Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Krissulf

Ingen VIN enda, samtidig som estimerte leveringstid starter om 4dager. Alltid spennende å se hvor nært man kommer, før de bykser estimeringen fremover igjen.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

ViktorS

Ja, tenker også at vi begynner å få det travelt med å få bil før jul/nyttår.
Har 22/11 - 8/12 på min. Ikke noe vin enda.

Er det biler som står på kai i Drammen/Zeebrugge som ikke er allokert til kunder enda? Eller blir alt allokert på vei fra Kina til Europa? Kan det leveres biler fra Koper til Norge?
Ser for meg at transport fra Shanghai til Tromsø ALDRI rekker fram før nyttår hvis båten ikke godt på vei på sin ferd allerede.

Skal gå noen båter til Zeebrugge i mnd-skifte nov/des, men disse rekker vel da ikke å tømmes og. Utleveres til kunder i Norge før 2023...

Så vi med hvit/sort/20" får satse på tyskland-biler da.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Lucifer-

Mulig jeg har skrevet det før, men som et apropos til dere som er skeptiske til at vi rekker levering fra Kina.

Jeg mottok bil i November i fjor.

Da fikk jeg VIN 22/10 og bilen ble utlevert i Drammen 24/11.
Altså en drøy måned. Så vi har fortsatt litt tid på oss.

magne93

#813
Nå er Weser Highway ankommet Ålesund og Teslaer kjøres i land! :-)

Kan sees på webkamera her: https://alesund.havn.no/skipstrafikk/webkamera/flatholmen-havneanlegg/

marsetbor

Sitat fra: Lucifer- på onsdag 09. november 2022, klokken 10:02
Mulig jeg har skrevet det før, men som et apropos til dere som er skeptiske til at vi rekker levering fra Kina.

Jeg mottok bil i November i fjor.

Da fikk jeg VIN 22/10 og bilen ble utlevert i Drammen 24/11.
Altså en drøy måned. Så vi har fortsatt litt tid på oss.

Fint å høre! Jeg har fortsatt troa på bil før nyttår, men jeg er spent på om den kommer fra Tyskland eller Kina. Akkurat hvor den kommer fra er dog ikke så nøye, så lenge jeg får bil. EDD er 22. november til 8. desember med utlevering i Bodø. Regner derfor med å høre noe om ikke så lenge, enten i form av VIN eller utsatt til etter nyttår.
Tesla Model Y 2023

12tre

Sitat fra: magne93 på onsdag 09. november 2022, klokken 11:07
Nå er Weser Highway ankommet Ålesund og Teslaer kjøres i land! :-)

Kan sees på webkamera her: https://alesund.havn.no/skipstrafikk/webkamera/flatholmen-havneanlegg/

Trodde min blå LR var om bord der, men basert på at det nesten utelukkende er svarte P som lastes av ser det nesten ut som om det kun er biler fra Tyskland? :(

magne93

Dessverre ser jeg ingen blå nei... Har du fått en eksakt dato eller bare estimat?

Sitat fra: 12tre på onsdag 09. november 2022, klokken 12:56
Sitat fra: magne93 på onsdag 09. november 2022, klokken 11:07
Nå er Weser Highway ankommet Ålesund og Teslaer kjøres i land! :-)

Kan sees på webkamera her: https://alesund.havn.no/skipstrafikk/webkamera/flatholmen-havneanlegg/

Trodde min blå LR var om bord der, men basert på at det nesten utelukkende er svarte P som lastes av ser det nesten ut som om det kun er biler fra Tyskland? :(

12tre

Sitat fra: magne93 på onsdag 09. november 2022, klokken 13:06
Dessverre ser jeg ingen blå nei... Har du fått en eksakt dato eller bare estimat?

Sitat fra: 12tre på onsdag 09. november 2022, klokken 12:56
Sitat fra: magne93 på onsdag 09. november 2022, klokken 11:07
Nå er Weser Highway ankommet Ålesund og Teslaer kjøres i land! :-)

Kan sees på webkamera her: https://alesund.havn.no/skipstrafikk/webkamera/flatholmen-havneanlegg/

Trodde min blå LR var om bord der, men basert på at det nesten utelukkende er svarte P som lastes av ser det nesten ut som om det kun er biler fra Tyskland? :(

Bare et estimat, 18 Nov - 03 Dec, så får vel smøre seg med (enda mer) tålmodighet :)

lifecycle

Sitat fra: 12tre på onsdag 09. november 2022, klokken 13:09
Bare et estimat, 18 Nov - 03 Dec, så får vel smøre seg med (enda mer) tålmodighet :)

Venter på samme, blå/svart/20, men med utlevering Drammen med EDD 18 nov -03 dec.
Lurer veldig på når de dukker opp :s

GOS

#819
Sitat fra: lifecycle på onsdag 09. november 2022, klokken 14:02
Sitat fra: 12tre på onsdag 09. november 2022, klokken 13:09
Bare et estimat, 18 Nov - 03 Dec, så får vel smøre seg med (enda mer) tålmodighet :)

Venter på samme, blå/svart/20, men med utlevering Drammen med EDD 18 nov -03 dec.
Lurer veldig på når de dukker opp :s

Jeg har samme kombo men med 19" og damme datoer
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Mags89

og der mistet jeg VIN igjen... for andre gang.

VinHasChanged\":\"Your VIN or configuration has changed. You can generate a new quote once VIN is assigned.\


Hvit/Sort 20" bestilt august 2022.

rolfole

Sitat fra: Mags89 på onsdag 09. november 2022, klokken 14:34
og der mistet jeg VIN igjen... for andre gang.

VinHasChanged\":\"Your VIN or configuration has changed. You can generate a new quote once VIN is assigned.\


Hvit/Sort 20" bestilt august 2022.

Bestilte Hvit/sort/20" i juli 2022 og har aldri hatt VIN, så det tror jeg ikke har så mye å si...

ViktorS

Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

peterka

Er det nokon som har bestilt kvit model y i juni som har fått dato? For øyeblikke så står det ingenting på estimert dato?

Alt som blir registrert for tiden er svarte model y P. Dette ser dårleg ut for min del

Krissulf

#824
Vil bare minne om at alle som bruker filter-funksjonen i skjemaet vårt må huske å nullstille innstillingene etter man er ferdig  :)


https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit#gid=0
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA