Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaring med appen Plugsurfing – Polestar Edition

Startet av Polestar-eier, fredag 07. oktober 2022, klokken 12:00

« forrige - neste »

Polestar-eier

Er det noen her som har erfaring med denne?

Jeg har merket meg at det ikke går an å bruke samme konto på denne nye appen som den vanlige Plugsurfing-kontoen. Noe som er dobbelt irriterende; ikke bare har vi nå to apper, vi må ha to kontoer.

Jeg har ennå ikke fått koblet mitt Plugsurfing-kort til den nye appen (praktiske årsaker). Følger kreditten med over til ny app/konto?

Om vi bruker appen til å starte lading, hvordan vet laderen at det er en Polestar som er koblet i?

Polestar-eier

#1
Anbefaler INGEN å laste ned og bruke denne appen (ennå).

I tillegg til at du må ha egen separat brukerkonto, så overføres også din forhåndsbetalte saldo (f.eks. din Polestar voucher), og den forsvinner da fra den gamle appen.

Problemet er at du får ikke koblet denne voucheren til Plugsurfing RFID-kortet (ennå). Dermed ender du opp med å betale selv og ikke tappe fra eksisterende saldo.

Det hele er et salig røre, og brukersupport hos Plugsurfing er en vits (de chatter via en oversettingstjeneste og lover å sende e-post, noe som er en ren løgn). Det er som å snakke med en chatbot.

Polestar support kan foreløpig ikke hjelpe.

For å legge til:

Når du har koblet RFID-kortet til den nye Plugsurfing-appen, så går det ikke an å fjerne koblingen. Dermed går det ikke an å slette den nye appen og gå tilbake til den gamle Plugsurfing-appen, der alt fungerte helt fint.

Dette har vært en frustrerende opplevelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA