller noe for ryggen.

7-setere produsert fra sent september 2017 og utlevert i Norge fra slutten av november 2017 og utover har den nye typen (min gamle bil var visst nok den første som ble utlevert i Norge med den nye typen, bestilte egentlig den gamle).

Panders

Wow! Tusen takk for ett utfyllende svar :)
-17 Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA