Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

kpj

Var og hentet min bil i Drammen i går, for en maskin! Hele prosessen tok ca. 15 min inkludert å vente på min tur. Fikk tatt en kjapp titt der borte og hjemme i går kveld, og bilen ser rimelig perfekt ut. Var noen små riper på en av sommerfelgene og en overgang på et panel fra tak til fronten som ikke ser helt riktig ut. Ellers så fikk jeg beskjed om at hengerfeste skulle være med, men det var det ikke. Så ble en forespørsel til service senteret, får håpe at det ordner seg 🙂

RRP

Er den manglende USS kun for modeller som kommer fra Berlin?
2022: Tesla Model Y LR (Ordered October)
2020: Leaf 40Kwh Tekna
2020: Hyundai Kona 2020 - Bought and Sold
2019: Leaf 40Kwh - Rented
2019: Hyundai Kona 2020 - Ordered

HOFFERN342

Sitat fra: RRP på fredag 09. desember 2022, klokken 13:53
Er den manglende USS kun for modeller som kommer fra Berlin?
Mangler nok på Kina-bilene også. Det er bare et etterslep der, slik at bilene som kommer derifra i disse dager er produsert for såpass lenge siden at det fortsatt var USS. Lang båtfrakt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

AlexNode

Har hentet bil på tirsdag Rød/svart kina 22 model. Ser at åpning av dørene er mer idiotsikre  ergonomiske nå. Sliper å forklare til alle hvordan å ikke dra opp nødåpning. Da er den gjemt under matten in i dørlommen.

Hatehyllen hater jeg allerede...  kanskje er vane sak, men rullegardin type er mer brukbar design en den følgedør..


Vaduz

Pleier å ta ut hattehyllen og legge den i brønnen i bagasjen eller i garasjen jeg, ikke noe stort problem:)

lifecycle

Har man første erfaring med Tesla service nå. Hadde time 12.15 for fiksing av noe småtteri i lakken på bilen jeg hentet forrige uke. Skulle være ferdig 16.15... Nå er klokka 18, og jeg har ikke hørt et pip... er dette normal tesla-service?

ABN

Da var endelig bilen på plass, levert på døra.
Ser ok ut, måtte etter fylle luft i vinterdekkene.
Venstre speil ville ikke stilles, dette kan skylles kulde. Meldte det inn til Tesla service i appen uansett.
Ellers smertefri overlevering👍🏻
Tut og kjør!!!

H/S/20" hengerfeste best. 28/2-22

Li-Ion

Tror man må forvente litt ekstra ventetid nå som det er så mange utleveringer.
Men... kundekommunikasjon har aldri vært Tesla's styrke... dessverre. Du burde som minimum fått beskjed om forsinkelsen.
Teslaeier siden 2013 :)

Kim-

Min erfaring er at dersom du har fått loaner sier de ingenting om når de er ferdig, hvis du ikke har fått loaner pleier de å pushe på for å bli ferdig.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

ViktorS

Sitat fra: ABN på fredag 09. desember 2022, klokken 18:07
Da var endelig bilen på plass, levert på døra.
Ser ok ut, måtte etter fylle luft i vinterdekkene.
Venstre speil ville ikke stilles, dette kan skylles kulde. Meldte det inn til Tesla service i appen uansett.
Ellers smertefri overlevering👍🏻
Tut og kjør!!!

H/S/20" hengerfeste best. 28/2-22

På tide! Grattis med bil!
Av nysgjerrighet, VIN og utleveringsted?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

ViktorS

Ser at Main Highway, nå er på tur til England. Pit-stop der før den skal videre til Norge? 🤷
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

ABN

Sitat fra: ViktorS på fredag 09. desember 2022, klokken 18:31
Sitat fra: ABN på fredag 09. desember 2022, klokken 18:07
Da var endelig bilen på plass, levert på døra.
Ser ok ut, måtte etter fylle luft i vinterdekkene.
Venstre speil ville ikke stilles, dette kan skylles kulde. Meldte det inn til Tesla service i appen uansett.
Ellers smertefri overlevering👍🏻
Tut og kjør!!!

H/S/20" hengerfeste best. 28/2-22

På tide! Grattis med bil!
Av nysgjerrighet, VIN og utleveringsted?

Takk🙂
Vin 46xxx utlevert i Drammen
Fikk vin for ca 3 uker siden, skult i kildekoden.

ViktorS

Oppdaget i dag at jeg har fått VIN i tesla-accounten også. VIN XP7YGCEK0PB052***.
Edd 16-31 des. Satser på at bilen er like rundt hjørnet. Håper jeg får dato straks, slik at man får planlagt både jul og bilhenting i tromsø (ca 8 timers kjøring herfra)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

erikaak

Sitat fra: ViktorS på lørdag 10. desember 2022, klokken 14:39
Oppdaget i dag at jeg har fått VIN i tesla-accounten også. VIN XP7YGCEK0PB052***.
Edd 16-31 des. Satser på at bilen er like rundt hjørnet. Håper jeg får dato straks, slik at man får planlagt både jul og bilhenting i tromsø (ca 8 timers kjøring herfra)

Samme her, og har noen timer etter fått endret EDD: 20-31.desember.
Kan bli en trivelig romjul!
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

marsetbor

Funnet VIN i kontoen her også. EDD er fortsatt 15.-30. desember. Tipper på levering i romjula.
Tesla Model Y 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA