Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har endret fargen på gemini kapselene?

Startet av TheRealCoinman, søndag 18. september 2022, klokken 19:23

« forrige - neste »

TheRealCoinman

Vet det selger sorte kapsler for rundt 3 lapper, men tenkte å gi det ett forsøk å lakkere det svart. Noen som har gjort dette, hvilket produkt egner seg?

mikaelf

Sitat fra: TheRealCoinman på søndag 18. september 2022, klokken 19:23
Vet det selger sorte kapsler for rundt 3 lapper, men tenkte å gi det ett forsøk å lakkere det svart. Noen som har gjort dette, hvilket produkt egner seg?

Jeg har lekt med samme tanke. Tenkt på å skaffe PPF folie som er tilpasset til kapselene, så langt ikke noe som er lett tilgjengelig, takknemlig hvis noe har en bra kilde til et slikt produkt.
TMY - LR AWD (2022 HW3)

geear

Sitat fra: TheRealCoinman på søndag 18. september 2022, klokken 19:23
Vet det selger sorte kapsler for rundt 3 lapper, men tenkte å gi det ett forsøk å lakkere det svart. Noen som har gjort dette, hvilket produkt egner seg?
Finnes "uendelig" med produkter for lakkering av plast, og det kommer helt an på hvor langt du vil gå for å få bra resultat og holdbarhet. Minst krevende metode er nok kanskje gummilakk, type Foliatec eller lignende. Tror Biltema også har en. Rengjøre, maskere og spraye på i mange tynne lag. Vil du fjerne den kan du trekke det av akkurat som folie, eller bruke en egen spray for å løse det opp og spyle det av med høytrykksspyler. For lakk finnes det jo uendelig med produkter hos alt fra Biltema til din lokale lakksjappe som kan fortelle deg akkurat hva som egner seg av grunning og lakk og hva du må gjøre av forarbeid. Til og med Bengalakk kan brukes på plast, så det finner du jo hos Obs bygg og andre innen den bransjen.

mikaelf

Takk geear for innspillet!
Foliatec virker interesting  :+1: skal teste ut og rapportere tilbake hvordan det ble med resultatet.
TMY - LR AWD (2022 HW3)

TheRealCoinman

Ja, det lurer jeg også på.

Tenkte gjerne å prøve noe rimelig, hvis det ikke blir bra er det jo bare å rive det av:
https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/vedlikeholdsprodukter/gummilakk-400-ml-2000036660

Kim-

Noen som har prøvd og vil vise resultatet ?

Jeg tok plasti dipp/gummilakk på sommerfelgene på gamle X, ble bra. Holdt fint den tiden jeg hadde bilen.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA