Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

snakkesalig

#345
Har alle som har fått EDD nå fått sms i forkant med spm om levering i år?
Jeg har verken fått sms eller EDD..

Thalgar

Rart: står edd januar-mars i appen, men TBD på kontosida...
Model Y LR Quicksilver, 2023

ViktorS

Sitat fra: snakkesalig på torsdag 20. oktober 2022, klokken 16:24
Har alle som har fått EDD nå fått sms i forkant med spm om levering i år?
Jeg har verken fått sms eller EDD..

Jeg mista edd 1 oktober. Fikk sms om jeg ønsket levering i 2022 hvis mulig. Svarte ja, og fikk edd noen timer senere.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Electric cars in Norway

Sitat

Jeg mista edd 1 oktober. Fikk sms om jeg ønsket levering i 2022 hvis mulig. Svarte ja, og fikk edd noen timer senere.


Nice da har du bilen lenge før nyttår.

AbsoluttIkkeFredrik

#349
Jeg fikk også tilbake opprinnelig EDD ved bestilling i går, som da var november 22 - januar 23. Nå er den plutselig endret til januar - mars 2023.. Jeg er på sjøen uten mobildekning, så uklart om det har noe med denne smsen jeg leser alle har fått, for den har hvertfall ikke jeg mulighet til å svare på før jeg ser land igjen..

doo-kie

Ny edd i dag igjen. 1nov-17nov. I går fikk jeg aug-okt.
Ikke mottatt sms. S/S 20"
2023 MY LR

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

antoen

Sitat fra: doo-kie på torsdag 20. oktober 2022, klokken 17:02
Ny edd i dag igjen. 1nov-17nov. I går fikk jeg aug-okt.
Ikke mottatt sms. S/S 20"

När beställde du?

Jag beställde samma konfig som du i juli och har fått estimat på nov30 - dec31. Close call...

Alli

Uff, vi fikk tilbake EDD i går - da hadde vi november-januar, som tilsvarte estimat ved bestilling.
Nå i ettermiddag har den endret seg til januar-mars 2023...

AbsoluttIkkeFredrik

Sitat fra: Alli på torsdag 20. oktober 2022, klokken 17:19
Uff, vi fikk tilbake EDD i går - da hadde vi november-januar, som tilsvarte estimat ved bestilling.
Nå i ettermiddag har den endret seg til januar-mars 2023...

Når bestilte du, og var du en av dem som har fått sms?

Alli

Sitat fra: AbsoluttIkkeFredrik på torsdag 20. oktober 2022, klokken 17:20
Sitat fra: Alli på torsdag 20. oktober 2022, klokken 17:19
Uff, vi fikk tilbake EDD i går - da hadde vi november-januar, som tilsvarte estimat ved bestilling.
Nå i ettermiddag har den endret seg til januar-mars 2023...

Når bestilte du, og var du en av dem som har fått sms?

Bestilte 7. august, har ikke fått SMS.

Har inntrykk av at de som har fått SMS i all hovedsak (med mindre det er blå eller rød) har bestilt i mars, april, mai.
Synes ikke det ser lovende ut for bestillinger etter det mht spesifikasjoner som mange velger (typisk hvit/svart med 19 eller 20"). Det er jo begrenset hvor stor produksjonen er i Berlin enn så lenge, og det tar lang tid å få bilene fra Shanghai. Er vel ikke bekreftet enda at det er en ren Tesla-charter på vei tror jeg? Ser ikke for meg at man rekker mer enn en båt med levering til Norge før jul (iallefall ikke en ren Tesla-båt), men håper jeg tar feil...!

Når det er sagt er estimat på samme specs som vi har bestilt på Tesla nå, ved bestilling i dag, desember-februar. Så estimatene må åpenbart fortsatt tas med en STOR klype salt ;)

Haggish

Enig, jeg fikk plutselig nå Jan-Mars 23 på en hvit/svart 19" best 3/6. Så etter min menig har de nå begynt og rote det til igjen😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Lars C. Krogenæs

Tror alle får tilbake opprinnelig estimat, og så endrer de estimatet manuelt når de har fått sms, samt matcher med forventete leveringer...
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

casall

Jeg har ikke fått sms, men fikk nå EDD 25 nov - 31des. Sort/sort 20" bestilt i starten av august.

ladov

Bestilte i januar, H/H LR fra Berlin. EDD var i løpet av november men ble borte i slutten av september. Svarte Ja på SMS i går men har fortsatt ikke fått tilbake EDD i hverken app eller nettside. :(
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA