Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

oma

Venter på bil i Bergen. s/s LR. Har tidspunkt 28. november - 13. desember. Har fått VIN: XP7YGCEK4PB045ooo Er det slik at disse alltid kommer sjøveien fra Zeebrugge? I så fall er det iflg Begen Havn en båt på vei den 7.12, men denne er ikke på vei til Zeebrugge p.t..... Er det håp om å få bil til jul?

delurium

Da fikk jeg også VIN i kildekode etter å ha snakket med Tesla om finansieringen som hadde gått ut (bestilte i mars). Bilen var visst på vei fra Tyskland nå.

ViktorS

En ting jeg lurer på, med oss som nå venter bil fra Tyskland. Når burde disse bilene senest bli sendt fra Tyskland, for at vi skal kunne få de før nyttår?

Har forsøkt å spore min bil hos to ulike selskaper, men ingen treff ennå.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

marsetbor

Vet ikke helt om noen har svar på dette med hvor lang tid bilen bruker fra Tyskland.

Ser at "erh" i skjemaet som fant VIN i kildekoden 12.11 fikk ut bil 30.11, og det er jo bare 2,5 uker.

"MBDahl" fant også VIN 12.11, men har levering 9. desember. Dette er nesten én måned.

Håper bare at vi som bor nord for polarsirkelen ikke blir skadelidende av at det er lengre avstand hit. Er det egentlig registreringsdatoen hos Statens vegvesen eller datoen vi henter ut bil som er avgjørende? Hvis det er sistnevnte håper jeg Tesla tilbyr oss nordlendinger å hente ut bil f.eks. i Drammen i romjula hvis det står om det.
Tesla Model Y 2023

doo-kie

Sitat fra: ViktorS på torsdag 01. desember 2022, klokken 14:15
En ting jeg lurer på, med oss som nå venter bil fra Tyskland. Når burde disse bilene senest bli sendt fra Tyskland, for at vi skal kunne få de før nyttår?

Har forsøkt å spore min bil hos to ulike selskaper, men ingen treff ennå.

Isar Highway brukte 6 dager fra zeebrugge til Tromsø, da var det stopp i Ålsesund, Trondheim og Bodø. Slik jeg har skjønt d klarer du ikke å spore hvilken båt bilen går med, men jeg fikk leveringsdato når Isar startet fra zeebrugge. Da skjønte jeg hvilken båt bilen var på.

2023 MY LR

marsetbor

6 dager fra Zeebgrugge til Tromsø er jo lovende for oss som ennå venter.

Men hva er det som gjør at det tar tid å levere ut bilene da? Klargjøring og flaskehals hos utleveringsstedet? De skal vel både skifte dekk og gjøre bilen sånn høvelig ren.

Ser at du doo-kie fant VIN 7. november og har utlevering 8. desember i Bodø. Vet du når båten kom til Bodø? Jeg har også utlevering i Bodø, så det er interessant å høre fra andre som har vært gjennom det samme.
Tesla Model Y 2023

mirrormatch

Kan jo nevne at ISAR HIGHWAY kom til Tromsø på mandagskvelden og jeg fikk utlevert bil i går kl.16. Seks dager raskere enn avtalt utlevering, og det er flere her som har fått bilen flere dager før avtale. Så ca 8 dager etter båten forlot Zeebrugge. Tror de jobber for harde livet for å få levert ut flest mulig på kortest mulig tid. Tok i mot min bil ute i mørket og det sto sikkert 30 andre biler der, klare til å bli plukket opp. Topp tips om du skal hente bil i Tromsø, ta med hodelykt  :)

marsetbor

Tipset om hodelykt er notert! Blir rimelig tidlig mørkt her i Bodø også.
Tesla Model Y 2023

doo-kie

Sitat fra: marsetbor på torsdag 01. desember 2022, klokken 14:52
6 dager fra Zeebgrugge til Tromsø er jo lovende for oss som ennå venter.

Men hva er det som gjør at det tar tid å levere ut bilene da? Klargjøring og flaskehals hos utleveringsstedet? De skal vel både skifte dekk og gjøre bilen sånn høvelig ren.

Ser at du doo-kie fant VIN 7. november og har utlevering 8. desember i Bodø. Vet du når båten kom til Bodø? Jeg har også utlevering i Bodø, så det er interessant å høre fra andre som har vært gjennom det samme.
dagen før den kom til Tromsø. Jeg kontaktet tesla Bodø i dag å spurte om tidligere utlevering, men det gikk ikke. De var fullbooket fremover. Så det gikk nesten 5 uker fra jeg fikk vin til jeg får bil.
2023 MY LR

Kim-

Utlevering av sort/sort i dag. Tysker. Ingen pangelgaps som jeg har sett. Strøkent innvendig og utvendig. God opplevelse. Ingen senterkopper. Sommerfelgene var litt skitne, ellers all good med r5 vinterdekk  :)

Edit: I bergen
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

kensv

Tok en sjelden telefon til selger i Drammen i dag for å forhøre meg litt om tidslinjer og om det var realistisk å få levert bil (S/S 20") i år, da jeg verken har fått VIN eller har EDD lenger. Det var lite info å hente og usikkerhet rundt når jeg kunne forvente levering. Fikk derimot på slutten av samtalen spørsmål om jeg kunne være interessert i Performance i stedet som et alternativ. Han hadde en som mest sannsynlig ble avbestilt, og jeg kunne få den dersom tidligere bestiller bekreftet avbestillingen og jeg kunne gi et raskt "ja".

30 min senere, og vipps så venter jeg heller på S/S Performance, med bekreftet VIN og utlevering i år, og påfølgende tillegg i prisen. Uansett bedre deal enn å betale neste års avgifter.

Thalgar

Begynner sterkt å mistenka at Tesla spekulerer i å få folk over på dyrare konfigurasjonar her...
Model Y LR Quicksilver, 2023

antoen

Sitat fra: kensv på torsdag 01. desember 2022, klokken 16:25
Tok en sjelden telefon til selger i Drammen i dag for å forhøre meg litt om tidslinjer og om det var realistisk å få levert bil (S/S 20") i år, da jeg verken har fått VIN eller har EDD lenger. Det var lite info å hente og usikkerhet rundt når jeg kunne forvente levering. Fikk derimot på slutten av samtalen spørsmål om jeg kunne være interessert i Performance i stedet som et alternativ. Han hadde en som mest sannsynlig ble avbestilt, og jeg kunne få den dersom tidligere bestiller bekreftet avbestillingen og jeg kunne gi et raskt "ja".

30 min senere, og vipps så venter jeg heller på S/S Performance, med bekreftet VIN og utlevering i år, og påfølgende tillegg i prisen. Uansett bedre deal enn å betale neste års avgifter.

Samma story för mig. Ringde på tisdagen, fick Performance VIN samma dag. Levering nästa vecka. Hade da TBD på min LR S/S 20".

lifecycle

Hentet 2023-modell med USS i dag... antar min er blant de siste som ble produsert med det. Så får tiden vise om jeg skal være glad eller ikke for at jeg har det 😂

Elinatan

Hentet bil i dag i Drammen. Alt virker bra med bil.

Skal sjekke bil litt nærmere i morgen. Vi har 48 timer eller 160km til å reportere hvis det er noen galt med bilen.

Holder på oppdatere til siste versjon 2022.40.4.2.

BTW: Fikk Nokian R5 EV
Bestilt 18.7 MY LR Blå/S/19

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA