Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Electroelectro

Da var jeg innom Tesla Stavanger i dag.
De vet jo som vanlig ingenting men har sine berømte uttaleser for det.
Han mente at jeg skulle avvente neste 2 uker.
Hører jeg ikke noe til da så blir det bil i mars.
Han sa også at aldri i verden skulle Tesla dekke noen som helst avgifter .
At de kommer var han ikke i tvil om men han kunne tenke seg de blir utsatt.
Jeg lot meg plassere på den berømte listen hvor jeg også var villig å går for en performance om det skulle bli ledig bil.
Jeg har gitt opp.Håper det ordner seg for mange her inne som har betraktelig lengre ventetid enn meg.

Haggish

Sitat fra: Electroelectro på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:28
Da var jeg innom Tesla Stavanger i dag.
De vet jo som vanlig ingenting men har sine berømte uttaleser for det.
Han mente at jeg skulle avvente neste 2 uker.
Hører jeg ikke noe til da så blir det bil i mars.
Han sa også at aldri i verden skulle Tesla dekke noen som helst avgifter .
At de kommer var han ikke i tvil om men han kunne tenke seg de blir utsatt.
Jeg lot meg plassere på den berømte listen hvor jeg også var villig å går for en performance om det skulle bli ledig bil.
Jeg har gitt opp.Håper det ordner seg for mange her inne som har betraktelig lengre ventetid enn meg.

De som sitter der har antakelig munnkurv, men noen kommer med noe rare utalelser av og til.
Jeg tror at de som hadde EDD i 2022 ved bestilling kanskje har mulighet for en avgiftkompensjon om det kommer noen avgift, slik de får i Tyskland. Dette kan/vil de jo selvfølgelig ikke gå ut med før avgiften er en realitet, og det vet vi etter 15 Desember. 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

ABN

Sitat fra: Haggish på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:16
Sitat fra: ViktorS på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:12
ABN: ja, har sett det samme... Snakka nylig med en kjenning, som bestilte h/s/20" utpå sommeren i år. Har edd i desember. Tesla Molde sier at han får bil i år, mens tesla trheim sier at han ikke får bil før nyttår 🤷

Dere må ikke henge dere opp i EDD, den endrer seg hele tiden for noen og ikke for andre. Vent med konklusjonen om at noen sniker i køen før de faktisk bevislig har fått bil.😉🙏
Skal selvsagt vente med å konkludere til det evt. er bevisst. Som sagt er dette bare en følelse jeg sitter med. Vi får se, havna i Drammen blinker som bare det og det er tydelig mye som skjer om dagen. 🤞🏻

ToWalkOrDrive

Historisk sett har de ansatte rundt i Tesla Norge vært utrolig dårlig informert om det meste fra Tesla i utlandet. Alternativt så endres alt så kjapt at det som var feil en uke blir rett neste uke, og omvendt.

Kan fort være mange flere båtlass blir sendt enn planlagt i går. Ofte så har Tesla levert før de har sagt, og i Nedrland fikk de plutselig svært mange biler før avgiftsøkning. Avgiftsøkningen der var for øvrig mye høyere.
Tesla Model Y                         2021-

ladov

Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 15. november 2022, klokken 18:12
Berlinbil ned hvitt interiør får du vel ikke på lang tid.
Så vidt jeg vet har det kun blitt produsert *1* bil med hvitt interiør i Berlin så langt. Det skjedde tidligere i høst da de testet ut de nye fargene etter omleggingen av produksjonen.

Venter selv på bil med hvitt interiør fra Berlin. Sjekker Tobias Lindh sine dronevideoer over fabrikkområdet med en gang de slippes for å se etter bilen min. Siste kom i går kveld. Ingenting så langt. :(

Intet VIN-nr ennå, bestilte i januar..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Kim-

Sitat fra: Haggish på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:16
Sitat fra: ViktorS på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:12
ABN: ja, har sett det samme... Snakka nylig med en kjenning, som bestilte h/s/20" utpå sommeren i år. Har edd i desember. Tesla Molde sier at han får bil i år, mens tesla trheim sier at han ikke får bil før nyttår 🤷

Dere må ikke henge dere opp i EDD, den endrer seg hele tiden for noen og ikke for andre. Vent med konklusjonen om at noen sniker i køen før de faktisk bevislig har fått bil.😉🙏

Ref regnearket. En som har bestilt i september med samme kombo som meg svart/svart 20'' har fått utlevert bil. Jeg som bestilte i august har ikke fått.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Haggish

Sitat fra: Kim- på tirsdag 15. november 2022, klokken 23:24
Sitat fra: Haggish på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:16
Sitat fra: ViktorS på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:12
ABN: ja, har sett det samme... Snakka nylig med en kjenning, som bestilte h/s/20" utpå sommeren i år. Har edd i desember. Tesla Molde sier at han får bil i år, mens tesla trheim sier at han ikke får bil før nyttår 🤷

Dere må ikke henge dere opp i EDD, den endrer seg hele tiden for noen og ikke for andre. Vent med konklusjonen om at noen sniker i køen før de faktisk bevislig har fått bil.😉🙏

Ref regnearket. En som har bestilt i september med samme kombo som meg svart/svart 20'' har fått utlevert bil. Jeg som bestilte i august har ikke fått.

Er du sikker på at han ikke har hoppet på en avbestilling eller en inventory?
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

RJK

39 hvite registrert i går, hvorav 5 var CN-LR, resten var DE-P, så tipper dette er tegn på at de er i ferd med å få ut mange hvit/sorte nå.

Ser ikke om noen er med 20", men P er vel standard med 21, men så er det vel bare LR (og SR/RWD) som kommer med 19" eller 20" felg+dekk.

Har sett noen DE-LR i hvitt de andre dagene, men ellers er det DE-P eller DE-LR i svart, og ellers CN-LR på alle andre varianter, samt en og annen TM3-SR/RWD i listene.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

erh

Sitat fra: ABN på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:05
Sitat fra: ViktorS på tirsdag 15. november 2022, klokken 20:50
Sitat fra: PolarCow på tirsdag 15. november 2022, klokken 20:34
Og i dag ramla det inn ny EDD - etter 15 dager i mørket: 6. desember - 31. desember. Feil vei, men fortsatt i det minste før nyttår... 🥳

Har faktisk null tro på at de får levert disse hvit-sort-20" bilene før jul. Tror det har vært noe krøll med produksjonen av disse i vår. Disse skulle jo ha kortest leveringstid, men plutselig så var det lengst 🤷 kan denne komboen ha blitt nedprioritert av ukjent grunn?
Sitter med samme følelse jeg også. Samtidig mistenker jeg at det «jukses» i køen. Registrerer at det er H/S/20" biler som allerede er levert eller tildelt andre med bestillingspunkt senere enn meg selv. 28/2-22.
est lev nå er 28.11-13.12 etter at jeg måtte godkjenne at bilen kom uten de sensor «greiene» på lørdag. Håpløst🤯

Sikker på at du ikke ble tildelt skjult VIN på lørdag? Akkurat det samme skjedde med flere andre som fikk VIN.

Necroschristos

Sitat fra: erh på onsdag 16. november 2022, klokken 07:32
Sitat fra: ABN på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:05
Sitat fra: ViktorS på tirsdag 15. november 2022, klokken 20:50
Sitat fra: PolarCow på tirsdag 15. november 2022, klokken 20:34
Og i dag ramla det inn ny EDD - etter 15 dager i mørket: 6. desember - 31. desember. Feil vei, men fortsatt i det minste før nyttår... 🥳

Har faktisk null tro på at de får levert disse hvit-sort-20" bilene før jul. Tror det har vært noe krøll med produksjonen av disse i vår. Disse skulle jo ha kortest leveringstid, men plutselig så var det lengst 🤷 kan denne komboen ha blitt nedprioritert av ukjent grunn?
Sitter med samme følelse jeg også. Samtidig mistenker jeg at det «jukses» i køen. Registrerer at det er H/S/20" biler som allerede er levert eller tildelt andre med bestillingspunkt senere enn meg selv. 28/2-22.
est lev nå er 28.11-13.12 etter at jeg måtte godkjenne at bilen kom uten de sensor «greiene» på lørdag. Håpløst🤯

Sikker på at du ikke ble tildelt skjult VIN på lørdag? Akkurat det samme skjedde med flere andre som fikk VIN.

Etter jag fick det spørsmålet på hjemmesidan, så tog det ca 1 timma så kom det opp skjult VIN før min del, så jag misstenker at det er noe du også har. Installera Tesla vin finder før Chrome så bør du finne den.

Krissulf

Sitat fra: Haggish på tirsdag 15. november 2022, klokken 23:30
Sitat fra: Kim- på tirsdag 15. november 2022, klokken 23:24
Sitat fra: Haggish på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:16
Sitat fra: ViktorS på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:12
ABN: ja, har sett det samme... Snakka nylig med en kjenning, som bestilte h/s/20" utpå sommeren i år. Har edd i desember. Tesla Molde sier at han får bil i år, mens tesla trheim sier at han ikke får bil før nyttår 🤷

Dere må ikke henge dere opp i EDD, den endrer seg hele tiden for noen og ikke for andre. Vent med konklusjonen om at noen sniker i køen før de faktisk bevislig har fått bil.😉🙏

Ref regnearket. En som har bestilt i september med samme kombo som meg svart/svart 20'' har fått utlevert bil. Jeg som bestilte i august har ikke fått.

Er du sikker på at han ikke har hoppet på en avbestilling eller en inventory?

For min del er det nå avtalt i følge skjemaet utlevering av bil for andre med samme bestilling men med både 2 og nå 4ukers senere bestillingsdato. Sendte sms til telsa team og spurte om noe var feil. Svar: Hei,
I vårt system så skal alt være riktig, vi må vente til vi får fordelt de nye bilene som kommer til Norge.
Så fort vi har VIN til deg så vil du få oppdatering rundt din levering.
Ditt Tesla Team
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

snakkesalig

Sitat fra: Krissulf på onsdag 16. november 2022, klokken 10:19
Sitat fra: Haggish på tirsdag 15. november 2022, klokken 23:30
Sitat fra: Kim- på tirsdag 15. november 2022, klokken 23:24
Sitat fra: Haggish på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:16
Sitat fra: ViktorS på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:12
ABN: ja, har sett det samme... Snakka nylig med en kjenning, som bestilte h/s/20" utpå sommeren i år. Har edd i desember. Tesla Molde sier at han får bil i år, mens tesla trheim sier at han ikke får bil før nyttår 🤷

Dere må ikke henge dere opp i EDD, den endrer seg hele tiden for noen og ikke for andre. Vent med konklusjonen om at noen sniker i køen før de faktisk bevislig har fått bil.😉🙏

Ref regnearket. En som har bestilt i september med samme kombo som meg svart/svart 20'' har fått utlevert bil. Jeg som bestilte i august har ikke fått.

Er du sikker på at han ikke har hoppet på en avbestilling eller en inventory?

For min del er det nå avtalt i følge skjemaet utlevering av bil for andre med samme bestilling både 2 og nå 4ukers senerte bestillingsdato.
Med samme utleveringssted?

Krissulf

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 16. november 2022, klokken 10:20
Sitat fra: Krissulf på onsdag 16. november 2022, klokken 10:19
Sitat fra: Haggish på tirsdag 15. november 2022, klokken 23:30
Sitat fra: Kim- på tirsdag 15. november 2022, klokken 23:24
Sitat fra: Haggish på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:16
Sitat fra: ViktorS på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:12
ABN: ja, har sett det samme... Snakka nylig med en kjenning, som bestilte h/s/20" utpå sommeren i år. Har edd i desember. Tesla Molde sier at han får bil i år, mens tesla trheim sier at han ikke får bil før nyttår 🤷

Dere må ikke henge dere opp i EDD, den endrer seg hele tiden for noen og ikke for andre. Vent med konklusjonen om at noen sniker i køen før de faktisk bevislig har fått bil.😉🙏

Ref regnearket. En som har bestilt i september med samme kombo som meg svart/svart 20'' har fått utlevert bil. Jeg som bestilte i august har ikke fått.

Er du sikker på at han ikke har hoppet på en avbestilling eller en inventory?

For min del er det nå avtalt i følge skjemaet utlevering av bil for andre med samme bestilling både 2 og nå 4ukers senerte bestillingsdato.
Med samme utleveringssted?

Jepp
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Selbyggen

Veldig spent/usikker på om jeg får meg hengerfeste. Fikk byttet meg til en "ledig" bil, og har fått VIN. Det er en H/H 20" LR. Som er 2023 modell, i hvertfall basert på VIN. Tesla-ansatt sa at denne var uten hengerfeste og jeg måtte bestille dette. Men produseres ikke alle biler nå med hengerfeste?

snakkesalig

Sitat fra: Selbyggen på onsdag 16. november 2022, klokken 11:40
Veldig spent/usikker på om jeg får meg hengerfeste. Fikk byttet meg til en "ledig" bil, og har fått VIN. Det er en H/H 20" LR. Som er 2023 modell, i hvertfall basert på VIN. Tesla-ansatt sa at denne var uten hengerfeste og jeg måtte bestille dette. Men produseres ikke alle biler nå med hengerfeste?
Rart om din kommer uten. Det jeg ble opplyst om var at alle produsert etter juli-ish kommer med hengerfeste, noe din '23 definitivt bør være.
Jeg har også en inventory snart klar for levering, dette er en 2022-modell men er bekreftet av Tesla at den kommer uten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA