Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

APSystems grid profil

Startet av arwik, onsdag 05. juli 2023, klokken 23:57

« forrige - neste »

arwik

Hei,

er det noen her som har vært borti følgende:
Jeg skal installere QT2 mikroinvertere fra APSystems.
Jeg har importert disse fra Sverige selv, og er ikke registrert hos APS som installatør, men bruker et lokalt firma til å installere (de her heller ikke registrert hos APS).
Når man skal igangsette systemet bruker en ECU-R kontroller og en mobil app fra APS som heter EMA Manager.
I denne app'en skal man velge Grid profil (se bildet), men norge er ikke et valg av land, og da er jeg usikker på alle parameterne som skal registreres.
Kanskje noen her har gjort dette tidligere?
PS QT2 er 400v, 3fase, og jeg har 400v inntak.

Vennlig hilsen
arwik

sjokomelk

Du kan kaaaaanskje bruke Sverige som innstilling, men alt dette er tekniske ting som å være rett for at strømproduksjonen din ikke skal lage problemer på strømnettet eller være farlig. Nettleverandøren din kan nok helt sikkert svare på hva som gjelder for ditt område. Men igjen er dette ting elektriker/installatør skal ta seg av og vite.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA