Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Mebi

Sitat fra: odky på mandag 07. november 2022, klokken 10:33
Har en ide om at min LRY B/S 19" ble satt av på kaia i Zeebrugge her før helga. Det virker slik når jeg taster VIN inn på "My cargo" hos Høegh Autoliners. Mitt spørsmål er, hvordan sporer jeg veien videre for bilen til Norge? Hvor lang tid tar det å få biler fra Belgia til Norge?
EDD er nå justert et par ganger med noen dager, og står nå 15.11 til 30.11 levering Kristiansand.

Min bil var også på Höegh Copenhagen og står også i Zeebrugge nå (rød/svart/utlevering Drammen). I går ble EDD-en min oppdatert til 28. november - 13. desember.

Regner med at det bare er å vente på at Tesla gir meg en utleveringsdato. Kanskje den blir stående i Zeebrugge i to uker for alt jeg vet.

I dag har det bare vært en båt (Neckar Highway) på samme sted som Höegh Copenhagen satte av bilene og den skal til Malmö og muligens videre til Hanko i Finland etter det så det kan ikke være den.

Alli

Vi har også en bil som stod på Høegh Copenhagen - EDD 29 nov - 14 des, så høres ut som det er relativt likt for mange med biler på den båten.

Tenker at Tesla må ha noe logistikkutfordringer om EDD stemmer, siden det er uforholdsmessig lang tid fra bilene er fremme ti Zeebrugge til estimert levering i Norge, men det gjenstår å se...

lifecycle

Sitat fra: odky på mandag 07. november 2022, klokken 10:33
Har en ide om at min LRY B/S 19" ble satt av på kaia i Zeebrugge her før helga. Det virker slik når jeg taster VIN inn på "My cargo" hos Høegh Autoliners. Mitt spørsmål er, hvordan sporer jeg veien videre for bilen til Norge? Hvor lang tid tar det å få biler fra Belgia til Norge?
EDD er nå justert et par ganger med noen dager, og står nå 15.11 til 30.11 levering Kristiansand.

Du kan kanskje prøve å tracke her:
https://www.uecc.com/customer-supplier-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

Men usikker på om den virker?

odky

Får ikke noe svar med mitt VIN-nr. hos UECC.... kan jo være fordi bilen fremdeles står på kaia....?.
Sitat fra: lifecycle på mandag 07. november 2022, klokken 12:25
Sitat fra: odky på mandag 07. november 2022, klokken 10:33
Har en ide om at min LRY B/S 19" ble satt av på kaia i Zeebrugge her før helga. Det virker slik når jeg taster VIN inn på "My cargo" hos Høegh Autoliners. Mitt spørsmål er, hvordan sporer jeg veien videre for bilen til Norge? Hvor lang tid tar det å få biler fra Belgia til Norge?
EDD er nå justert et par ganger med noen dager, og står nå 15.11 til 30.11 levering Kristiansand.

Du kan kanskje prøve å tracke her:
https://www.uecc.com/customer-supplier-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

Men usikker på om den virker?
Tesla Model Y LR blå (bestilt 4.8.22)
Tesla Model 3 LR blå (2019)
Hyundai Ioniq blå (2016) solgt

Mebi

Sitat fra: Alli på mandag 07. november 2022, klokken 12:23
Vi har også en bil som stod på Høegh Copenhagen - EDD 29 nov - 14 des, så høres ut som det er relativt likt for mange med biler på den båten.

Tenker at Tesla må ha noe logistikkutfordringer om EDD stemmer, siden det er uforholdsmessig lang tid fra bilene er fremme ti Zeebrugge til estimert levering i Norge, men det gjenstår å se...

Det er noen i Sverige som har fått utleveringsdato 18. november i Göteborg så da kan det hende at det endrer seg snart.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/7166774/

Alli

Sitat fra: Mebi på mandag 07. november 2022, klokken 12:36
Sitat fra: Alli på mandag 07. november 2022, klokken 12:23
Vi har også en bil som stod på Høegh Copenhagen - EDD 29 nov - 14 des, så høres ut som det er relativt likt for mange med biler på den båten.

Tenker at Tesla må ha noe logistikkutfordringer om EDD stemmer, siden det er uforholdsmessig lang tid fra bilene er fremme ti Zeebrugge til estimert levering i Norge, men det gjenstår å se...

Det er noen i Sverige som har fått utleveringsdato 18. november i Göteborg så da kan det hende at det endrer seg snart.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/7166774/

Auto Achieve, som skal ankomme Drammen om et par dager, ser ut til å stoppe innom Gøteborg på veien, og ryktes å komme fra Zeebrugge. Får håpe en del av bilene befinner seg på den!

Mebi

Sitat fra: Alli på mandag 07. november 2022, klokken 12:38
Sitat fra: Mebi på mandag 07. november 2022, klokken 12:36
Sitat fra: Alli på mandag 07. november 2022, klokken 12:23
Vi har også en bil som stod på Høegh Copenhagen - EDD 29 nov - 14 des, så høres ut som det er relativt likt for mange med biler på den båten.

Tenker at Tesla må ha noe logistikkutfordringer om EDD stemmer, siden det er uforholdsmessig lang tid fra bilene er fremme ti Zeebrugge til estimert levering i Norge, men det gjenstår å se...

Det er noen i Sverige som har fått utleveringsdato 18. november i Göteborg så da kan det hende at det endrer seg snart.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/7166774/

Auto Achieve, som skal ankomme Drammen om et par dager, ser ut til å stoppe innom Gøteborg på veien, og ryktes å komme fra Zeebrugge. Får håpe en del av bilene befinner seg på den!

Jeg håpte litt på Auto Achieve, men på grunn av forsinkelsen til Höegh Copenhagen virker det ikke som den hadde tid til å laste på noe fra der. Er redd for at den bare har MIG-biler ombord. :(

Alli

87 biler registrert i dag, en S plaid (!) og resten Y, men kun 1 MIC. Resten er vel P fra Berlin.

Venter spent på et ras av MIC-registreringer mot slutten av uka om Auto Achieve rakk å få med seg noen før de forlot Zeebrugge.

lifecycle

Sitat fra: Alli på mandag 07. november 2022, klokken 12:38
Auto Achieve, som skal ankomme Drammen om et par dager, ser ut til å stoppe innom Gøteborg på veien, og ryktes å komme fra Zeebrugge. Får håpe en del av bilene befinner seg på den!
Ikke akkurat noe rykte at den kommer fra Zeebrugge:
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9881304

Alli

Sitat fra: lifecycle på mandag 07. november 2022, klokken 13:00
Sitat fra: Alli på mandag 07. november 2022, klokken 12:38
Auto Achieve, som skal ankomme Drammen om et par dager, ser ut til å stoppe innom Gøteborg på veien, og ryktes å komme fra Zeebrugge. Får håpe en del av bilene befinner seg på den!
Ikke akkurat noe rykte at den kommer fra Zeebrugge:
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9881304

Figure of speech ;)

Krissulf

#745
Ser at tesla tilrettelegger for at man kan betale for bilen allerede fra bestillingsstart. Men når er det vanlig å betale? Når man har avtalt leveringsdato, eller før?
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Haggish

Sitat fra: Krissulf på mandag 07. november 2022, klokken 13:37
Ser at tesla tilrettelegger for at man kan betale for bilen allerede fra bestillingsstart. Men når er det vanlig å betale? Når man har avtalt leveringsdato, eller før?

Bare pass på at det er på Teslas konto når du henter den ut, har du straksoverføring kan du vel i teorien overføre det samtidig mens du tar den ut.😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Krissulf

LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Stradifender


RubberDucky

#749
Model Y Long Range Dual Motor
Bestilt 19.07.2022

Dukker opp og forsvinner med senere og senere levering.
Beregnet levering var "Februar - April" for inntil en uke siden. Nå er levering tilbake til "TBD".

Er jeg heldig får jeg den levert før sommeren.

2019 Mobilex Impala rullator

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA